۳۴۲۴۱۳
۴۲ نظر
۵۰۰۷
۴۲ نظر
۵۰۰۷
پ

جدی‌ترین رقيب روحانی در‌انتخابات‌ ۹۶

تقريبا هيچ. اين جمله دوكلمه‌اي بدون ساختار نتيجه بررسي رقباي روحاني درانتخابات سال آتي رياست‌جمهوري است. اصولگریان به دليل فقدان حزبي واحد يا ستادي براي ائتلاف‌درانتخابات سال ۹۲ با شكاف عظيمي در آن انتخابات حاضر شدند.

روزنامه آرمان- احسان بابلی: تقريبا هيچ. اين جمله دوكلمه‌اي بدون ساختار نتيجه بررسي رقباي روحاني درانتخابات سال آتي رياست‌جمهوري است. اصولگریان به دليل فقدان حزبي واحد يا ستادي براي ائتلاف‌درانتخابات سال ۹۲ با شكاف عظيمي در آن انتخابات حاضر شدند.

آنها براين گمان بودند كه عدم وجود كانديداي جدي اصلاح‌طلب درميان تاييد صلاحيت‌شدگان در هرصورت گرودنه پيروزي انتخابات را به سمت آنها مي‌چرخاند. لذا تصميم گرفتند شكاف‌هاي دروني خود را به مردم سپرده تا شايد قاليباف باگرايشات اصولگرايي و ياسعيد جليلي پيشرو درانديشه اصولگرايي مورد پذيرش مردم قرار گرفته و با راي مردم به گونه‌اي تسويه حساب درون جناحي در اصولگرايان صورت پذيرد.

اما آيت ا... هاشمي پا به ميدان گذاشت و با رهبري جريان اصلاحات و قبولاندن روحاني به عنوان يك شخصيت تحول خواه به مردم و اصلاحات روياي شيرين اصولگرايان را هم نقش بر آب كرد و هم تمامي مهرهاي اصلي آنها را در انتخابات۹۶ سوزاند. استراتژي‌اي كه امروز هم بازتاب آن را شاهد هستيم زيرا كمتر از يك سال به رقابت‌هاي خرداد ۹۶ باقي مانده است و اصولگرايان هيچ گونه تحركي در جهت ائتلاف‌هاي درون تشكيلاتي خود انجام نداده اندو بعيد است در مدت باقيمانده هم بتوانند هم تصميم به رقابت با روحاني بگيرند و هم به اجماع رسيده و ائتلاف كنند. در نتيجه پذيرش شكست از روحاني از هم‌اكنون در ميان اصولگرايان شنيده مي‌شود.

ميدان براي روحاني خالي نمي‌ شود؟

هر چند برجام دست روحاني را براي پيروزي قاطع در۹۶ كاملا بازگذاشته اما اصولگرايان ميدان را براي تحرك روحاني در ۹۶ خالي نخواهند كرد. مشخصا آنها درپرونده هسته‌اي نيز چه در دوران مذاكرات و چه بعد از مرحله اجرايي شدن برجام اجازه ندادند كه روحاني از پرونده هسته‌اي زره پيروزي بسازد و تا اين لحظه به بهانه اجرا نشدن برخي از تعهدات آمريكا به روحاني مي‌تازند. هرچند كه بعيد است در رقابت با روحاني درسال ۹۶ نيز به زمين هسته‌اي وارد شوند، زيرا به خوبي مي‌دانند با وجود كاستي در اجرايي شدن برجام عملكرد روحاني در به نتيجه رسيدن پرونده هسته‌اي رفراندومي در برابر عملكرد آنها درطول مدیریت آنها در پرونده هسته‌اي است.

باهنر، جدي‌ترين گزينه؟

اصولگرايان براي شكست آراي روحاني احتمالا از مهره‌هاي سوخته در انتخابات گذشته استفاده نخواهند كرد. احتمالا همه كساني كه روحاني و اصلاح‌طلبان آنها را نقره داغ كردند از يك شخص شناخته شده استفاده خواهند كرد؛ شخصي كه اولا در كنار احمدي‌نژاد بود و در دولت دوم وي منتقد وي شد و ثانيا در مقام يك اصولگراي جدي در طول سال‌هاي گذشته شناخته شده است. لذا احتمالا جدي‌ترين گزينه اصولگرايان باهنر است.

در اين رابطه«احمد شيرزاد» فعال سياسي اصلاح‌طلب به«آرمان» گفت: اصولگرايان اگر قصد رقابت با روحاني را داشته باشند حول محور محمدرضا باهنر اجماع خواهند كرد. زيرا او تا به امروز كاندیداي رياست‌جمهوري نبوده و شكستي در كارنامه خود ندارد. همچنين مهندس باهنر از مشكلات كشور به خوبي آگاه است و تجربه اجرايي بالايي دارد. شيرزاد در اين باره توضيح داد: اگر باهنركانديدا شوند انتخابات دو قطبي خواهد شد. البته باهنر يك اصولگراي جدي است اما به هيچ‌وجه تندرو نيست و قدرت مديریت قوي دارد.

وی در مقام قياس باهنر با احمدي‌نژاد گفت: رئيس جمهور شدن باهنر به معني بحران در معناي دولت های نهم و دهم نيست. اگر چنين انتفاقي بيفتد و باهنر قبول كند كه در مقابل روحاني كانديدا شود فضاي انتخابات مانند ۷۶ خواهد شد. دو جناح با تمام قوا رقابت خواهند كرد. در هر صورت شانس روحاني بالاست. زيرا برنامه‌هاي روحاني داراي بدنه اجتماعي است و باهنر و هر اصولگراي ديگري فاقد اين مولفه است. در همین خصوص، محمدنبي‌حبيبي، دبيركل حزب موتلفه‌اسلامي، بااشاره به اينكه هنوز در ابتداي كار انتخابات رياست‌جمهوري هستيم اظهار كرد: با وجود برگزاري جلسات، هنوز درباره موضوعي تصميم گرفته نشده است.

وي افزود: هنوز فرصت كافي درباره انتخابات وجود دارد. درحال حاضر اصولگرايان كم و بيش مشغول بحث و تبادل نظر درباره انتخابات هستند، اما هنوز به هيچ جمع‌بندي راجع به افراد نرسيده‌اند. و در اين روزها نقل قول هایی مانند «اصولگرايان بين روحاني و احمدي‌نژاد، روحاني را انتخاب مي‌كنند»، « امكان بازگشت به احمدي‌نژاد صفر است»، «اصولگرايان به چاه نخواهند افتاد»، « اگر روحاني در ۹۶ محبوبيت داشته باشد، اصولگرايان مهره اول خود را رو نمي‌كنند» نشان از سرگشتگي اين جريان دارد.

باهنر: به حزب فراگير اصولگرايان فكر مي‌كنم

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري گفت: «برخي پيش از اين مي‌گفتند مي‌خواهم در دولت، مجلس يا جاي خاصي فعاليت كنم اما من (باهنر) جايي نمي‌خواهم بروم چراكه معتقدم راه‌حل‌هايي براي اين مساله وجود دارد كه مي‌توان قوا را به همديگر نزديك كرد». باهنر با اشاره به اينكه حزب فراگير چه زماني شكل خواهد گرفت، افزود: «بنده به متشكل كردن نيروهاي اصولگرا تحت عنوان حزب فراگير يا به عبارتي مجموعه‌اي سياسي فراتر از جامعه مهندسين يا جبهه پيروان فكر مي‌كنم.»

وي اضافه كرد: «به اعتقاد بنده رقباي ما هم بايد همين فكر را كنند يعني اصلاح‌طلبان، اصولگرايان، و معتدلين نيز بايد خود را در يك حزب فراگير متشكل كنند.» رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبري با بيان اينكه در حال حاضر ۳۰۰-۴۰۰ حزب داراي مجوز از سوي وزارت كشور هستند، مي‌گويد: «از اين تعداد فقط ۴۰، ۵۰ حزب فعال هستند و مابقي آنها فقط مجوز دريافت كرده‌اند.» باهنر يادآوري مي‌كند: «۸۰ درصد اين احزاب، احزاب كاغذي هستند و هيچ فعاليتي ندارند و فقط ۲۰درصد آنها در زمان انتخابات فعاليت مي‌كنند.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • لیل

      در این صورت قطعا اقای روحانی رای میاره و حضور در نتخابات هم کم رنگ خواهد بود.(نظر من البته)

    • احمد

      فقط احمدی نژاد ....

    • بدون نام

      ما که خانوادگی به روحانی رای نمی دهیم. عملکرد تیم اقتصادیش افتضاح بوده همین طور در حوزه صنعت. بیشتر کارخونه ها رو به تعطیلی کشیده.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دفه قبل فقط من به قالیباف رای دادم همه به رواحنی رای دادن این دفه دیگه هیچکی بهش رای نمیده

    • شهرام

      سلام
      با مطرح كردن اتفاقاتى مظير حقوقهاى بالا در دولت وامثالهم محبوبيت فردى را از عرش به فرش رسانده وشخص ناشناس وبدون هيچ پيشينه كاريزماتيك در بين مردم را چنان از فرش به عرش ميرسانند كه گويى فرشته اى پنهان در ميان مردم وگنجى پنهان بوده،لذا به نظر بنده رييس جمهور آينده قطعا به خاطر وابستگى حزبى انتخاب نخواهد شد وفردى نظير وزيرمحترم بهداشت (به طور مثال)خواهد بود كه نقايصش راپوشانده اند و دستاوردهايش را در بوق وكرنا كرده اندتا ........

    • حقبين

      براي برترينها متاسفم كه گاهي وقتا دله خبر انتشار ميدهد. چون كلاس شما خيلي بالاتراز اين سطح است . ازطرف يكي از طرفداران

    • باهنر

      باهنر، جدي‌ترين گزينه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط احمدی نژاد

    • علي

      سلام ضمن احترام به نگارنده درمورد نامزدریاست جمهوری در سال96باید به اطلاع شماو همفکرانتان رسانده شود احمدی نژادبامحبوبیت بالاوقاطع آری رای می آورد وهرچه ازالان مقدمه چینی له روحانی(اصلاح‌طلب)علیه احمدی نژاد(اصول گرا) کنید.حکایت باتلاق است

    • حامد

      روحانی بی رقیبه .

    • Aryan

      اقاي بدون نام اين كارخانه ها از زمان احمدي نژاد خوابيده بودن الان تعطيل ميشن بريد از نديراشون و اينها بپرسيد.يكي از كساني كه كارخانش تعطيل شده بود ميگفت به يكي از دوستان من اين رو.انقدر ظاهر رو نبينيد.بخاطر واردات اينها زمان احمدي نژاد خوابيدن.

    • جاوید

      فقط و فقط احمدی نژاد میتونه روحانی رو شکست بده .اصولگراها فقط باید با احمدی نژاد کنار بیان وگرنه امثال باهنر ،مصباحی مقدم و... توان رقابت ندارن .البته مردم عزیزمون اگر بازیهای سیاسی رو میشناختن مشکلی نداشتیم بدبختی اینجاست که مردم(اکثرا)بازیهای سیاسی رو نمیشناسن .بخاطر همینه که همیشه دور بطل زدیم .روحانی همه چیز رو گردن دولت قبل میندازه و مردم هم راحت باور میکنن .سه سال گذشته و فقط یک سیاست اجراشده(همه چیز تقصیر دولت قبله).

    • بدون نام

      فقط و فقط دکتر روحانی فدایت روحانی مرگ بر امریکا و حامیان

    • بی نام

      جالب است جناح طرفدارروحانی دچار ترس شدیدی از آمدن مهره اصلی منتقد دولت مرد بزرگ احمدی نژاد محبوب دارن به همین دلیل سعی درالقای کاندید تراشی برای القای آن به ذهن مخاطبین و طرفداران اصولگرا دارن تا ذهن ها رو از احمدی نژاد برگردانند.ولی زهی خیال باطل که او خواهد آمد.

    • بدون نام

      میشه یه نفر توضیح بده آقای احمدی نژاد در دوران ریاست جمهوریش برای این مردم چیکار کرده که هنوز برخی از مردم سنگشو به سینه می زنند یا هنوز جا دارند که بدبخت تر بشن برای همین دوست دارند آقای احمدی نژاد بیاد و بقیه رسالتشو که نابودی کل کشور است را اجرایی کنه و بره ؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        1- به اقتصاد رونق بخشید و شاخص بورس رو در قله 80 هزارتایی تحویل داد.
        2- به معیشت مردم اهمیت میداد نمونه اش همون یارانه ها که الان بیشترش قطع شده
        3- به ایران در دنیا عزت بخشیده بود. زمان احمدی نژاد عربستان جرات نداشت در مورد ایران بد گویی کنه چه برسه به خط و نشون
        4- مرخصی زایمان رو از 3 ماه به 9 ماه برای مادران کارمند افزایش داد
        5- ماه رمضون از ساعت کاری کم میکرد تا مردم به عبادتشون برسن
        خداییش اگه بگید احمدی نژاد کاری برای مردم نکرد، ناسپاسیه.

      • هادی

        مسکن مهر به خصوص روستایی ،حمایت از بنگاه های زود بازده ، وام ازدواج ،هدفمندی یارانه ها ،عزت بخشیدن به ایرانی نه مثل حالا که جیبوتی برامون شاخه وشونه میکشه ،کمک به اقشار ضعیف جامعه ،پیشرفت در صنعت هسته ای که این دولت همشو به فنا داد و......

    • رجب

      عملکرد احمدی نژاد و روحانی هر دو غیر قابل قبول بوده،هرچند احمدی نژاد حداقل هم سانتریفیوژها رو میچرخوند و هم اقتصاد رو به سختی ،ولی روحانی هردو رو قفل کرد.هر دودولت در زمینه اشتغال بزرگترین معضل کشور و مشکلات دیگر اقتصادی نظیر گرانی ،فقر،اختلاف طبقاتی ،مفاسد اقتصادی و غیره کارنامه ای مردود دارن.هر رئیس جمهوری که بیاد باید اول قفلی رو که روحانی روی قفلهای دیگه زده رو باز کنه ،برجام بزرگترین دستاورد دولت روحانی بوده که اونهم تا حالا هیچ نتیجه قابل لمسی برای مردم نداشته .باید به فکر گزینه ای کارا جدای از وابستگی های سیاسی بود.فکر میکنم همچین شخصی تو ایران میشه پیدا کرد.

    • بدون نام

      در ادامه سخنان دوستم که پنج مورد را از کارهای احمدی نژاد برشمرد. 6ِ.مسکن مهر.7.کم کردن فاصله طبقاتی.8.بزرگترین جاده سازی از جمله دوبانده کردن انها وپایین امدن تلفات.9.نوسازی اکثر مدارس کشور که فرسوده بودند.10.اعطای وام صندوق مهر امام رضا که باعث اشتغال زیادی شد.11.بازسازی ونوسازی ناوگان اتوبوسرانی وتاکسیرانی وجاده ای12 .زیرپوشش قرار دادن جوانان بیمه تامین اجتماعی از 18سال به 22سال...13.سربازان بومی متاهل را در نزدیکترین شهر خود به خدمت گرفتن..14..دانشجویان را در نزدیکترین شهر خود سهمیه داد تا از رفت امد در مسافتهای زیاد پرهیز کنند...15.زیر پوشش بردن بسیاری از فقرا رابه بهزیستی وکمیته امداد وافزایش حقوق انها........دیگه خسته شدم نفسم برید شرمنده بقیه را ننوشتم.

    • بدون نام

      مملکت ما روز به روز از نظر اقتصادی بدتر میشه ومردم در مضیقه هستند فکر معیشت مردم باشین خدا پدر احمدی نژاد رابیامرزد حداقل یک عیدی یک سبد کالای میدادولی متاسفانه وزیر نفت هرروز فکر گرانی بنزینه فکر مردم نیستند .....

    • بدون نام

      انها که فکر می کنند احمدی نژادری می اورد خیلی ساده هستند .......

    • علی

      با سلام .. این نوشته شبیهه طنز هست باهنر در اندازه و قواره ریاست جمهوری نیست

    • بدون نام

      من از جناب اقای شیرزاد که فکر میکردم اطلاع کافی از مسائل اقتصادی وسیاسی کشور دارند متعجبم که در مورد مسائل اقتصادی که مشکلاتش ریشه در دولت قبل دارد توضیحی ولو اجمالی هم نداده اند و در مورد مسائل سیاسی و انتخابات خرداد 96 ریاست جمهوری طوری از اقای مهندس باهنر سخن گفته اند که اگر از سوابق جناب شیرزاد اطلاعی نداشتم فکر میکردم یک به اصطلاح اصولگرا داره زمینهء تبلیغ وبر سر زبان انداختن ریاست جمهوری باهنر را فراهم میکنند ! بنده از سوابق اصولگرایان وشخص جناب آقای باهنر , اگر نه بیشتر از هرکسی ! حد اقل از جناب استاد شیرزاد بیشتر مطلعم ! از روزی که اقای باهنر به عضویت شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی درآمدند تا به امروزشان را مطلعم ! بله از نداشتن سابقهء شکست در انتخابات ویا اگاهی از مشکلات کشور در مورد باهنر صحیح است اما هنر نیست ! اگر سابقهء شرکت در انتخابات را داشتند وشکست نمیخوردند هنر کرده بودند ! مطلع بودن از مشکلات کشور به تنهایی فاقد ارزش است بسیاری از مردم عادی هم با مشکلات دست وپنجه نرم میکنند ! اقای منهدس باهنر سابقهء اجرائی چشمگیری ندارند وان جربزه وشهامت لازم برای ریاست جمهوری هم ندارند وطبعا مجبور به باج دادن در انتصابات میشوند وحتی در حد احمدی نژاد تیم کاری ندارند!

    • مجید

      تورو خدا اینقدر التماس این وهابی های نفهم رو نکنید به جای حج جوانان بی کارمملکت رو دریابید مردم فقر وبیچاره رو دریابید که خداوند ازشما راضی باشه.

    • محمدامین

      نه تورو خدا حرف احمدی نژاد رو نزنید چون تورم بالای صدوپنجاه در صد رو که در تاریخ بشریت بی سابقه بود تجربه کردیم

    • بهبود

      از توهم توفان زمستان نهراسید که بهار نزدیک است

    • نیک

      من به عنوان فردی که دو دوره به احمدی نژاد رای دادم.درسال 96به روحانی رای میدم.شاید باتوجه به شرایط خاص کشور. از جمله ارزانی نفت در دولت روحانی وبدهی و وضعیت خراب اقتصادی که در دوره دوم دولت قبل کلید خورد.اگر واقع بین باشیم کنترل قیمتها و.پیشبرد مذاکرات دو کار بسیار بزرگی بود که روحانی انجام داد.ما بدقولی امریکا رو نباید به حساب ودلت بذاریم.ایا تیم قبلی میتونست خوش قولی اونا رو تضمین کنه.

    • محمد

      يقينا اين گونه تبليغات نشان از آن دارد كه باهنر را ترغيب به ورود به انتخابات كنند و چون از اقبال كمتري نسبت به ساير رقباي احتمالي روحاني بر خوردار استراي نياورده و راه براي ورود مجدد روحاني هموار مي شود .احمدي نژاد اگر وارد شود روحاني خارج خواهد شد اقبال همگاني با احمدي نژاد است

    • حسین

      نقاط قوت احمدی نژاد
      برجسته شدن ارزشها و شعارهاي انقلاب اسلامی 2/ 6/ 9
      1طرح شعارعدالت محوري 8/ 6/ 84
      دیپلماسی همراه با روحیه انقلابی 2/ 6/ 91
      اعاد هى عزت ملى و ترك انفعال در مقابل سلطه 4/ 6/ 86
      ارتقاء جايگاه كشور در عرص هى سياست خارجى 2/ 6/ 91
      دفاع از حقوق هست های ملت ایران در برابر زورگویی غرب 2/ 6/ 87
      را هاندازی به موقع پروژه غن یسازی اورانیوم 20 درصد 1/ 1/ 92
      پايبندىِ ب ىاغماض به اصول در کارها 8/ 6/ 89
      با مردم و از ميان مردم بودن 0 2/ 6/ 87
      مواجه شدن با واقعيتهاى زندگى مردم در سفرهای استانی 4/ 6/ 86
      ساد هزيستى آقای رئیس جمهور 2/ 6/ 87
      توقف روند غرب باورى و غر بزدگى دول تهای قبلی 2/ 6/ 87
      جلوگيري از گراي شهاى سكولاريستى در دولت 2/ 6/ 87
      تلاش جمعي و فو قالعاده در دولت 2/ 6/ 91
      استفاده از ظرفي تهاي بيرون دولت 2/ 6/ 91
      اجراي گسترده كارهاي عمراني خصوصا در مناطق محروم 2/ k6/ 91
      پيشرفتهاى وسيع در علم و فناورى 29 / 3/ 85
      پركارى، پشتكار و خستگي ناپذيري 2/ 6/ 91
      جرأت تحو لآفريني و مقابله با مشكلات 4/ 6/ 86
      شجاعت اقدام برای کارهای بزرگ 9/ 4/ 84
      جرأت مقابل هى با فساد 2/ 6/ 87
      انجام طر حهای خوب اقتصادی 6/ 6/ 85
      وابسته نبودن به گرو هها و جريانات 6/ 6/ 85
      سع هى صدر و تحمل مخالف 6/ 6/ 85
      اجرای طرح تحول اقتصادي 1/ 1/ 91
      شجاعت و قاطعیت در سهميه بندي بنزين 3/

    • حسین

      نقاط ضعف احمدی نژاد
      1. مظلوميت فرهنگ در دولت نهم 04 / 6/ 86
      2. اولوی تبندی نکردن فعالی تهای فرهنگی 6/ 6/ 90
      3. كارهاى تشريفاتى و ويترينى در زمين ههاى فرهنگى 8/ 6/ 89
      4. بر زمين ماندن بخش عمد هاي از اصل 44 18 / 6/ 88
      5. اجرايي نكردن مصوبه يارانه توليد در طرح تحول اقتصادي 6/ 6/ 90
      6. علاج نکردن تعطيلي برخي كارخانجات و صنايع 2/ 6/ 91
      7. ضعف در اولويت بندي كارها 6/ 6/ 90
      8. علاج نکردن تورم 2/ 6/ 91
      9. مديريت نادرست منابع ارزی 2/ 6/ 91
      10 . ارتباط كم با نخبگان حوزه و دانشگاه 6/ 6/ 90
      11 . ضعف در مدیریت واردات 6/ 6/ 90
      12 . پرداختن به حواشي 6/ 6/ 90
      13 . نبود اهتمام ویژه به مسئله اشتغا لزايي و بهر هوري 8/ 6/ 89
      14 . موض عگیر یها و اطلا عرسانی متناقض درون دولت 8/ 6/ 89
      15 . بهانه دادن به جنجال آفرينان 2/ 6/ 87
      16 . وعد ههای عملی نشده و دامن زدن به توقعات مردم 6/ 6/ 85
      17 . مواز يكاري در مدیری تهای دولتی 8/ 6/ 89
      18 . برخی ب یتدبیر یها در برابر تحری مها 19 / 7/ 91
      19 . کشاندن اختلافات میان مردم 10 / 8/ 91
      20 . تصمي مهاى خل قالساعه و تغییر مقررات 3/ 5/ 91
      21 . فقدان مبارزه عملی با فساد اقتصادي 28 / 11 / 91
      22 . متهم كردن دیگران به استناد اتهام ثابت نشده

    • حمید

      قابل توجه طرفداران احمدی نژاد بنده خیلی به روحانی اعتقاد ی ندارم چون به قولهاییکه داد عمل نکردامااینم میدونم تمام بدبختیایی که تو8سال احمدی نژادسرمون اومدباهیچ بلایی حتی ازنوع طبیعیش سراین ملت نیومده جالبه کسانیکه میگن مادر زمان احمدی نژادبرادنیاقابل احترام بودیم میشه بفرماییدازکدوم احترام صحبت میکنیداززمانی که داشت تو سازمان ملل حرف میزدونمایندگان کشورهایکی یکی جلسه رو ترک کردن یاازنوع حرف زدنش که بنظرم ... جمع اینطوری باابروی ملتش تو خارج ازکشوربازی نمی کنه البته تمام این بی احترامیای که الان داره به ملت میشه نتیجه اون سیاستهاست بعضی وقتابعضی رفتارهای ما همون موقع نتیجه نمیده و نتیجه اون به گذشت زمان نیاز داره پس این بی احترامیایکه الان داره به ایرانی میشه بخصوص ازطرف این ریزه میزهای بی تاریخ پایین خلیج فارس مال اون بازیاست که حالا یه آدم درستی مثل ظریف بایدگندای اون اقاروجمع کنه توکشورهم که دیگه همه باالطاف کریمه اش اشناهستیم ...

    • مارال

      خخخخ وقتی بعضی ها از مزایای دولت احمدی نژاد میگن خندم میگیره اخه وضع اقتصاد کجا خوب شد با اون همه ... وشروع برشکستگی کارخانجات وبی کاری کارگران واون بارانه هم ...

    • ناشناس

      بنده خداجناب باهنروقتی فهمیدبرای نمایندگی هم رای نمی اورد کاندیدنشدحالاشماازملت چه توقع ها دارید لطفامردم راهم بحسابببببببببببببببببببببببببببب

    • bijannikfar

      بسمه تعالی
      اصولگرا ها بایدا بدانند با گندیکه احمدی نژادوهمفکرانش به تار بود اقتصادوسیاست داخلی وخارجی ایران زدند که حالا حالاها قابل مرمت نیست

    • سپهر

      با سلام .ازاینکه نویسند خواسته دیدگاه خودرا به طرف مقابل دیکته کند کار نادرستی است.مشکل اصلی روحانی واحمدی نژاد نیست مشکا مربوط به دهه هفتاد است.
      دولت یازدهم بد بختانه با وعدهای خار کنند ایران توانست رای مردم را بدست اورد عزت صف شد. خود امریکایها گفته اند اگر این دولت نبود طرح تحریم ها با شکست مواجه می شد. بازی با مردم در انتخابات مجلس دهم طول دادن مذاکرات تا زمستان 94 برای استفاده در مجلس وحالا ماجرای دوملیارد توقیفی این مبلغ را هم یکما قبل انتخابات ریاست جمهوری سال 96 باز می گردانند تا بازاقایان از رقابت پیروز شوند. ولی در سطح جهانی ایران ضعیف می شود اقتصاد نابود می شود چون شرکتهای بزرگ برای اینکه اقتصاد داخلی را به بزنند وارد ایران می شوند ویک دفعه ایران را ترک خواهند نمود تا اقتصاد ایران به شدت از بین برود. رکود بیش از حد از تحریم خطرناکتراست.دولت قبل هم نقاط ضعف زیادی داشت .

    • داریوش

      باسلام به نظر من بیشترین اقبال دربین مردم را جناب دکترروحانی دارند .باوجود تبلیغات فوق‌العاده منفی وتخریب بی سابقه مخالفین دولت ولی موفقیت دولت تدبیر توانسته موانع جدی فروش نفت ورفع تحریم ها ی ومخصوصا این روزها با خرید تعداد زیادی هواپیما ودیگر قراردادهای دولت با اروپایی ها بعید میدانم کسی بتواند دراین دوره با دکترروحانی رقابت جدی داشته باشد .افرادی چون باهنر واحمدی نژاد چیزی درچنته ندارند که بخواهند برای رقابت روکنند شاید فردی چون دکتر ظریف ویا سردار سلیمانی درصورت حضور می توانند رقیب جدی دکتر روحانی باشند

    • بی نام

      دوره رو به روحانی همه چیز قفل شده
      ول دوره احمدی. نژادها کسب و کار رونق
      داشت. هم ساخت و ساز حالا به هر روستا
      یا شهر ی بری آثارش را می بینی مثل مسکن مهر ورزشگاه راه. یارانه سهام عدالت و از همه
      مهمتر حرف دل مردم را گوش می کرد و به
      نامه پاسخ می داد

    • بدون نام

      انتخابات نمیخواد که روحانی رییس جمهور میمونه بعدش هم هنوز چاله گشادی رو که احمدی نژاد کند رو یادمون نرفته که ایندفه خودمون رو بخوایم بندازیم تو چاهش.

    • بی نام

      آقای برترین ها تحلیل دیدی به مزاقت خوش نیامد که چاپ نکردی؟
      همه این بازیها نخ نما شده است و خبر خوان حرفه ای می داند که این باد از جانب خوارزم وزان است وزان است .... !!!!!

    • حمید

      متاسفم که تمام متن منو بصورت کامل انتشارندادیدوباگذاشتن نقطه چین اونوسانسورکردیددرحالی چیز خیلی قابل سانسوری نبودواین نشون همون آزادی بیان که آقای روحانی چندروزپیش به اون می‌بالید تاازادی بیان نباشه بدتر میشیم که بهترنه

    • بیتا

      ب اطلاع دوستان برسونم ک احمدی نژادحتما رای میاده
      چرا قضاوت ناحق میکنین خدای بزارین یبار کسی شمارم قضاوت کنه بینم خوشتون میاد احمدی نژاد هرچی بودو هست ب فقرا خیلی کمک کردمسکن مهر برق وگازرسانی ب روستاها صندق مهرامام رضا یارانه ک حق مسلم این ملته دلمون ب 45 تومن خوش نمیکنیم ولی بیاین خدای ی لحطه خودتونوبزارین جای اون فقرای ک نون شب ندارن ایا بنظرشما 45 تومان دل مردم فقیروشادنمیکنه اگ یارانه نبود مستاجرا ب سختی میتونستن اجاره خونه بدن پول اب برق گاز واس متاجرا واس فقرا والا یارانه خیلی خوبه ادم باید ی کم با انصاف باشه ی کم خدارو درنطربگیره وجدان خوب چیزیه
      درادامه بایدبگم اکثرشهرا وروستاها با احمدی نزاده ب همین ماه عزیز اگ بیاد حتما رای میاره چون چن ساله ک حرف ازاحمدی نژاده اقا زورک نیس ملت دوسش دارن شماها هم زیادب مغزتون فشارنیارین ی وقت...

    • بدون نام

      احمدی نژاد بیاید که اندک طرفدار دارانش ببیند که ملت دیگر به اورای نمی دهند شاید به زنجانی خاوری یا دوستان احمدی نژاد را ی بد هند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج