۳۴۲۴۹۴
۱ نظر
۵۰۰۶
۱ نظر
۵۰۰۶
پ

۱۰ تئوری برتر هواداران درباره «بازی تاج و تخت»

فصل ششم بازي تاج و تخت پيشاپيش تئوري‌هاي جالبي را به ذهن برخي هواداران آورده است. برخي از آن‌ها باورپذير و برخي ديگر بيش از اندازه عجيب و غريب هستند. اگر تمام اپيزودهاي سريال را تا به اينجا تماشا كرده‌ايد پس شايد بهتر باشد نگاهي به فهرست بهترين تئوري‌‌هاي هواداران از نظر امپاير بيندازيد.

وب‌سایت ۷ فاز: فصل ششم بازي تاج و تخت پيشاپيش تئوري‌هاي جالبي را به ذهن برخي هواداران آورده است. برخي از آن‌ها باورپذير و برخي ديگر بيش از اندازه عجيب و غريب هستند. اگر تمام اپيزودهاي سريال را تا به اينجا تماشا كرده‌ايد پس شايد بهتر باشد نگاهي به فهرست بهترين تئوري‌‌هاي هواداران از نظر امپاير بيندازيد. اين مطلب حاوي اسپويلر نيست، كسي نمي‌‌داند از موارد زير چندتا در اصل حقيقت دارند، به هرحال بهتر است پيش از ادامه خودتان را آماده كرده باشيد.

جيمي و سرسي در اثر خود-ديگركشي خواهند مرد

منشاء اين يكي، پيشگويي مگي قورباغه براي سرسي است، چيزي كه تا اينجا به شكل جالب‌توجه‌اي دقيق از آب درآمده است. قسمت آخر اين پيشگويي مي‌گويد غم و اندوه سرسي را غرق خواهد كرد و "والونكار" او را از پا درمي‌آورد. والونكار به معناي برادر كوچك است كه در نگاه سرسي كسي جز تيريون نيست، چون او برادر سرسي و كوچك‌اندام است.

10 تئوری برتر هواداران درباره «بازی تاج و تخت»

اما اين سرسي و جيمي هستند كه دوقلو به دنيا آمده‌اند و جيمي پس از سرسي متولد شده است و به اين ترتيب او مي‌تواند از يك نظر برادر كوچك باشد. پيش‌بيني‌ها مبني بر آن هستند كه سرسي درپي يك اتفاق (شايد چيزي مثل مرگ تامن) تا مرز ديوانگي پيش مي‌‍رود و سعي مي‌كند همه ذخاير "وايلد فاير" كه در گوشه و كنار پايتخت مخفي شده را بكار بگيرد (او پيشاپيش بيشتر از يكبار قول به آتش كشيدن همه چيز را داده بود). جيمي كه در گذشته در شرايطي مشابه شاه ديوانه را به قتل رسانده بود مجبور مي‌شود دوباره دست به اين كار بزند، اما اين‌بار نخواهد توانست با عواقب ماجرا به زندگي‌اش ادامه دهد.


ميساندي از مردان بي‌چهره است

10 تئوری برتر هواداران درباره «بازی تاج و تخت»

زن مورد اعتماد دنريس و اخيرا يار سياسي مشكوك تيريون. ميساندي با توجه به سن كم‌اش قادر به صحبت كردن به زبان‌هاي بسيار زيادي است (و در كتاب‌ها حتي خاطرات تجربه‌هايي را در ذهن دارد كه به نظر پيش از تولد او رخ داده‌اند). ولي علي‌رغم توانايي‌اش در تكلم به زبان‌هاي بيگانه خودش را "اين يكي/This One" صدا مي‌زند كه شايد براي برخي يادآور "هيچ كس" يا "يك دختر" باشد. پس او يك زن بي‌چهره در لباس مبدل است. گرچه هدف اصلي سراي سپيد و سياه از فرستادن يكي از افراد خود نزد دنريس مشخص نيست. ميساندي فرصت‌‌هاي زيادي براي كشتن او در اختيار داشته است، بنابراين قصد اصلي اين نبايد باشد...


ند استارك زنده است

10 تئوری برتر هواداران درباره «بازی تاج و تخت»

برن مي‌داند چطور وارگ كند، و اين تئوري بر اين اساس شكل گرفته كه اين قابليت در همه اعضاي خاندان استارك ديده مي‌شود. بنابراين با اين وجود كه همه ما سر بريده ند استارك را در پايان فصل اول ديديم اما اين تئوري پيشنهاد مي‌دهد كه او نمرده است و بلكه به سادگي به جلد كسي در همان نزديكي‌ها وارگ كرده است، شايد كسي مثل ايلين پين. گرچه او در ليست مرگ‌‌هاي آريا است.


برن وينترفل و ديوار را ساخته است

10 تئوری برتر هواداران درباره «بازی تاج و تخت»

برندون معمار كسي است كه وينترفل و ديوار را ساخته است، و برن استارك هم اسم خود را از او مي‌گيرد.. دست كم ما اينطور فكر مي‌كنيم. اين تئوري مي‌گويد كه اين دو درواقع يك برن هستند، و اينكه برن ما به گذشته رفته و قلعه اجداد خود را بنا كرده تا زندگي آينده خود را تضمين كرده باشد. زياد درباره اين يكي فكر نكنيد؛ سردرد خواهيد گرفت.


برن همان صداي در ذهن شاه ديوانه بوده است

10 تئوری برتر هواداران درباره «بازی تاج و تخت»

اين يكي آخرين كلمات شاه ديوانه، "همه را بسوزانيد" را چيزي شبيه به "در را نگه دار" هودور مي‌داند، يك دگرگوني وابسته به سفر زماني. شايد برن در ديوار به سر مي‌برد و در تلاش براي راندن وايت‌واكرهاست كه صداي او در گذشته طنين مي‌اندازد، مثل اتفاقي كه براي هودور بيچاره افتاد. اين تئوري مشكوكي است چراكه در حقيقت هيچ مدركي براي اثبات ارتباط ميان شاه ديوانه و برن وجود ندارد. البته شايد در ادامه چيزهايي مشخص شوند.


هركسي مي‌تواند مخفيانه يك تارگرين باشد

10 تئوری برتر هواداران درباره «بازی تاج و تخت»

شايد يكي از پذيرفته‌شده‌ترين تئوري‌ها در ميان هوادارن R+L+J باشد: تئوري كه مي‌گويد جان اسنو فرزند ند استارك و يك زن اسرارآميز نيست و فرزند ريگار تارگرين و خواهر ند، ليانا استارك است. بنابراين جان تركيب يخ (اسنو/استارك) و آتش (تارگرين) است و درنهايت نغمه يخ و آتش درباره اوست. پيشگويي ديگري هم مي‌گويد "اژدها سه سر دارد"، جان در كنار دنريس دو سر اژدها هستند، سر سوم؟ برخي معتقدند سر سوم تيريون است، كه به باور اين تئوري پسر حرامزاده جوآنا لنيستر و ايريس ديوانه است. تايوين هم به همين دليل تا اين اندازه از تيريون متنفر است. يا اينكه، بنابر اعتقاد برخي ديگر، سومين تارگرين مخفي سم تارلي است: يك پسر ديگر كه مورد تنفر پدرش است، به دلايلي كه به نظر نامناسب مي‌آيند.


ميرا ريد خواهر دوقلوي جان است

10 تئوری برتر هواداران درباره «بازی تاج و تخت»

اين تئوري تنها ادعا مي‌كند كه ميرا و جان شباهت ظاهري زيادي به يكديگر دارند، البته اگر اين ادعا را از زبان آدم‌هاي درستي بشنويد چيز بيشتري دستگيرتان مي‌شود. اين ايده مي‌گويد ميرا يك فرزند دوم در نتيجه اتفاقات برج عيش است، كه توسط هاولند ريد،تنها مرد ديگري كه در كنار ند از اين رخداد جان سالم به در برد به فرزندي پذيرفته شده است. او و جان قطعا هم‌سن هستند و ما به ندرت درباره مادر ميرا چيزي شنيده‌ايم. و ميرا هم مبارز خوبي است، مثل ليانا و آريا. و اينكه ليانا مي‌تواند كسي بوده باشد كه در يك تورنومنت (هرنهال) براي دفاع از شرافت هاولند ريد به يك شواليه تغيير قيافه داد، به اين معنا كه ريد يكي به او بدهكار است. ادعاي چندان محكمي نيست.


وريس يك زن است (يا يك ماهي)

بهترين تئوري در اين فهرست. مدت‌هاست كه به ما گفته‌اند وريس يك خواجه است. اما چيزي كه واقعا زير آستين‌هاي بلند او درجريان است زن بودن اوست. به علاوه اين كه او مادر ايگون تارگرين است (به همراه اليريو موپاتيس به عنوان پدرواقعي او). وريس به همين دليل براي نشاندن ايگون بر تخت پادشاهي آنقدر مشتاق به نظر مي‌رسد.

10 تئوری برتر هواداران درباره «بازی تاج و تخت»

اگر از اين يكي خوشتان نيامد، تئوري ديوانه‌وارتري مي‌گويد كه وريس يك ماهي است، و توسط جادوگر اهل مير نه تنها به يك خواجه، كه به يك پري دريايي تبديل شده است. رداي بلند او هم درواقع اعضاي ماهي‌گونه بدن‌اش را مخفي مي‌كند. به همين دليل زماني كه تيريون او را به سقوط داخل دريا تهديد مي‌كند ابدا وحشت‌زده به نظر نمي‌رسد. به همين دليل او در اتاق‌اش تخت ندارد (احتمالا در يك جور سطل مي‌خوابد مثل اودو در «Deep Space Nine»). در جهان اين تئوري، رفيق وريس، اليريو هم دم ماهي خود را تمام مدت مخفي مي‌كرده است.


نغمه يخ و آتش كتاب وحي است

اين خبر مستندي است كه جرج آر.آر. مارتين تاثير زيادي از جنگ رزها گرفته است، اما بسياري ديگر هم مخلوق اين نويسنده را از نوع مكاشفه يوحنا مي‌دانند. اژدهاي هفت سر كتاب وحي همان هفت اقليم وستروس است. اگر حق با اين هواداران باشد در اين نسخه از وقايع بايد جان را ببينيم كه در نبرد نهايي، وايت‌واكرها را عليه ارتش آتشيني كه احتمالا دنريس تدارك ديده رهبري مي‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ظاهرا کتاب شامل جزییات اطلاع دهنده ای هست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج