جاباما
۳۴۱۹۶۵
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

بازسازی سرباز هخامنشی در تخت جمشید

مدیر داخلی مجموعه جهانی تخت جمشید از اجرای پروژه بازسازی یکی از نقوش برجسته هخامنشی به روش ۲ هزار و ۵۰۰ سال قبل در این پایگاه جهانی خبر داد.

خبرآنلاین: مدیر داخلی مجموعه جهانی تخت جمشید از اجرای پروژه بازسازی یکی از نقوش برجسته هخامنشی به روش ۲ هزار و ۵۰۰ سال قبل در این پایگاه جهانی خبر داد.

شهرام رهبر با بيان اينكه بازسازي يكي از نقوش هخامنشي به ابعاد ۳۰ در ۵۰ سانتي متر با ابزار آهني در حال بازسازي است، گفت: هم اينك بازسازي اين نقش برجسته توسط يكي از متخصصين سنگتراش پايگاه ميراث جهاني تخت جمشيد در حال انجام است كه طبق برنامه ريزيها تا چند روز آينده به پايان مي رسد.

رهبر در ادامه به اهداف اجرايي اين پروژه اشاره كرد و افزود: شناسايي دقيق ابزار مورد استفاده هخامنشيان براي ساخت، تراش و صيقل دادن نقوش و مدت زمان احتمالي كه صرف ساخت اين نقوش مي شود از جمله اهداف بازسازي اين نقوش سنگي است.مسئول كارگاه بازسازي نقش برجسته هخامنشي با تاكيد بر اينكه هدف از اجراي اين طرح، كپي كاري نقوش نيست، گفت: هدف ما در واقع شناسايي روش ساخت اين نقوش و رسيدن به يك جواب منطقي و اصولي است.

رهبر در ادامه افزود: نيم تنه يكي از سربازان هخامنشي كه در مجموعه جهاني تخت جمشيد وجود دارد انتخاب شده و تمامي ابعاد، نقوش و جزئيات آن در نظر گرفته شده و سنگتراش با دقت كامل به تراش سنگ مي پردازد.

وي با بيان اينكه پروژه از نيمه فروردين ماه امسال آغاز شده، گفت: به زودي اين پروژه به پايان مي رسد و دستاوردهاي آن در قالب يك مقاله منتشر خواهد شد. نكته قابل توجه در ساخت اين نقش برجسته، استفاده نكردن از تجهيزات به روز است. به طور مثال سنگتراش جهت الگوگيري از نقش برجسته بايد مسافت كارگاه تا نقش برجسته را طي كند بدون آنكه براي حك كردن نقوش از كپي كردن برروي كاغذ استفاده نمايد.رهبر در ادامه اضافه كرد: هم اكنون اين پروژه در كارگاه روباز مجموعه جهاني تخت جمشيد در حال اجراست و گردشگران ميتوانند از نزديك با نحوه تراش اين سنگ آشنا شوند.

به گزارش خبرنگار ما، امروزه نقشهای زیادی از سربازان هخامنشی در مجموعه جهانی تخت جمشید برجای مانده که می توان به ارتش جاویدان هخامنشی،سرباز پارسی سبدی در دست دارد،سربازان هخامنشی،سرباز پارسی با نیزه و تیرکمان،سنگ نگاره سربازان هخامنشی بر دیواره کاخ تچر،سربازان جاویدان در پلکان شرقی آپادانا،سربازان مادی و هخامنشی،سربازان مادی و پارسی، در پارسه برای متمایز کردن پارسی ها و مادی ها به کلاه و لباس ونقش سربازان نیزه دار پارسی را در این مجموعه دید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سیاووش

      دوران هخامنشی،دوران طلایی از نظر تمدن فرهنگ و نبوغ ایران بود...

    • کوروش

      آثار باستانی تاریخ و شناسنامه ایران است تا بیگانگانی که از تاریخ این مرز و بوم خبر ندارند با جهالت خود نتوانند ما را متهم به جاهل بودن کنند

    • سلی

      تخت جمشید با اصالت و پرشکوه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج