۳۴۲۶۹۷
۴ نظر
۵۰۰۲
۴ نظر
۵۰۰۲
پ

وقتی ریزگردها به سمت صداوسیما وزید

برنامه ۴۵ دقیقه شبکه خبر سیما شامگاه شنبه (۲۹ خرداد) با موضوع ریزگردها شاهد چالش مهمانان برنامه به اندازه ای بود که مهمان کارشناس این برنامه وسط پخش زنده برای اعتراض استودیو را ترک کرد.

خبرگزاری ایرنا: برنامه ۴۵ دقیقه شبکه خبر سیما شامگاه شنبه (۲۹ خرداد) با موضوع ریزگردها شاهد چالش مهمانان برنامه به اندازه ای بود که مهمان کارشناس این برنامه وسط پخش زنده برای اعتراض استودیو را ترک کرد.

موضوع برنامه شامگاهی ۴۵ دقیقه شبکه خبر که به مباحث کارشناسی در موضوعات مختلف می پردازد، شب گذشته به مبحث داغ ریزگردها اختصاص داشت.

وقتی ریزگردها به سمت صداوسیما وزید

در این برنامه که اجرای ان را اسماعیل فلاح خبرنگار پیشین صدا و سیما در لندن به عهده داشت، سعید متصدی زرندی معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست کشور و پرویز کردوانی جغرافیدان و کارشناس پیشکسوت محیط زیست به عنوان میهمان حضور داشتند.

اواسط این برنامه جایی که اختلاف نظر میان مهمانان برنامه در مورد نقش سیاستگذاری های دولت های مختلف بر ایجاد، استمرار و گسترش جریان ریزگردهای غبار و خاک در غرب کشور بالا گرفت، مجری تلاش کرد با کنترل فضای برنامه، تنش ایجاد شده بین مهمانان را اداره کند اما موفق به این کار نشد.

کردوانی چهره ماندگار جغرافیا در اقدامی بی سابقه در صدا و سیما، با عصبانیت و به نشان اعتراض به کنترل شده بودن برنامه و محدودیت زمان و شرایط برای بیان حقایق، پس از پرخاش میکروفون یقه ای خود را کند و در میان اصرارهای پی در پی مجری برای حضور، از مقابل دوربین اصلی پخش زنده، برنامه را ترک کرد.

شاید این اولین بار است که یک میهمان برنامه در صدا و سیما وسط پخش زنده به نشانه اعتراض یک برنامه را ترک می کند؛ و پیش از این تنها در موارد نادری دیده شده بود که میهمان بعد از قطع عادی برنامه و در فاصله پخش میان برنامه طوری که به چشم مخاطبان امری غیرعادی جلوه نکند، بدون دید و اطلاع مخاطب، از حضور در ادامه برنامه انصراف دهد.

در سه دهه گذشته به خصوص از زمان گسترش شبکه های ماهواره ای و شبکه های مجازی رقیب صداوسیما فضای گفتگوهای این چنینی در صدا و سیما بارها با انتقاد کارشناسان و میهمانان برنامه و مردم روبرو شده است.

حال باید دید با تغییر مدیریت صدا و سیما و افق جدید، رویکرد جدیدی مبنی بر بازتر کردن فضا در برنامه های گفت و گو محور که به دلیل ارزان و ساده بودن تولید، بخش اعظمی از برنامه های زنده صدا و سیما را در برمی گیرد، حاکم خواهد شد تا این رسانه بتواند در رقابت پرفشار با رقبا، اعتماد و رغبت بینندگان بیشتری را به خود جذب کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دستش درد نکنه خوب کاری کرد .

    • موسوی از سوسنگرد

      درود بر شرفش,,من برنامه را داشتم نگاه میکردم واقعا صحبت های صریح و بی پروایی داشتند.
      درود بر ایشان

    • بدون نام

      همچین افراد با علم و محکمی برای ریاست محیط زیست نیاز داریم نه افراد شعار گو

    • بدون نام

      گند همه چیز درآمده است.همه خسته اند حتی از خودشان.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج