۳۴۳۰۳
۶ نظر
۵۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۵
پ

۱۰ شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس

در جهان نمونه هایی باورنکردنی از معماری زیبا و ماهرانه وجود دارد، نه تنها ساختمان های زیبا بلکه شهرهای که برفراز صخره های بلند قرار گرفته یا بر کناره کوهستان ها ساخته شده اند.

10 شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس
برترین ها: در جهان نمونه هایی باورنکردنی از معماری زیبا و ماهرانه وجود دارد، نه تنها ساختمان های زیبا بلکه شهرهای که برفراز صخره های بلند قرار گرفته یا بر کناره کوهستان ها ساخته شده اند. وقتی از یکی از این شهرها به اقیانوس یا منظره ای که در پایین قرار گرفته است نگاه می کنیم نفسمان در سینه حبس می شود. در اینجا به بعضی از بهترین نمونه های شهرهایی که بر فراز صخره واقع شده اند اشاره می کنیم:

Castellfollit de la Roca

10 شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس

این دهکده یکی از زیباترین دهکده های اسپانیا محسوب می شود و روی صخره ای در میان دو رودخانه قرار گرفته است. به نظر می رسد که بیشتر ساختمان ها بر لبه صخره قرار گرفته اند و هر آن امکان فرو ریختن آنها وجود دارد. مساحت دهکده کمتر از نیم مایل مربع است. قدیمی ترین بخش های آن در قرون وسطی ساخته شده اند.

Rocamadour

10 شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس

این دهکده در بالای دره ای در جنوب غرب فرانسه واقع شده و ساختمان های آن از نظر ارتفاع با هم متفاوت هستند. پیشینه تاریخی آن به قرن دوازدهم می رسد که به هنگام جنگ و انقلاب فرانسه خالی از سکنه شد، هرچند این دهکده امروز مورد توجه توریست ها و زائرانی قرار دارد که برای زیارت سینت آمادور به اینجا می آیند.

Bonifacio

10 شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس

این شهر در جنوب جزیره کرس قرار گرفته است و ساختمان ها و قلعه هایش تا ارتفاع ۷۰ متری روی صخره ادامه دارند. اگر از دریا به این شهر نگاه کنیم به نظر می رسد که شهری سفید در آفتاب می درخشد و برفراز آب های زیر خود آویزان معلق است.

Acapulco

10 شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس

این شهر در دهه ۱۹۵۰ مورد توجه ستاره های هالیوود و میلیونرها قرار گرفت و هنوز هم یکی از جاذبه های توریستی مکزیک محسوب می شود. بسیاری از دانشجویان آمریکایی تعطیلات بهاره خود را در اینجا می گذرانند. یکی از جالب ترین قسمت های سفر به این شهر تماشای غواص هایی است که به آب شیرجه می زنند.

Mesa Verde

10 شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس

این شهر در جنوب غرب کلرادو واقع شده و چون محل زندگی سرخپوستان آسانازی بوده یکی از مهم ترین بازماندگان فرهنگ بومی آمریکا محسوب می شود. به گزارش برترین ها در قرن دوازدهم سرخپوستان خانه های خود را در غارها و صخره های این منطقه ساختند. مساحت بعضی از این خانه ها معادل با ۱۵۰ اتاق بود. هنوز مشخص نیست که چرا این بومیان خانه های خود را ترک کردند.

Bandiagara

10 شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس

این صخره بر زمین های مسطح شنی واقع شده و ارتفاعی برابر یا ۵۰۰ متر دارد. بر روی صخره ها غارهایی دیده می شود که در گذشته های دور مردم مالی در آنها زندگی می کرده اند. چندین دهکده بر روی صخره ها ساخته شده است. آنها غارهای خود را روی صخره ها حفر می کرده اند تا بتوانند مردگان را در جایی بالاتر از سطح زمین دفن کرده آنها را از گزند سیل در امان نگه دارند.

Ronda

10 شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس

این شهر در اسپانیا واقع شده و شهرت خود را مدیون صخره هایی است که بر فرازشان واقع شده است. ارتفاع آن به ۷۶۰ متر می رسد و رودخانه ای آن را به دو قسمت تقیسم می کند. این دو قسمت از طریق ۳ پل به هم متصل می شوند. می گویند این شهر در واقع محل پیدایش گاوبازی بوده است.

الحجره

10 شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس

این شهر تاریخی در کوهستان های یمن قرار گرفته و یکی از جالب ترین و در دسترس ترین دهکده های کوهستانی یمن محسوب می شود. برای ساختن آن مردم در قرن دوازدهم سنگ ها را از کوهستان های اطراف منتقل کرده و خانه های خود را ساخته اند.

positano

10 شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس

این شهر کوچک در سواحل کامپانیا واقع شده و یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی ایتالیا به شمار می رود. ساختمان های آن از بالا تا پایین دامنه تپه پراکنده شده اند. هرچند این شهر در قرون وسطی به وجود آمد و توسعه یافت، در اواسط قرن ۱۹ بیش از نیمی از جمعیت آن جا را ترک کردند. در قرن ۲۰ این دهکده کوچک ناگهان به یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا تبدیل شد.

Santorini

10 شهر شگفت انگیز بر فراز صخره ها +عکس

این جزیره آتشفشانی یکی از جزایر یونان است. شهرت آن به دلیل مناظر چشم نواز، غروب های زیبا و آتشفشان بسیار فعال آن است. در این جزیره هتل ها، کافه ها و فروشگاه های زیادی وجود دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • farzaneh

      جالب بود، بعضی هاشون شبیه ماکت بودن

    • علی ق

      نفسمان در سینه حبس می شود!از کی تا حالا نفسمان حذف می شود مجله جان؟؟؟
      ضمنا پیشاپیش خواهش میکنم قابلی نداشت!!!

    • کاربر

      آکاپولکو : زادگاه مریم سراوانی

      پاسخ ها

      • تگزاس

        آکاپولکو کجا بود؟بلوچستان بابا

      • مريم سراواني

        شهر زيباي من اردبيل

    • alireza

      قشنگ بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج