جاباما
۳۴۲۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

معرفی ایرانیان موفق در دنیای مجازی

لذت موفقیت در کسب و کار اینترنتی

امروزه بیش از ۹۰۰ میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می کنند و ۶۹ درصد از این جمعیت، در طول ۹۰ روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته اند...

هلاکویی مشاور، مدرس و نویسنده در زمینه تجارت الکترونیک، بازاریابی اینترنتی، موفقیت در کسب و کار اینترنتی و نویسنده کتاب «رازهای موفقیت در تجارت اینترنت» است که در مرحله دریافت مجوز چاپ است. این نویسنده و محقق جوان نویسنده بیش از ۵۰ مقاله در زمینه تجارت الکترونیک و کسب و کار اینترنتی و برنده تندیس بهترین بازاریاب اینترنتی از کانون بازاریابان ایران است.

لذت موفقیت در کسب و کار اینترنتی


او در زمینه بازاریابی اینترنتی سخنرانی ها و کارگاه های زیادی داشته که از آن جمله می توان به «کارگاره های آموزشی موفقیت کسب و کار اینترنتی جشنواره رسانه دیجیتال سال 1389»، «کارگاه های آموزشی افزایش رتبه سایت در نتایج گوگل جشنواره رسانه دیجیتال سال 1389» و «دوره های آموزشی موفقیت کسب و کار اینترنتی صنایع مدیریت الکترونیک سال 1389» اشاره کرد. موضوع تدریس های او موفقیت کسب و کارهای اینترنتی، بازاریابی اینترنتی، افزایش فروش از طریق اینترنت، افزایش رتبه وب سایت در نتایج موتورهای جستجو، انتخاب بازار هدف و در کسب و کار اینترنت، تبلیغات موثر در اینترنت و... بودند. این نویسنده موفق یک مقاله اختصاصی پژوهشی در خصوص افراد موفق در زمینه تجارت اینترنتی برای مجله پنجره خلاقیت نوشته است که می خوانید.

امروزه بیش از 900 میلیون نفر در سطح دنیا از اینترنت استفاده می کنند و 69 درصد از این جمعیت، در طول 90 روز، دست کم یک خرید از اینترنت داشته اند.

نباید این مسأله را فراموش کرد که یک وب سایت اینترنتی، تنها برای فروش محصول یا خدمات به کار نمی رود، بلکه می تواند نقش ها و کارکردهای مختلفی داشته باشد.

لذت موفقیت در کسب و کار اینترنتی

آیا تا به حال با خود فکر کرده اید که چرا تجارت و کسب و کار خود را اینترنتی کنیم؟

  • تجارت شما 24 ساعت در روز بدون توقف زمان فعالیت خواهد کرد.
  • پایین آمدن هزینه های نیروی انسانی
  • حضور در اینترنت و کسب سهام بازار
  • جذب مشتریان بالقوه و ناپایدار
  • افزایش توان رقابتی
  • و مهم تر از همه دسترسی به مخاطبین و مشتریان طبقه بندی شده و هدفمند

چرا بسیاری در کسب و کار اینترنتی خود موفق بوده اند؟
اینترنت رسانه ای بسیار بزرگ است که به وسیله آن همه افراد می توانند هر تصویری که از خودشان می خواهند در ذهن مردم و مخاطبین ایجاد کنند.

در کسب و کار اینترنتی مهم نیست که شما چند سال سن دارید، اصلاً مهم نیست که شما چقدر سرمایه دارید، در کسب و کار اینترنتی مهم نیست که شما در کجای این کره خاکی زندگی می کنید. یک کارآفرین به همراه ایده نو و خدماتی که برای مخاطبین جذاب باشد یکی از دلایل موفقیت در کسب و کار است. ایجاد کسب و کار اینترنتی همانند رفتن به یک سفر دور و دراز است، سفر به مکانی ناشناخته و مهم تر از آن سفری که حتی تجربه کسانی که از شما جلوتر هستند برای موفقیت شما کافی نیست. تنها راهنمای شما برای شروع این سفر یک نقشه است، یک نقشه ای که تا پایان این سفر راهنمای شما باشد و به شما کمک کند. نام این نقشه در کسب و کار اینترنتی (طرح تجاری Business Plan) است.

طرح تجاری شامل بخش های زیر است:

1. چشم انداز (آغاز یک تجارت و کسب و کار با یک چشم انداز وسیع شروع می شود)
۲. مأموریت (مأموریت منظور و قصد شما را از کسب و کار و تجارت شما مشخص می کند)
3. هدف (داشتن یک هدف خوب، به فعالیت های شما در تجارت معنی و جهت می دهد)
۴. راهبرد (راهبرد، مسیرها را در جهت هدف هایتان هدایت می کند)
5. برنامه (هر کسب و کاری برای موفقیت، برنامه می خواهد)

کارشناسان کسب و کار اینترنتی را به 10 گروه عمده تقسیم می کنند:

1. ایجاد اجتماعات آنلاین
۲. خرید، فروش و حراج کالاهای مختلف
3. تبلیغات اینترنتی
۴. ارائه خدمات تخصصی به دیگران
5. ایجاد امپراطوری اطلاعات، اخبار و آموزش
۶. تهیه و ارائه نرم افزارهای مختلف
7. چندرسانه ای یا مالتی مدیا
۸. پیوستن به شبکه های واسطه گری
9. خدمات مربوط به ایمیل
۱۰. سرمایه گذاری مشترک

یکی از مشخصه های موفقیت وب سایت و یا یک کسب و کار اینترنتی، ترافیک و یا آمار بازدیدکننده آن وب سایت است. برای بررسی و تحلیل کسب و کارهای اینترنتی تمامی کشورها به خصوص ایران می توانید به وب سایت معتبر www.Alexa.com در بخش Top Sites بر روی By Country کشور مورد نظر خود را انتخاب کنید. در وب سایت الکسا ۵۰۰ وب سایت محبوب هر کشور را به صورت تحلیل روزانه و ماهیان به مخاطبین ارائه می کند. شما می توانید با مشاهده ۵۰۰ وب سایت محبوب ایرانیان، جایگاه تمامی کسب و کارهای اینترنتی را در ۱۰ گروه عمده خود قرار دهید.

ـ افراد موفق ایرانی در دنیای اینترنت
پییر امیدیار موسس و رئیس شرکت ebay بنیانگذار تجارت الکترونیک در جهان امیدیار در سال 1967 از پدری ایرانی و مادری ایرانی به نام الهه میرجلالی امیدیار در پاریس به دنیا آمد. 6 ساله بود که با خانواده اش به مریلند امریکا رفت. وی دانش آموخته دانشگاه تافتز است.

پیر امیدیار رئیس و موسس سایت Ebay.com اولین و معروفترین وب گاه مخصوص حراج و خرید و فروش اینترنتی که تا آخر سال 1998 1/2 میلیون عضو 750 میلیون دلار حجم معاملات و حدود 8 میلیون دلار سود کسب کرده بود به طوری که بیش از 6000 کارمند 46 میلیون مشتری ثبت شده و 441 میلیون دلار سود خالص در سال 2005 داشته است.

جایگاه امیدیار در ثروتمندان:
  • رتبه ۲۹ در لیست ثروتمندان حاضر جهان
  • رتبه ۱۹۸ ثروتمند تاریخ جهان
  • ثروتمندترین ایرانی در جهان

لذت موفقیت در کسب و کار اینترنتی


ـ امید کردستانی مدیر ارشد کمپانی گوگل google
امید کردستانی در شهر تهران به دنیا آمد و در سن چهارده سالگی، پس از مرگ پدرش به کالیفرنیا رفته است. او مدرک کارشناسی مهندسی برق خود را در سال 1984 از دانشگاه ایالتی سن خوزه گرفته است.

کردستانی در 8 مه 2006 در مجله تایم به عنوان یکی از صد نفری که دنیای ما را شکل داده اند نام گرفته است. او یکی از ثروتمندترین ساکنین کالیفرنیای شمالی است. مجله سن خوزه ارزش دارایی های وی را 9/1 میلیارد دلار برآورد کرده است. هم چنین ماهنامه فوربس وی را به عنون دومین ثروتمند ایرانی در جهان معرفی می کند.

ـ فرزاد ناظم مدیر فنی سایت yahoo
فرزاد ناظم در سال ۱۳۴۱ در تهران متولد شد. او در ۱۳۷۵ به یاهو پیوست و به مدت ۱۱ سال مدیر فنی شرکت یاهو بود و به این ترتیب یکی از طولانی ترین دوره های ابقا در سمت مدیریت در آن شرکت را دارا است. وی در ۱۳۸۶ از مقامش در یاهو کناره گیری نمود. نشریه فورچون در ۱۳۸۲ فرزاد ناظم را با ثروتی در حدود ۳۰۰ میلیون دلار، به عنوان چهاردهمین ثروتمند ایرانی در جهان معرفی کرد.

ـ سالار کمانگر مدیر عامل سایت Youtube
سالار کمانگر متولد 1355 توانست درعرض 7 سال به یکی از کارکنان کلیدی شرکت گوگل مبدل شود.

در میان موفقیت های وی در این شرکت می توان به نوشتن نخستین پلان تجارتی و مشارکت در طراحی سیستم آگهی های گوگل Adwords اشاره کرد.

سیستم آگهی های کلمه ای هوشمند گوگل، یکی از رموز موفقیت تجاری این شرکت بوده است. او هم اکنون مدیرعامل یوتیوب و یکی از جوانترین مدیران گوگل است.

او فارغ التحصیل رشته بیولوژی از دانشگاهن استنفورد است. در حال حاضر سایت یوتیوب بزرگ ترین سایت اشتراک گذاری ویدئو در جهان است.

ـ هشت مدیر بلندپایه موفق ایرانی در شرکت گوگل

امید کردستانی
سالار کمانگر
ترانه رضوی
رضا بهفروز
مایک جزایری
شیرین اسکوئی
شمیم صمدی
مریم کامور

ـ دیگر افراد موفق ایرانی در دنیای کامپیوتر و الکترونیک

  • مجید امیری مهر رئیس بخش رسانه های دیجیتال کمپانی ماکروسافت Microsoft
  • سینا تمدن مدیر ارشد بزرگترین شرکت تولیدکننده سخت افزار کامپیوتر کمپانی Apple
  • حسین اسلامبلچی رئیس مخابرات AT&T
  • انوشه انصاری رئیس مخابرات Telecom
  • بیژن داوری معاون ارشد بزرگترین تولیدکننده سخت افزار کامپیوتر در جهان کمپانی IBM
  • ماریا خرسند بنیانگذار بلوتوث موبایل و رئیس کمپانی Ericson و Dell جهت مشاهده فیلم کوتاهی از مصاحبه ها و فیلم های افراد ایرانی موفق در دنیای اینترنت و الکترونیک به وب سایت محمد هلاکوئی www.halakoei.com مراجعه فرمائید.


لذت موفقیت در کسب و کار اینترنتی

منبع: مجله خلاقیت

لذت موفقیت در کسب و کار اینترنتی


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج