جاباما
۳۴۲۵۸۱
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

سهیلی ادعای «عسکرپور» را تکذیب کرد

سعید سهیلی در خصوص ادعای مدیرعامل پیشین خانه سینما مبنی بر اینکه برای رفع توقیف فیلم هایی که توسط حوزه هنری تحریم شده بود جلسات متعددی با مسئولان حوزه هنری برگزار کرده است اظهار داشت: ما هیچ وقت آقای عسگرپور را ندیدیم و هیچ جلسه ای هم با ایشان درباره مسأله توقیف نداشتیم و هیچ وقت هم مدیران حوزه هنری با حضور نامبرده در جلسه مشترکی با ما شرکت نکردند.

سینما پرس: سعید سهیلی در خصوص ادعای مدیرعامل پیشین خانه سینما مبنی بر اینکه برای رفع توقیف فیلم هایی که توسط حوزه هنری تحریم شده بود جلسات متعددی با مسئولان حوزه هنری برگزار کرده است اظهار داشت: ما هیچ وقت آقای عسگرپور را ندیدیم و هیچ جلسه ای هم با ایشان درباره مسأله توقیف نداشتیم و هیچ وقت هم مدیران حوزه هنری با حضور نامبرده در جلسه مشترکی با ما شرکت نکردند.

سهیلی ادعای «عسکرپور» را تکذیب کرد

از جمله نکته های بخشی از گفته های رییسیان آنجا بود که با طعنه به سکوت طیف بالادستی خانه سینما در ماجرای توقیف فیلمهای مجوزدار توسط حوزه هنری در سالهای ۹۱ و ۹۲ بیان داشت: اولین وظیفه صنف دفاع از حقوق اعضاء است نه اینکه برود با کسی که فیلمش را پایین کشیده همکاری کند. این بدترین اتفاقی است که می تواند در یک صنف اتفاق بیافتد.

این بخش از گفته های رییسیان با واکنش محمدمهدی عسکرپور مواجه شده است که در جوابیه‌ای از تلاشهایش برای حل مشکل فیلمهای توقیفی توسط حوزه هنری چنین گفته است: درست در زمانی که این نهاد{حوزه هنری} از نمایش برخی فیلم ها در سینماهایش ممانعت می کرد، حداقل خود صاحبان آن فیلم ها می دانند و گواهند که با مسئولین حوزه هنری و حتی ریاست سازمان تبلیغات اسلامی جلساتی برای اقناع شان به نمایش فیلم های موصوف داشتیم که اعضای هیئت مدیره خانه سینما و بعضا آقایان منوچهر محمدی ومنوچهر شاهسواری و رضا میرکریمی هم درآنها حضورداشتند که این جلسات متاسفانه دربرخی موارد بدون نتیجه و در برخی موارد، مفید واقع شد.

در آن مقطع حتی یک بار هم عسکرپور را ندیدیم

این ادعا اما با واکنش سعید سهیلی کارگردان سینمای ایران و صاحب یکی از مهمترین آثاری که در آن مقطع زمانی توسط حوزه هنری توقیف شد، مواجه شده است.

کمدی "گشت ارشاد" ساخته سعید سهیلی علیرغم حضور در جشنواره سی ام و دریافت پروانه نمایش از اداره نظارت ارشاد اما با توقیف حوزه هنری مواجه شد و این نهاد از نمایش این فیلم در سینماهای خود سرباز زد.

سهیلی با ردّ این ادعای عسکرپور که از آگاهی صاحبان آثار توقیفی حوزه نسبت به تلاشهای او برای حل مشکل حرف زده بیان داشت: ما در آن مقطع زمانی حتی یک بار هم ایشان را ندیدیم. جلسه که پیشکش ایشان حتی یک تماس تلفنی با ما نگرفت که در این باره حرفی بزند.

وی ادامه داد: هیچ وقت ایشان را ندیدیم و هیچ جلسه ای هم با ایشان درباره مسأله توقیف نداشتیم و هیچ وقت هم مدیران حوزه هنری با حضور نامبرده در جلسه مشترکی با ما شرکت نکردند.

نمی‌دانم جلساتی که ایشان گفته در عالم واقع بوده یا خواب و رویا

سعید سهیلی با اشاره به اینکه در بهار ۹۱ که فیلمش با توقیف حوزه هنری مواجه شد خانه سینما منحل شده بود اما عسکرپور همچنان به عنوان رییس خانه منحله اظهارنظر می کرد خاطرنشان ساخت: ایشان در همان خانه سینمای منحل شده هم رییس بود اما رایزنی که هیچ حتی به عنوان یک همکار یا کارگردان سینمای ایران از ما دلجویی نکردند و آنچه درباره آگاهی ما از برگزاری جلسات گفته کاملا کذب است.

این کارگردان که اخیرا مترصد آن شده قسمت دوم "گشت ارشاد" را هم بسازد تأکید کرد: نمی دانم جلساتی که ایشان گفته در عالم واقع بوده یا خواب و رویا اما این را می‌دانم که برای حل مشکل فیلم ما هیچ کمکی از سوی این افراد صورت نگرفت.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج