۳۴۱۸۲۰
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

پاسخ کری به درخواست حمله به سوریه

وزیر خارجه آمریکا در واکنش به اظهارنظر داخلی بیش از ۵۰ دیپلمات این کشور نسبت به تحولات سوریه، این اظهار نظر را مهم ارزیابی کرده است.

خبرآنلاین: جان کری وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد: اظهارنظر داخلی درباره سوریه که توسط بیش از ۵۰ دیپلمات آمریکایی امضا شده، یک بیانیه مهم است.

جان کری تصریح کرد: زمانی که به واشنگتن بازگردم، درباره این مساله مذاکره و گفتگو خواهم کرد.

وی افزود: این یک بیانیه مهم است و من خیلی زیاد به این روند احترام می گذارم. من این فرصت را خواهم داشت که زمانی که به واشنگتن بازگردم، با این افراد مذاکره و گفتگو کنم.

بیش از ۵۰ دیپلمات‌های وزارت خارجه آمریکا در یک اظهارنظر داخلی به شدت از سیاست‌های دولت باراک اوباما رئیس‌ جمهوری این کشور درقبال سوریه انتقاد کرده و خواستار حمله نظامی علیه دولت سوریه و مواضع ارتش این کشور شده‌اند.

روزنامه وال استریت ژورنال نوشت: این اظهارنظر انجام حملات نظامی علیه دولت سوریه در سایه فروپاشی نسبی آتش‌بس توافق شده را پیشنهاد داده است.

این دیپلمات‌ها مدعی هستند: دولت سوریه به نقض آتش‌بس در کشور ادامه می‌دهد و این موضوع تلاش‌های دیپلماتیک را بی‌فرجام می‌کند؛ بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه بدون آنکه احساس فشار کند پای مذاکره با معارضان میانه‌رو نمی‌نشیند. بمباران و استفاده از بمب‌های بشکه‌ای علیه غیرنظامیان ادامه دارد و این موضوع خود ریشه بی‌ثباتی در سوریه و منطقه است.

در همین راستا، یک مقام مسئول آمریکایی، که از محتوای این اظهارنظر مطلع است، اعلام کرد، کاخ سفید همچنان با هرگونه مداخله نظامی در سوریه مخالفت می‌کند. این اظهارنظر داخلی هرگز موضع دولت اوباما را تغییر نمی‌دهد و تمرکز اوباما را از جنگ علیه تهدید مستمر و فزاینده یعنی داعش بر هم نمی‌زند.

از سوی دیگر، جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز پنجشنبه بدون آنکه اظهار نظری در مورد محتوای این یادداشت داخلی بکند، آن را تائید کرده‌ است.

کربی اعلام کرد: ما از اظهارنظرِ نوشته شده در کانال ابراز مخالفت در رابطه با سوریه واقف هستیم. مقام‌ها در حال بررسی این یادداشت هستند.

کارکنان وزارت خارجه می‌توانند از طریق این کانال ابراز مخالفت بدون آنکه نگران تبعاتی باشند، نظر خود را بیان کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج