۳۴۲۴۹۶
۹ نظر
۵۰۷۱
۹ نظر
۵۰۷۱
پ

منتظر خروج سپرده‌ ها از بانک‌ ها باشید

یک کارشناس اقتصادی معتقد است که اعمال مالیات بر سپرده‌های بانکی موجب خواهد شد که انگیزه سپرده‌گذاران برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها کم شود و به این ترتیب مردم پول‌های خود را از بانک‌ها خارج خواهند کرد.

افکار نیوز: یک کارشناس اقتصادی معتقد است که اعمال مالیات بر سپرده‌های بانکی موجب خواهد شد که انگیزه سپرده‌گذاران برای سپرده‌گذاری در بانک‌ها کم شود و به این ترتیب مردم پول‌های خود را از بانک‌ها خارج خواهند کرد.

ابراهیم کرمی درباره موضوع مالیات بر سپرده‌های بانکی افزود: با توجه به مسایل و چالش‌هایی که امروز سیستم بانکی با آن مواجه است، در صورت خروج پول سپرده‌گذاران، به طور قطع بانک‌ها با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهند شد؛ چراکه بنا به گفته مقامات بانکی، هم‌اکنون بانک‌ها دچار کسری نقدینگی هستند و می‌بایست پاسخ‌گوی مراجعه‌های روزانه مردم برای برداشت از حساب‌ها باشند.

وی متذکر شد: در حال حاضر به دلیل این‌که بسترهای لازم برای اعمال چنین سیاستی فراهم نیست و اگر یک چنین موضوعی در مجلس تبدیل به مصوبه شود، اجرای آن به هیچ‌وجه به مصلحت اقتصاد کشور نخواهد بود.

این کارشناس اقتصادی یادآور شد: ما نباید از یاد ببریم که در حال حاضر سود سپرده برای عده زیادی از مردم یک درآمد است و در صورت این‌که مالیاتی نیز از آن کسر شود، به طور قطع سپرده‌گذاران را به سمت بازارهای دیگر هدایت می‌کند.

کرمی تصریح کرد: در صورت این‌که مالیات بر سود سپرده‌ها اعمال شود، سپرده‌گذاران کلان به سرعت اقدام به خارج کردن پول خود از بانک‌ها می‌کنند و در صورتی که بستر سرمایه‌گذاری را فراهم نکرده باشند، این گروه سرمایه‌های خود را وارد معاملات صرافی‌ها و... می‌کنند.

وی عنوان کرد: ما به جای این‌که اقدام به دریافت مالیات از سود سپرده‌ها کنیم، باید شرایط را برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد کشور فراهم کنیم تا هزینه‌کرد منابع در بخش تولید صرفه داشته باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حرف مفت . اصلا قرار نیست مالیات بر سپرده بزارن .

    • محمد

      چه کسی حرف مالیات بر سپرده رو زده که شما کارشناسی کردید

    • سرولایتی

      وزیر اقتصاد شخصا مالیات بر سپرده ها را مطرح کردند وبا این دیدگاه غیر منطقی بانکها را در وضعیت ناجوری قرار دادند از طرف دیگر عده ای نیز عملکرد بانکهای ایران را ربوی می دانند ودر صدد زیر و زبر کردن همه امور می باشند آیا تحت این شرایط امکان اداره کشور وجود دارد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هشدار میدم به دوستان که یک توطعه بزرگی در راه است و هرچه سریعتر باید پولهایشان را از بانک بیرون بکشن. ظرف یکماه آتی بانکها رکب خواهند خورد از برنامه ایکه برای ....

    • بدون نام

      این همه شتاب و عجله برای ایجاد یک آشوب در بازارها واقعا مشکوک است. ....

    • بدون نام

      سود سپرده ها معاف از مالیاته اینذبنده خدا معلوم نیست هدفش چیه الان همه ذر مورد نرخ سپرده ها دارن صحبت می کنن ایشون از مالیات میگه

    • بدون نام

      دستهای پشت پرده هست بابانکهادست به یکی کردندمیخواهندبازارروتکون بدن پولای کلان به جیب بزنند

    • بی نام

      خوبه والا,سود سپرده ها کم میشه ولی یه وام که میگیری کلی سود باید بدی,خیلی جالبه

    • بدون نام

      سیستم بانکیه ما کلن مریضه من دراوردیه باید اصلاه کامل بشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج