۳۴۱۶۸۹
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

انگلیس در شوک قتل نماینده مجلس عوام

کشته شدن خانم &#۰۳۹;جو کاکس&#۰۳۹; نماینده حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس با چاقو و تیراندازی، این کشور را در آستانه برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا، دچار شوک شدیدی کرده است. [انگلیس در شو

خبرگزاری ایرنا: کشته شدن خانم 'جو کاکس' نماینده حزب کارگر در مجلس عوام انگلیس با چاقو و تیراندازی، این کشور را در آستانه برگزاری همه پرسی خروج از اتحادیه اروپا، دچار شوک شدیدی کرده است.

پلیس انگلیس اعلام کرد خانم 'جو کاکس' ۴۱ ساله که بعد از ظهر روز پنجشنبه در برابر کتابخانه 'بریستال'، در یورکشایر غربی( واقع در ۳۰۰ کیلومتری شمال لندن)، هدف تیراندازی و حمله با چاقو قرار گرفته بود، براثر جراحات وارده در بیمارستان لیدز درگذشت.

'جرمی کوربین' رهبر حزب کارگر عصر پنجشنبه در بیانیه ای گفت که این حزب و کل انگلیس به دلیل 'قتل وحشتناک' خانم 'جو کاکس' دچار شوک شده است.

کوربین در این بیانیه‌ تصریح کرد: جو کاکس قبل از اینکه در سال گذشته میلادی از حوزه انتخابیه 'باتلی و اسپن ' وارد مجلس عوام شود، تلاش زیادی در زمینهٔ خدمات عمومی و کمک به جامعه انسانی و حقوق بشر از طریق همکاری با موسسه خیریه اکسفام ، صندوق ضد برده‌داری و صندوق آزادی، به عمل ‌آورده بود.

وی افزود: جو کاکس که یک نماینده جدی پارلمان شمرده می‌شد، در حالی کشته شد که در حال انجام وظایف نمایندگی‌اش بود و این ‌یک موضوع مهم برای ما شمرده می‌شود.

'دیوید کامرون' نخست‌وزیر انگلیس نیز در بیانیه‌ای ضمن ابراز همدردی با خانواده 'جو کاکس' گفت: مرگ این نماینده متعهد پارلمان، یک‌ تراژدی به شمار می رود.

در همین حال 'ترزا می' وزیر کشور انگلیس نیز در اظهاراتی از جو کاکس به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین و درخشان‌ترین نمایندگان مجلس نام برد و گفت تمام جزییات مربوط به حمله علیه این نماینده مجلس هنوز روشن نشده است.

وی گفت: تا قبل از اینکه تمامی حقایق مربوط به این مساله روشن شود، از اظهار نظر بیشتر خودداری خواهم کرد.

وزیر کشور انگلیس همچنین از متوقف شدن فعالیت کارزارهای تبلیغاتی حامی و مخالف برگزیت به دنبال این رویداد استقبال کرد.

سایر شخصیت های سیاسی از جناح‌ها و احزاب مختلف انگلستان از جمله 'بوریس جانسون' شهردار سابق لندن و 'نایجل فاراژ ' رهبر حزب یوکیپ که از حامیان اصلی برگزیت شمرده می شوند، مرگ جو کاکس را 'تکان دهنده' و 'وحشتناک' خوانده و آن را محکوم کرده‌اند.

'برندن کاکس' همسر نماینده مقتول مجلس عوام گفته است: حس نفرتی که به قتل 'جو کاکس' منجر شد، همان چیزی بود که او خواهان همبستگی مردم برای زدودنش بود.

خانم کاکس که صاحب دو فرزند است، عضو حزب کارگر بود و در انتخابات پارلمانی ۲۰۱۵ میلادی موفق به کسب کرسی در مجلس عوام شد.

کاکس که در یورکشایر غربی متولد شده قبل از ورود به مجلس عوام به عنوان یکی از مدیران موسسه 'آکسفام '،فعالیت می‌کرده است.

این نماینده حزب کارگر بعد از ورود به مجلس عوام نیز ریاست گروه فراحزبی پارلمانی دوستان سوریه را برعهده داشت و از مخالفان مداخله نظامی در این کشور بود.

خانم کاکس همچنین از جمله نمایندگانی در مجلس عوام بود که به دلایل بشردوستانه خواهان پذیرفتن پناهجویان سوری در انگلیس بود.

وی یکی از ۳۶نماینده‌ای بود که از نامزدی جرمی کوربین رهبر فعلی حزب کارگر برای شرکت در رقابت‌های رهبری حزب در سال گذشته حمایت کرده بود.

در همین حال حمله به خانم کاکس در حالی صورت گرفت که تنها یک هفته به برگزاری همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باقی مانده است.

حزب کارگر رسما از ادامه حضور انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت می کند.

کارزارهای تبلیغاتی موافق و مخالف ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، به دنبال این حمله فعالیت های خود را متوقف کرده‌اند.

پلیس انگلیس تایید کرده که یک مرد ۵۲ ساله در ارتباط با حادثه تیراندازی به این نماینده دستگیر شده است.

در همین حال گزارش های منتشر شده ، حاکی از گرایش و یا وابستگی ضارب به یک گروه دست راستی افراط گرا است.

تارنماهای نشریات گاردین و ایندیپندنت به نقل از شاهدان عینی نوشته اند که ضارب در هنگام تیراندازی به سوی 'جو کاکس' چندین بار جمله ' فرست بریتانیا ' ( "Britain First ) را فریاد زده است.

مقامات پلیس انگلیس تاکنون ادعای مطرح شده در ارتباط با گرایش فرد دستگیر شده به گروه ' فرست بریتانیا' را تایید نکرده است.

پلیس انگلیس گفته است که عصر امروز ( پنجشنبه ) یک کنفرانس مطبوعاتی در ارتباط با این حادثه برگزار خواهد کرد.

تشکل راست گرای افراطی ' فرست بریتانیا' که در حال حاضر در هیچکدام از مجالس محلی و ملی انگلیس و نیز پارلمان اتحادیه اروپا نماینده ندارد، عصر روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد که هیچ دخالتی در کشته شدن خانم 'جو کاکس ' نداشته و هرگز این گونه رفتارها را تشویق نمی کند.

' فرست بریتانیا' یک گروه ملی گرا و دست راست افراطی است که در سال ۲۰۱۱ میلادی توسط 'پائول گولدینگ ' یک عضو سابق حزب ملی بریتانیا پایه گذاری شده است.

این گروه دست راستی به شدت ضد مهاجر بوده و مخالف چند فرهنگی شدن انگلستان و نیز رشد اسلام در این کشور است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج