۳۴۱۹۷۴
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

طنز: شریعتی‌شناسی

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي در روزنامه شهروند نوشت:

امروز سالگرد درگذشت دکتر شریعتی است. اگر از یکی از این شاخا- پلنگای ایرانی بپرسید، دکتر علی شریعتی کیست و چه کرده پاسخ‌های جالبی می‌شنوید. این کار را کرده‌ام و پرسیده‌ام که می‌گویم. البته این را هم بگویم منظورم از شبکه شاخا- پلنگا اصلا اشاره به سن خاصی نیست و از یک نوجوان ١٥ساله تا پیرمرد ٩١ساله در شبکه شاخا- پلنگا عضویت دارند..

- دکتر شریعتی؟ من ایشان را دورادور می‌شناسم. یعنی افتخار آشنایی‌شان را در شبکه مجازی وایبر به دست آوردم. بعد از فرار مغزها از شبکه وایبر و انجام بزرگترین مهاجرت تاریخ از وایبر به تلگرام نگران بودم که نکند دیگر ایشان را پیدا نکنم و نتوانم ایشان را فالو کنم، اما خوشبختانه زحمات ایشان این‌قدر گسترده بود که در شبکه تلگرام دوباره در محضرشان حاضر شدم و افتخار شاگردی‌شان را پیدا کردم.

- بله که می‌شناسم. دکتر شریعتی از میدان تجریش شروع و به پیچ شمیران ختم می‌شود. اتوبوس دارد. تاکسی خورش هم خوب است. از بهترین نقاط تاکسی‌خور شهر است. بالاهاش هم پر اغذیه‌فروشی و بستنی و از این‌جور چیزهاست. خلاصه دکتر شریعتی نقش ارزنده‌ای در پرکردن اوقات فراغت نسل جوان دارد. خاصه در تابستان.

- خدا بیامرز آن‌قدر تولید محتوا کرده و کتاب درآورده که منی که همه آثارش را قبلا خوانده بودم، می‌بینم هنوز که هنوزه کارهای چاپ نشده‌اش در تلگرام و فیس‌بوک دست به دست می‌شود. البته من در مورد فیس‌بوک شنیده‌ام و به واسطه فیلترینگ فیس‌بوک خودم نمی‌توانم گواهی بدهم، اما در مورد تلگرام چون شخصا ادمین چند کانال و گروه هستم، می‌توانم اثبات کنم که ایشان کلی کار تازه‌وارد بازار کار شده دارند. اگر الان به یکی از کانال‌های تلگرامی من بپیوندید، برای شما چند تا از جدیدترین جملات نغز تولید نود و پنج‌شان را به عوان نمونه می‌آورم:

«درد را از هر طرف گاز بزنی درد است و صدا دارد»، «لذتی که در خوابیدن هست در نخوابیدن نیست.» و یا «ترجیح می‌دهم در فیس‌بوک باشم و به درس خواندن فکر کنم تا این‌که درحال درس خواندن باشم و به فیس‌بوک فکر کنم» البته من شنیده‌ام شب گذشته سهراب سپهری و گاندی نیز اعلام کرده‌اند، این جمله آخر از آخرین سروده‌های آنان است و کپی‌رایتش رعایت نشده.

- چرا نشناسم؟ دکتر شریعتی از بنام‌ترین پزشکان کودکان بودند که علیرغم پیشنهاد رقم بالایی به ایشان قید زندگی در خاور دور را زدند و ترانسفر شدند ایران و به صورت قرضی در یکی از تیم‌های لیگ برتری توپ زدند. شنیدم که در این فصل نقل‌وانتقالات هم از هر دو تیم پرسپولیس و استقلال پیشنهاد دارند. البته این جز افتخارات دکتر نیست چون این فصل عمه بنده هم که درحال گذشتن از بازار بوده، از استقلال و پرسپولیس پیشنهاد دریافت کرده است.

- من از علاقه‌مندان راستین و همیشگی ایشان هستم. البته قبلا بیشتر دوستشان داشتم چون کتاب‌هایشان قبلا بیشتر فروش داشت و دو ریال سود هم گیر ما می‌آمد، اما الان چون نظارتی بر آثارشان ندارند زیراکس آثارشان ریخته تو بازار. از دکتر شریعتی بعید بود چنین رفتاری.

- بسیار خوب در این موضوع غور و کنکاش کردم. بدون جانبداری و از حق نگذرم، واقعا دکتر شریعتی یکی از تمیزترین ایستگاه‌های مترو است. جلوی نامبرده‌اش شله‌قلمکار داغ و آش دوغ مشتی هم می‌فروشند به چه خوشمزگی. بنابراین یکی از تأثیرگذارترین‌ها در زندگی من است ایشان.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج