جاباما
۳۴۳۰۹۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

چرا گوگل سال ۲۰۱۱ توییتر را نخرید؟

لری پیج، مدیر عامل سابق گوگل و مرد اول آلفابت، در سال های گذشته به خرید شبکه اجتماعی توییتر علاقمند بوده و این پیشنهاد را نیز به «جک دورسی»، موسس و مدیر عامل توییتر داده است.

وب سایت دیجیاتو - امیر مستکین: لری پیج، مدیر عامل سابق گوگل و مرد اول آلفابت، در سال های گذشته به خرید شبکه اجتماعی توییتر علاقمند بوده و این پیشنهاد را نیز به «جک دورسی»، موسس و مدیر عامل توییتر داده است. اما جدا از خود پیشنهاد، نحوه ی این درخواست از سوی لری پیج هم حکایت جالبی دارد.

چرا گوگل سال 2011 توییتر را نخرید؟

در سال ۲۰۱۱ و زمانی که گوگل تازه متوجه خطر بزرگی به نام فیسبوک شده بود، لری پیج پیش از رونمایی از گوگل پلاس، تلاش نمود تا توییتر را تصاحب کند.

مدیر عامل پیشین گوگل در همان هنگامی که شرکتش مشغول توسعه یک شبکه اجتماعی بود، از جک دورسی دعوت می کند تا سری به مجتمع رنگارنگ گوگل بزند تا در خصوص یک داد و ستد صحبت کنند. دورسی می گوید زمانی که به مقر اصلی گوگل رسیده، توسط شخصی به یک اتاق کنفرانس بزرگ راهنمایی شده است.

چرا گوگل سال 2011 توییتر را نخرید؟

پس از چند دقیقه، لری پیج، مدیر عامل وقت گوگل وارد همان اتاق می شود، سریعاً به سمت پرده ها می رود و آنها را می بندد. سپس پیج کنار دورسی می نشیند و به آرامی، پیشنهاد خرید توییتر را در گوش او نجوا می کند.

گویا در آن زمان پیج در صدد بوده تا با خرید توییتر، توییت ها را با نتایج جستجو ادغام کند و البته دورسی هم این پیشنهاد را نپذیرفته است.

همانطور که می دانید، در حال حاضر و با گذشت یک سال از حضور دوباره جک دورسی در عنوان مدیر ارشد اجرایی، هنوز وضعیت مالی توییتر به هیچ عنوان مطلوب نیست. در این بین گمانه زنی می شود که شبکه اجتماعی یاد شده، در آینده از سوی فیسبوک و یا گوگل خریداری خواهد شد. اما دست کم حالا می دانیم که گوگل، پنج سال پیش در اولین تلاش خود موفق به خرید توییتر نشده بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج