جاباما
۳۴۲۷۶۲
۴ نظر
۵۰۰۴
۴ نظر
۵۰۰۴
پ

تصاویری دردناک از خلیج گرگان

دریای خزر دریای بسته جهان است که از قسمت جنوبی شرقی خود یعنی خلیج گرگان در حال پسروی است و این مساله تا جایی پیش رفته است که اکنون به یک بحران برای منطقه تبدیل شده است.

خبرگزاری مهر: دریای خزر دریای بسته جهان است که از قسمت جنوبی شرقی خود یعنی خلیج گرگان در حال پسروی است و این مساله تا جایی پیش رفته است که اکنون به یک بحران برای منطقه تبدیل شده است.

پسروی آب خلیج گرگان از سمت سواحل بندرترکمن و بندرگز در سال های گذشته آغاز شده است که همین علت باعث بوجود آمدن جزیره های متعددی در خلیج گرگان شده که حتی رفت و آمد قایق ها در این محل را مختل کرده وتبعات مختلفی برای منطقه و حتی کشور دارد که باعث ایجاد بحران های محیط زیستی، اجتماعی و توسعه ای و حتی کوچ اجباری شده است .معضل پسروی آب خزر به حدی است که کارشناسان هشدار داده اند اگر به عنوان یک اولویت محیط زیستی کشور برای آن تدابیر ویژه ای در نظر گرفته نشود، حادثه ای تلخ تر و حادتر از دریاچه ارومیه را در منطقه حاشیه خزر تجربه خواهیم کرد.

ورود پساب های صنعتی از استان های همجوار و سیل های فصلی منتهی به خلیج گرگان و کاهش سطح آب باعث افزایش غلظت و میزان آلایندگی ها شده تا جایی که مرگ موجودات خلیج را رقم زده است.از سوی دیگر ماهیان خاویار، تنها گونه جانوری باز مانده از عصر یخبندان است که به عنوان فسیل زنده شناخته می شود زیستگاه و بهترین محل تخم ریزی در دریای خزر را از دست داده و باعث انقراض آن شده و علاوه بر ایجاد یک معضل زیست محیطی باعث ایجاد مشکلات اقتصادی برای ساکنان حاشیه خزر شده است به گونه ای که حتی برنامه های اقتصادی استان در این حوزه را هم با چالش رو به رو کرده است.

از سوی دیگر این بحران به برنامه های توسعه ای گلستان که برپایه گردشگری دریایی مستقر بوده هم آسیب زده و عملا باعث شده بسیاری از طرح ها از جمله طرح گردشگری آشوراده تحت شعاع این بحران قرار بگیرد.کارشناسان و مسئولان با تشکیل کمیته بحران در سطح استانی و ملی درحال بررسی راهکارهای موجود برای حل این بحران هستند.

تصاویری دردناک از خلیج گرگان

تصاویری دردناک از خلیج گرگان

تصاویری دردناک از خلیج گرگان

تصاویری دردناک از خلیج گرگان

تصاویری دردناک از خلیج گرگان

تصاویری دردناک از خلیج گرگان

تصاویری دردناک از خلیج گرگان

تصاویری دردناک از خلیج گرگان

تصاویری دردناک از خلیج گرگان

تصاویری دردناک از خلیج گرگان
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      يادش بخير ايران...!!!؟

    • غصه خورایران عزیز

      قدیم وقتی میرفتی دریاآب به حدی زلال بودازدیدنش احساس آرامش میکردی ولی الان کافیه دریاکمی تلاطم داشته باشه ماسه وجلبرگه ،که به ساحل میادحداقل کاری که مسولان میتونن انجام بدن درکاری که بلدنیستن مسولیت قبول نکنن اشکالی داره بگین ازعهده ی این کاربرنمیای

    • قرچومبی

      به نظر من اگر رود ولگا رو اجازه بدن بیاد مشکل حله از بندر تورکمن

    • بدون نام

      تروجان مادرتون رسیدگی کنیدمسولین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج