۳۴۲۴۰۷
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

سرقت از مسافران با تهدید قمه

مرد جوان که با خودروی پژو اقدام به سرقت از مسافران می‌کرد، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

روزنامه شرق: مرد جوان که با خودروی پژو اقدام به سرقت از مسافران می‌کرد، در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه شد.

متهم که با همدستی سه نفر دیگر در دو روز از شش مرد زورگیری کرده بود، وقتی مقابل قاضی قرار گرفت، هیچ‌کدام از اتهامات خود را قبول نکرد.

نماینده دادستان در ابتدای جلسه رسیدگی به این پرونده که در شعبه هشتم دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد، کیفرخواستِ علیه متهم را خواند و گفت: متهم جوان که پرویز نام دارد، هشت ماه قبل با همدستی سه نفر دیگر مردانی را به ‌عنوان مسافر سوار ماشین کرده و در راه وسایل قیمتی آنها و پول‌هایشان را به سرقت ‌برده ‌است.

مطابق تحقیقاتی که پلیس انجام داد و شکایاتی که متهمان مطرح کردند، مشخص شد متهم با پژو ٢٠٦ خود مسافران را از میدان آزادی به مقاصد مختلف، ازجمله شاد‌آباد و اسلامشهر سوار می‌کرد و در تاریکی شب با همدستی دو نفر دیگر روی آنها قمه می‌کشید و با تهدید، اموالشان را سرقت می‌کرد؛ بنابراین از نظر دادسرا اتهام آدم‌ربایی و سرقت مقرون‌ به آزار بر متهم وارد است و به ‌عنوان نماینده دادستان درخواست صدور حکم قانونی را دارم.

در ادامه شکات در جایگاه حاضر شدند و شکایت خود را مطرح کردند. یکی از شکات گفت: شب بود و من داشتم از دانشگاه به خانه برمی‌گشتم در میدان آزادی پژوه ٢٠٦ جلویم توقف کرد. مقصدم را گفتم و سوار شدم. به‌جز راننده یک مرد جلو نشسته‌ بود و دو مرد هم عقب بودند. یکی از مردان گفت زودتر پیاده می‌شود. به‌ همین‌ خاطر از من خواست که وسط بنشینم و من هم قبول کردم.

آنها طوری رفتار می‌کردند که انگار همگی مسافر بودند کمی که از میدان دور شدیم و به جاده رسیدیم، یکدفعه نفری که جلو نشسته‌ بود و یکی از کسانی که کنار من نشسته‌ بود، قمه بیرون آوردند و من را تهدید کردند. از من خواستند هرچه در کیفم است به آنها بدهم. تبلت و تلفن همراهم که گوشی گران‌قیمتی بود از من گرفتند و بعد کنار جاده مرا رها کردند.

وقتی نوبت به شاکیان دیگر رسید آنها هم اعلام کردند به همین شیوه از آنها سرقت شده و با توجه به اینکه نوع ماشین خاص بود و موفق شدند چند رقم از شماره پلاک آن را به پلیس بدهند. مأموران نیز توانستند متهمان را شناسایی و بازداشت کنند.

سپس به دستور قاضی اصغرزاده، متهم در جایگاه حاضر شد. او اتهام آدم‌ربایی و سرقت را رد کرد و گفت: من فقط راننده بودم و کار دیگری نمی‌کردم. کسانی که قمه می‌کشیدند حالا در دادگاه دیگری محاکمه می‌شوند، اما من را به ‌خاطر مجازاتی که در انتظارم است به اینجا آورده‌اند؛ درحالی‌که من نه رئیس باند بودم و نه جز رانندگی کار دیگری کردم.

متهم در پاسخ به این سؤال که قربانیان خود را چطور انتخاب می‌کردند، گفت: هرکسی که گوشی یا کیفی در دست داشت انتخاب می‌کردیم. من سارق حرفه‌ای نبودم. مقابل پای هرکس که می‌گفتند توقف می‌کردم. ما این سرقت‌ها را در دو روز انجام دادیم. اگر سارق حرفه‌ای بودیم این کار را در زمان کوتاه تکرار نمی‌کردیم. با پایان جلسه رسیدگی قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      اعدام

    • لیلی

      دوبار این اقا سعید امد گفت اعدام اقا سعید فکر کنم اگه شما قاضی بودید حتما همه را اعدام میکردید البته این بار با نظر شما موافقم اقا سعید نظری نذاشتید راجب شکنجه بچهای امریکای میشه اونجا هم یه نظر بزارید مممون میشم نظر تو بگی میرم حتما نگاهمیکنم اگه نظرم البته ثبت کنند

    • بدون نام

      نظرمن این جور ادم باید شلاق زد ووسط شهر گردون تا درس عبرتی بشه برابقیه

    • احسان

      لیلی تو فقط درباره نظرها نظر میدی؟؟ پ متن خبر چی میشه

    • بدون نام

      خانم لیلی شما راجع به برنامه های آ شپزی نظر بدی بهتره، وب یه همچین کثافتایی باید اعدام بشن

    • بهروز

      تبعید به کویر لوت

    • بهلول

      من از آدم بزرگا شنیدم که زندان با اعمال شاقه، اگه اینجور حکم برای دزد، زورگیر، خلاصه چیزای دیگه بدن، فکر کنم برای اینجور افراد بد نباشه زندان با اعمال شاقه، نمی دونم هست یا خیر،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج