جاباما
۳۴۳۱۶
۳ نظر
۵۰۴۱
۳ نظر
۵۰۴۱
پ

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

در این مطلب هم برای شما پیشنهادهای خوشمزه‌ای دارم و سعی كرد‌ه‌ام پیشنهادهایی به شما بدهم كه نتوانید دست رد به آنها بزنید چون اگر كمی هم شكمو باشید و اهل خوردن، حتما یكی از این پیشنهادها نظر شما را جلب خواهد كرد؛ این شما و این هم پیشنهادهای ما.

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی


مجله آشپزی ایده آل: ر این مطلب هم برای شما پیشنهادهای خوشمزه‌ای دارم و سعی كرد‌ه‌ام پیشنهادهایی به شما بدهم كه نتوانید دست رد به آنها بزنید چون اگر كمی هم شكمو باشید و اهل خوردن، حتما یكی از این پیشنهادها نظر شما را جلب خواهد كرد؛ این شما و این هم پیشنهادهای ما.

شانلی

استیك آبدار می‌خورید یا خشك؟

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

رستوران شانلی كه در طبقه سوم یك مجتمع ساختمانی قرار دارد وقتی وارد آن می‌شوید یكی از پرسنل خوش‌برخورد آن به سمت شما می‌آید تا راهنمایی‌تان بكند. وقتی منو را باز می‌كنید حق انتخاب‌های زیادی دارید چون انواع و اقسام غذاهای فرنگی و بین‌المللی در اینجا سرو می‌شود اما پیشنهاد ما برای شما از بین تمام این غذاها فیله استیك ویژه شانلی با سس مخصوص سرآشپز است. فیله‌ها از گوشت گوساله است كه وزنی حدود ۲۵۰ گرم دارد و پس از اینكه تمیز شدند با بیفتك‌كوب (استیك‌كوب) كوبیده شده و برش می‌خورند، بعد از این مرحله در روغن مخصوص سرآشپز به مدت ۳روز خوابانده می‌شوند. فیله‌ها پس از آنكه از روغن خارج می‌شوند روی گریل‌های زغالی پخته شده و بنا به سلیقه مشتری آبدار یا خشك می‌شوند. این فیله‌های پخته شده با سس مخصوص سرآشپز سرو می‌شوند كه این سس از سس خردل، كره حیوانی، سیرتازه مرینید شده، سبزیجات معطر (جعفری، ریحان و یكسری سبزیجات سری) و ادویه‌های شانلی (فلفل سیاه، فلفل سفید، پاپریكا، نمك، جوزهندی و ادویه‌های مخصوص و سری) درست می‌شود كه به رنگ سبز روشن است و طعم معركه‌ای به استیك می‌دهد. كنار اینها سبزیجات پخته (بسته به نوع فصل، بروكلی، گل كلم، كدوگراتینه، ذرت شیرین، جعفری و سیب‌زمینی استانبولی) هم سرو می‌شود كه سیب‌زمینی‌ها آبپز شده و درون كره سرخ شده و با ادویه‌های سرآشپز طعم‌دار می‌شوند. وقتی یك برش از این استیك را می‌خورید وسوسه می‌شوید كه برش‌های بعدی را امتحان كنید چون چندطعم را با هم تجربه می‌کنید و هربرش آن یك مزه می‌دهد مثل ترش، تند، خیلی تند، سیر، سبزی‌های معطر، گوشت خالص و... که همه را می‌توانید حس كنید.

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

پیشنهاد سرآشپز:كبابِ كبابِ كباب

پیشنهاد بعدی برای شما در این رستوران همه‌چیز تمام بشقاب كباب ویژه شانلی است كه میكسی از انواع كباب‌های خوشمزه و دلچسب است. كباب‌ها شامل جوجه، لقمه، میگو، شیرماهی و تكه‌های ماستی (كباب مخصوص لبنانی) هستند. جوجه‌ها یا همان سینه مرغ در یك سس مخصوص كه از پیاز، آب پیاز، لیموترش تازه، نمك، فلفل، زعفران و روغن مایع ذرت درست شده است به مدت ۲روز خوابانده می‌شود و وقتی این سس بعد از این مدت به خورد جوجه‌ها رفت، آنها را از سس درآورده و به سیخ می‌كشند كه روی باربیكیو پخته و كبابی می‌شوند. بعد از كبابی شدن روی آنها به یك سس مخصوص آغشته می‌شود كه این سس از كره حیوانی، لیموی تازه، زعفران، نمك، فلفل، پودرسیر و ادویه‌های مخصوص سرآشپز درست شده است. كباب لقمه كه از گوشت راسته و قلوه گاه گوسفندی چرخ شده درست می‌شود با پیاز، فلفل و نمك مخلوط شده و بعد از آن به سیخ كشیده و روی باربیكیو پخته می‌شود.

بعد از اینكه به صورت كبابی درآمد روی آن به كره آغشته می‌شود. میگوی بشقاب كباب ویژه از میگوهای مخصوص جنوب كه به «U۱۰» معروف هستند پس از آنكه تمیز شسته می‌‌شوند به مدت یك روز در موادی خوابانده می‌شنود كه شامل خامه، لیموترش، نمك، فلفل و ادویه‌های مخصوص سرآشپز شانلی است. بعد از آن به سیخ كشیده شده و روی باربیكیو به صورت كبابی پخته می‌‌شوند و سپس همانند جوجه‌ها به سس مخصوص آغشته می‌شوند. البته باید به شما بگوییم كه سرآشپز به خوبی بوی زهم میگوها را گرفته و مطمئن باشید موقع خوردن به ذوق شما نمی‌‍‌زند. شیرماهی‌های جنوب به قطعات كوچك خرد شده و مواد خاصی داخل آنها تزریق می‌شود كه بوی زهم شیرماهی را گرفته و سپس به سیخ كشیده و كباب می‌‌شوند. اما می‌رسیم به اصل ماجرا یعنی تیكه ماستی یا همان كباب مخصوص لبنانی كه از فیله گوساله، ماست كیسه‌ای و فلفل سیاه نیم‌كوب، روغن زیتون، سیر و چند نوع موادخاص و سری سرآشپز درست می‌شود. به این طریق كه گوشت در پیاز خوابانده شده و با ماست چكیده مخلوط و حداقل ۲۴ساعت به همین صورت خوابانده می‌شود. البته در این مدت سیر، روغن زیتون و ادویه‌های دیگر نیز به آنها اضافه و بعد از آنكه به خورد گوشت‌ها رفت به سیخ كشیده شده روی باربیكیو پخته می‌شوند. تمام این كباب‌ها (جوجه، لقمه، میگو، شیرماهی و تیكه ماستی) در یك بشقاب قرار گرفته و برای شما سرو می‌شود. در این بشقاب كنار كباب‌ها، انواع سبزیجات فصلی هم سرو می‌شود كه یك سس مخصوص هم برای میگوها و هم برای شیرماهی‌هاست كه می‌توانید آن را مصرف و طعم لذیذتری را تجربه كنید. بشقاب كباب ویژه شانلی را به پیشنهاد سرآشپز حتما تجربه كنید. می‌توانید به این منظور به رستوران شانلی در خیابان مرزداران، نبش خیابان ناهید، طبقه سوم ساختمان صدف سری بزنید و مطمئن باشید كه از تصمیم خود به هیچ‌وجه پشیمان نمی‌شوید.


کافی شاپ گامبرون

تیرامیسو بخورید با كیك نسكافه‌ای

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

گامبرون یا همان گمبرون درواقع اسم قدیم بندرعباس است. این كافی‌شاپ حدود ۱۵سال سابقه كاری دارد و در طبقه اول مركز خریدونك (V.C.S) واقع شده است كه محیطی آرام و گرم و دلنشین دارد و مدیریت و پرسنل آن با روی خوش از مشتریانشان پذیرایی می‌كنند. منوی این كافی‌شاپ شامل نوشیدنی‌های گرم،‌ نوشیدنی‌های سرد، انواع شیك‌ها، انواع گلاسه‌ها، غذا و انواع كیك‌هاست كه برای شما ۲‌پیشنهاد داریم. پیشنهاد اول برای شما از منوی كیك‌های این كافه منوی تیرامیسو است كه از لیدی فینگر، خامه، پودرشكلات و نسكافه درست شده است. لیدی فینگر كه درواقع همان كیك مخصوص است در آشپزخانه‌های معروف تهیه شده و قبل از درست كردن تیرامیسو به مایع نسكافه آغشته می‌شود تا طعم نسكافه را به خود بگیرد. بعد از آن به صورت لایه لایه لیدی فینگرهای طعم‌دار شده و خامه را روی هم قرار می‌دهند . این كار تا ۳ لایه انجام می‌شود به صورتی كه ۳ لایه لیدی‌فینگر و ۳ لایه خامه یكی درمیان روی هم قرار می‌گیرند و در مرحله آخر یك لایه پودرنسكافه و شكلات تلخ روی آن ریخته می‌شود. تیرامیسو یك طعم فوق‌العاده و منحصر به فرد دارد و هر قاشق از آن را كه بخورید می‌توانید طعم كیك نسكافه‌ای همراه با خامه و شكلات تلخ را حس كنید. پیشنهاد می‌كنم تیرامیسو را با قهوه اسپرسو نوش جان كنید چون تركیب فوق‌العاده‌ای را تشكیل می‌دهند.

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

دارچین، وانیل، فندق، شكلات یا كرم انتخاب شما چیست؟

پیشنهاد بعدی برای شما از منوی نوشیدنی‌های گرم كافه گامبرون، كاپوچینو است كه حق انتخاب‌تان برای طعم آن زیاد بوده و می‌توانید انواع كاپوچینو با طعم‌های دارچین،‌وانیل، فندق، شكلات و كرم را امتحان كنید. پیشنهاد غذانورد برای شما این است كه كاپوچینو با طعم شكلات را حتما امتحان كنید. این نوشیدنی كه حدود یك سانتی‌متر كف خامه (فوم شیر) روی آن نشسته و طعم شیر و شكلات تلخ را برای شما زنده می‌كند از قهوه اسپرسو، شیر، پودركاپوچینو و شكلات در دستگاه مخصوص و با تركیب مشخص درست می‌شود.

برای عروس خانم‌ها و تازه‌دامادها یك مژده هم داریم. مدیریت كافی‌شاپ گامبرون برای آنها كنار سفارششان حق انتخاب یك منوی آزاد از نوشیدنی‌های گرم را قائل شده است و از طرف كافی‌شاپ به عنوان هدیه به عروس خانم‌ها و تازه دامادها این حق را می‌دهد كه به نظر می‌رسد با شروع فصل سرما و باران‌های پاییزی هدیه مناسبی است.


رستوران میز

رستورانی كه مدیر آن یك خانم كارآفرین در حوزه غذایی است

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

یك روز پركار داشتید و حسابی خسته شده‌اید،‌ می‌خواهید یك ساندویچ خوشمزه و در عین حال ساندویچی كه زود آماده می‌شود نوش‌‌‌جان كنید. به شما پیشنهاد می‌كنیم كه به رستوران میز بروید و سفارش فاهیتا بدهید. این ساندویچ از فیله مرغ طعم‌دار و كارخانه‌ای، سس مخصوص كه از قارچ، فلفل‌دلمه‌ای و پیاز كه در روغن تفت داده شده و در مرحله آخر به آن پنیر پیتزا اضافه می‌شود درست شده است. تمامی مواد به همراه سسی كه برای شما توضیح دادیم بین نان قرار می‌گیرد كه پیاز، جعفری، سس مایونز كم‌چرب، گوجه و خیارشور درون نان چیده شده است. حالا ساندویچ آماده خوردن می‌شود با طعمی دلنشین كه حتما خستگی شما را به در می‌كند. البته نمی‌توان از برخورد خوب خانم مدیر این رستوران گذشت كه این مسئله به شما اطمینان می‌دهد غذاها به صورت بهداشتی و تمیز درست می‌شوند و خیال‌تان می‌تواند راحت باشد.

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

سس مخصوص كه با آبگوشت درست می‌شود

رستبیف كه همیشه طرفداران خودش را دارد و به هیچ وجه نمی‌توان آن را با ساندویچ دیگری عوض كرد از راسته گوساله كه به مدت حداقل ۸ ساعت و با موادی مثل پیاز، سیر و زردچوبه پخته و خود به خود ریش‌ریش شده درست می‌‌شود. بعد از پخت گوشت‌ها یك آبگوشت غلیظ به دست می‌آید كه با آن سس مخصوص درست می‌شود؛ به صورتی كه آب گوشت با نمك، فلفل و آرد ذرت تركیب شده و درون یخچال گذاشته می‌شود كه برای هر سفارشی حدود ۲۰۰ گرم گوشت ریش‌ریش شده همراه با مقداری از سس مخصوص گرم می‌شود و به محض آماده شدن آن را بین نانی كه در آن پیاز، جعفری، سس مایونز كم‌چرب، گوجه،‌ خیارشور و چیپس خلال وجود دارد قرار می‌دهند. ژامبون گوشت و پنیر تست هم كه قبلا سرخ شده است به رستبیف كه با قارچ تفت داده شده اضافه می‌شود. اگر یك گاز از این ساندویچ را بخورید تمام غم و غصه‌های زندگی‌تان فراموش می‌شود چون با فرمول خاص سرآشپز میز درست می‌شود كه در نوع خود منحصربه‌فرد و خاص است. به شما پیشنهاد می‌‌كنیم كه اگر می‌خواهید طعم یك رستبیف خوب را امتحان كنید به رستوران میز كه در خیابان ونك بالاتر از كوچه لیلی است بروید و سفارش یك رستبیف رویال بدهید. مدیریت این رستوران به خواننده‌های مجله برای سفارش‌شان به انتخاب خود آنهانوشیدنی رایگان می‌دهد كه این اتفاق تا آخر آبان ۹۱ خواهد افتاد. به شما توصیه می‌كنم فرصت را از دست ندهید!


الوبرگر

طعم لذیذ برگر از نوع ماشرومی

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

ماشروم برگر كه حتما طرفداران خودش را دارد و اگر شما هم این برگر خوشمزه را دوست دارید پیشنهاد می‌كنم به رستوران الو‌برگر كه در میدان هروی پاسداران است، بروید و سفارش ماشروم برگر بدهید و بدانید كه این برگر لذیذ به این صورت درست می‌شود كه قارچ‌ها را پس از شست‌و‌شو خرد می‌كنند و درون ظرف مخصوص در فر می‌پزند، به‌ طوری‌كه قارچ‌ها به مدت ۵ دقیقه در فر مانده تا زمانی كه آب بیندازند، سپس گوشت مخصوص برگر كه ۸۰درصد از گوشت خالص است را روی گریل كبابی می‌كنند، به صورتی كه گوشت آب می‌اندازد. در این زمان نان را برش زده و در قسمت انتهایی نان خیارشور و گوجه را می‌چینند و در قسمت بالایی نان كاهو و سس مخصوص كه از مایونز، شكر، فلفل قرمز، سركه، خیار رنده شده و نوشابه زرد درست شده است، اضافه می‌كنند. بعد از آن قارچ‌های آب انداخته و برگر را به قسمت انتهایی نان اضافه می‌كنند. ساندویچ ماشروم برگر آماده خوردن و گاز زدن است و طعم لذیذ گوشت را همراه با قارچ می‌توانید حس كنید.


راشن

غذایی كه می‌توانید با سس دلخواه‌تان بخورید

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

اگر فكر می‌كنید كه غذاهای مغولستان را حتما باید در این كشور بخورید و مزه كنید می‌خواهیم به شما بگوییم كه در اشتباه هستید چون رستوران راشن غذاهای خود را به سبك مغولی و با مواد و ادویه‌های مخصوص این كشور درست می‌كند. پیشنهاد می‌كنیم در این رستوران غذای باربیكیو مغولی با فیله مرغ را امتحان كنید. باربیكیو مغولی با فیله مرغ به این صورت درست می‌شود كه فیله مرغ‌ها را قبل از پخت در پودرسیر، پیاز، نمك، فلفل و ادویه‌های مخصوص مغولی به مدت ۴ساعت می‌خوابانند تا آماده پخت شوند. بعد از آن فیله مرغ‌ها را بدون روغن روی گریل‌های چدنی مخصوص می‌پزند و با سبزیجات گریل‌شده مخلوط می‌كنند. این سبزیجات شامل قارچ، پیاز، هویج، كدو، كرفس، فلفل دلمه‌ای، كلم بروكلی، پیازچه و جوانه مارچ هستند كه وقتی با فیله مرغ‌ها تركیب شوند با سس دلخواه شما كه می‌توانید آن را انتخاب كنید سرو می‌شود. گزینه‌های انتخابی شما از بین سس‌های سیر، ترش و شیرین، صدف و سویا، كنجد و فلفل است. البته باید به شما بگویم كه سس سیر این رستوران از سیر پخته شده، آب مرغ، نمك، فلفل و ادویه‌های مخصوص مغولی درست می‌شود كه بوی كمی از سیر و طعم ملایمی دارد. سس ترش و شیرین از تركیب گوجه‌های پخته شده كه پوست آنها جدا شده‌اند و شبیه رب است به همراه سركه سفید، آب آناناس، نمك و فلفل و ادویه‌های مغولی درست می‌شود و طعم آن بین تند و شیرین است كه می‌توان گفت طعم ملسی دارد. سس صدف و سویا كه طعم كاملا دودی و نمكی دارد و فرمول آن كاملا سری است. همچنین سس كنجد از آب مرغ، كنجد، نمك، فلفل و ادویه‌های معروفی درست می‌شود كه طعم خاص خودش را دارد و اگر با سس صدف و سویا آن را مخلوط كنید تركیب خاصی را ایجاد می‌كند. پیشنهاد می‌كنیم كه باربیكیو مغولی با فیله مرغ را حتما با سس كنجد و صدف و سویا امتحان كنید. سس فلفل كه همیشه طرفداران پروپاقرص خودش را دارد از پودر فلفل خشك شده به همراه آب مرغ و ادویه‌های مخصوص درست می‌شود و اگر تندخور نیستید سمت این سس نروید. می‌توان گفت این غذا یك غذای سالم و رژیمی است.

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

من و این همه خوردنی محاله

پیشنهاد بعدی ما برای شما در رستوران راشن كباب میكس مخصوص مغولی است كه در این غذا یك سیخ كباب گوشت، یك سیخ كباب مرغ، یك سیخ میگوی كبابی، برنج مخصوص سرخ شده كه به سبك آسیای شرقی درست می‌‌شود وجود دارد. كباب گوشت در این غذا به این صورت درست می‌‌شود كه تكه‌های گوشت راسته گوساله را داخل موادی از قبیل نمك، فلفل، پیاز، ادویه‌های مغولی و سس مخصوص به مدت یك روز می‌خوابانند كه به قول معروف ادویه‌ها به خورد گوشت برود و بعد از آن تكه گوشت‌ها را به سیخ‌های چوبی می‌كشند و روی گریل‌های چدنی با مقدار كمی روغن زیتون می‌پزند. كباب مرغ نیز به همین صورت درست می‌شود با این تفاوت كه فیله‌های مرغ را مدت زمان كمتر از ۲۴ساعت در مواد می‌خوابانند و این مدت چیزی حدود ۴ تا ۵ ساعت است و بعد از آن فیله‌ها را به سیخ كشیده و آن را به همراه مقدار كمی روغن زیتون روی گریل می‌پزند. اما میگوی كبابی به این صورت درست می‌‌شود كه شاه‌میگوهای جنوب ایران را بعد از آنكه سرشان را جدا كردند و آنها را تمیز كردند با فلفل، نمك، سس مخصوص مغولی، پودرسیر و ادویه‌های مغولی به مدت ۲۴ساعت می‌خوابانند و بعد از آنكه مواد به خورد میگوها رفت آنها را به سیخ كشیده و فریز می‌كنند كه علت فریز كردن آن این است كه میگوها بو نگیرند و تازه بمانند. بعد از آن میگوها را روی گریل با كمی روغن زیتون می‌پزند. روش تهیه برنج سرخ شده مخصوص كه به روش آسیای شرقی درست می‌‌شود به این صورت است كه برنج را با سبزیجاتی مثل هویج، ذرت، فلفل دلمه ریز شده و تخم‌مرغ پخته شده و ریزشده مخلوط کرده و سپس این تركیبات را سرخ می‌كنند كه اگر به كشورهای آسیای شرقی مسافرت كرده باشید حتما نمونه آن را دیده‌اید. كباب‌ها و برنج مخصوص در كنار یكدیگر یك غذای كامل را تشكیل می‌دهند و اگر شما هم می‌خواهید طعم خاص این غذا را امتحان كنید به رستوران راشن در میدان ونك، خیابان ونك، خیابان كار و تجارت بروید و سفارش كباب میكس مخصوص مغولی بدهید البته كنار این غذا سبزیجات گریل شده هم برای شما سرو می‌‌شود كه به همان روش در باربیكیو مغولی درست می‌شود.


سنجاب

در كنار سنجاب، دیگر سرما نمی‌خورید!

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

در ترافیك سنگین نیاوران به سمت تجریش می‌روید و صدای بوق زدن‌های مكرر اعصاب‌تان را خرد كرده است و می‌خواهید برای دقایقی آرامش به دست بیاورید و درعین حال گلویی تازه کرده و دلی از عزا در بیاورید. به شما پیشنهاد می‌كنیم بروید به كافه سنجاب كه حدودا ۲۰۰، ۳۰۰ متر بعد از سه‌راه یاسر است و اسموتی پاستیل (smoothe pastil) سفارش بدهید. اسموتی پاستیل كه از پاستیل ترش، شاه‌توت، لیموترش و آلوورا درست شده، طعمی هیجان‌انگیز دارد كه ترش و شیرین است و به محض اینكه یك جرعه از آن را نوش جان كنید انواع انرژی‌ها را در خودتان پیدا می‌كنید و هركاری را كه می‌خواهید می‌توانید انجام دهید. طرز تهیه اسموتی پاستیل به این صورت است كه پاستیل ترش، شاه‌توت، لیموترش و یخ را میكس كرده و بعد از آن آلوورا و تكه‌های خرد شده پاستیل ترش را برای تزیین به اسموتی اضافه می‌كنند.

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

Cold stop

پیشنهاد بعدی برای شما در فصول سرما و باران‌های پاییزی این است كه در كافه سنجاب از منوی نوشیدنی‌های گرم این كافه منوی «cold stop» را انتخاب كنید. این نوشیدنی كه از شیر، زنجبیل، ‌عسل و كارامل درست شده است، طعمی شیرین دارد كه وقتی آن را می‌خورید احساس می‌كنید بدنتان از درون گرم می‌شود كه می‌توان گفت این نوشیدنی بهترین درمان برای آنفلوآنزا و سرماخوردگی است. چون به نظر می‌رسد حال‌تان را از این رو به آن رو می‌كند و اگر یك روز بی‌حوصله و كلافه را دارید این نوشیدنی می‌تواند روزتان را به یك روز شاد و سرشار از انرژی تبدیل كند.


222

عشق است پیتزا


راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

هروقت صحبت از غذا می‌شود و هروقت كه می‌خواهید برای غذا خوردن به بیرون بروید حتما یكی از انتخاب‌های شما پیتزاست. چون به هیچ‌وجه نمی‌توان از طعم لذیذ و دلچسب پیتزا دل كند و بی‌خیال آن شد. پیشنهاد این شماره ما برای شما كه طرفدار پیتزا هستید پیتزای مخصوص ۲۲۲ است. نوع خمیر این پیتزا آمریكایی است و به اصطلاح كلفت گرفته می‌شود. البته قبل از آن كف قالب را با روغن زیتون به خوبی چرب می‌كنند و خمیر را كف آن پهن كرده و سس مخصوص روی آن زده می‌شود كه این سس از كچاپ، آویشن، نمك و فلفل درست شده است. سپس یك لایه سوسیس كوكتل روی آن چیده می‌شود و روی آن تكه‌های ژامبون گوشت را می‌چینند پس از آن قارچ را روی ژامبون‌ها ریخته و كاملا پخش كرده و فلفل دلمه‌ای و مقدار كمی پیاز به آن اضافه می‌كنند. در مرحله آخر هم پنیرپیتزا را روی آن می‌ریزند. در این رستوران از پنیرپیتزاهای معمولی كه در بازار به پنیر مطهری معروف است استفاده می‌كنند. بعد از اینكه پنیر را روی مواد پخش كردند روی آن فلفل دلمه‌ای رنگی و یك تكه ژامبون گوشت اضافه می‌كنند و پیتزا آماده می‌شود به داخل فر برود. این پیتزا در فرهای مخصوص كه به فرهای پیتزا چرخشی معروف است گذاشته و در دمای ۴۹۵ درجه فارنهایت به مدت ۶ دقیقه پخته می‌شود.

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

سوخاری‌های خوشمزه را به دندان بكشید

خوردن هر غذایی حس خوب خودش را دارد ولی به دندان كشیدن مرغ سوخاری یك حس دیگری دارد كه با خوردن آن طعم خوب این غذا را می‌توان تجربه كرد. اگر طرفدار سوخاری‌ها هستید و می‌خواهید برای ناهار یا شام این غذای لذیذ را نوش‌جان كنید به شما پیشنهاد می‌كنم كه مرغ‌های سوخاری ۲۲۲ را حتما امتحان كنید و بدانید كه تكه‌های مرغ تازه كه به صورت روزانه تهیه شده است بعد از تمیز شدن در مرحله آماده‌سازی به زرده تخم‌مرغ و آرد سوخاری مخصوص ۲۲۲ كه از پودر معروف KFG و آرد با تركیب خاصی درست شده است، آغشته شده و در دستگاه مخصوص كه به «هنی پنی» معروف است به مدت ۲۰ دقیقه قرار گرفته و بعد از آن آماده سرو می‌شود. در كنار این سوخاری‌ها سیب‌زمینی سرخ شده و سس مخصوص هم سرو می‌شود كه این سس از كچاپ، آویشن، نمك، فلفل و شكر درست می‌شود و طعمی مابین تند و شیرین دارد. مرغ‌ها قبل از اینكه به آرد و زرده تخم‌مرغ آغشته شوند به هیچ ماده دیگری آغشته نمی‌شوند و در واقع می‌توان گفت تفاوت این سوخاری‌ها با بقیه رستوران‌ها همین مسئله است كه باعث تمایز آن می‌شود. این مرغ‌ها طعمی متمایل به طعم تند دارند و می‌توان گفت كه در محاصره ادویه‌جات نیستند و طعم خود مرغ را می‌توان حس كرد. شما هم اگر می‌خواهید آنها را امتحان كنید به میدان هروی پاسداران بروید و بعد از اینكه ماشین‌تان را پارك كردید بروید طبقه سوم مركز خرید گلستان و در رستوران ۲۲۲ سفارش مرغ سوخاری بدهید.


گاراژ گریل

بزن بریم گاراژ به سرعت برق و باد

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

گاراژ همه را یاد ماشین می‌اندازد، ذهن رامی‌برد به سمت نمایشگاه‌هایی كه آن ماشین‌های رنگارنگ از مدل‌های مختلف وجود دارد و دل همه را آب می‌اندازد كه پشت فرمان آنها بنشینند. آدم را یاد پلی‌استیشن می‌اندازد با بازی‌های مختلفش با ماشین.‌ شاید بعضی‌ها را یاد آتاری بیندازد با آن بازی ماشین معروفش كه در فصل‌های مختلف باید رانندگی می‌كردید. گاراژ آدم را یاد جاده چالوس و رانندگی دلنشین در آن جاده‌ می‌اندازد اما این بار می‌خواهیم به شما بگوییم كه گاراژ یك رستوران است، رستورانی كه دكوراسیون آن فرقی با نمایشگاه ماشین و موتور ندارد و از در رستوران كه وارد می‌شوید انگار وارد فضای مسابقات رالی و فرمول یك شده‌اید. اگر اطلاعات زیادی در مورد ماشین و ماشین‌بازی ندارید در این رستوران عكس‌های ماشین‌های جدید و به روز را می‌توانید مشاهده و به اطلاعات ماشینی خود اضافه كنید. همچنین مدیریت گاراژ جوابگوی سؤالات شما در مورد ماشین و به خصوص ماشین‌های خاص‌اند چون خودشان به قول معروف حسابی ماشین‌باز هستند و علاقه خاصی به ماشین دارند و به نظر می‌آید كه دلیل افتتاح این رستوران با شكل و شمایل و به نام گاراژ هم همین مسئله باشد كه آن را از رستوران‌های دیگر متمایز كرده و می‌توان گفت در نوع خودش یك رستوران تك و خاص است. منوی این رستوران شامل انواع برگرهای گریل، پیش‌غذا و نوشیدنی‌هاست كه پیشنهاد اول برای شما از این منو سوسیس برگر است كه به احتمال زیاد در جای دیگری نمی‌توانید آن را تجربه كنید. سوسیس این ساندویچ كه درصد گوشت بالایی دارد، توسط یكی از كارخانه‌‌های معروف سوسیس و كالباس‌سازی صرفا برای رستوران گاراژ و با سفارش این رستوران تولید و تهیه می‌شود. این سوسیس‌ها در دستگاه‌های گریل مخصوص پخته می‌شوند. البته باید به این موضوع هم اشاره شود كه بیشتر دستگاه‌های این آشپزخانه نیز به صورت ماشین طراحی شده‌ و مثل این است كه كاپوت‌ ماشین را بالا زده‌اید و روی آن مشغول پختن سوسیس هستید. بعد از اینكه سوسیس‌ها پخته شدند بین نان قرار می‌گیرند كه البته قبل از آن گوجه، كاهو، خیارشور، پیاز و سس مخصوص خردل گاراژ قرار گرفته و چیده شده است. سس مخصوص خردل از خردل، سبزیجات معطر و تازه، مقدار كمی سس مایونز به همراه ادویه‌های آسیاب شده كه مخصوص گاراژ است درست می‌شود و طعم ملسی دارد. می‌توانیم به شما بگوییم كه نان‌های این رستوران مخصوص خود اینجاست و رنگ آن رنگ خاصی است كه می‌توان گفت این نان سالم و بدون جوش‌شیرین است.

راهنمای رستوران‌گردی و كافه‌گردی

استیک سرد

پیشنهاد بعدی من به شما در رستوران گاراژ ساندویچ سرد استیك گوشت است. این ساندویچ كه با ژامبون درست نشده و مواد تشكیل‌دهنده آن استیك راسته گوساله عمل‌آوری شده است تا ۹۰درصد آن را گوشت تشكیل می‌دهد و طعمی دودی دارد كه همراه آن گوجه‌فرنگی، خیارشور، پیاز، كاهو و سس مخصوص، مواد این ساندویچ را تشكیل می‌دهد. در این رستوران هر ساندویچی یك سس مخصوص برای خودش دارد كه فرمول تمامی آنها سری است و هیچ راهی به جز اینكه از نزدیك طعم آنها را تجربه كنید وجود ندارد. شما در این رستوران می‌توانید مطمئن باشید كه یك غذای سالم و كاملا بهداشتی كه برای سلامت شما ضرری ندارد می‌خورید. این غذاها روی گریل‌های مخصوص و بدون استفاده از روغن درست می‌شود كه مراحل آمادگی غذا بهداشتی و در دید مشتری‌ها انجام می‌شود كه شما می‌توانید آماده شدن غذایتان را مشاهده كنید.این مطلب را هم باید به شما بگوییم كه برگرهای این رستوران دست‌ساز هستند و از گوشت گوساله و گوسفند درست شده و به صورت مصرف روزانه تهیه شده‌اند. از گوشت‌های یخ‌زده و كارخانه‌ای به هیچ وجه در این رستوران استفاده نمی‌شود. به نظر من این رستوران بیشتر سلیقه‌ها را در برمی‌گیرد؛ از شما كه خیلی اطلاعات در مورد ماشین دارید تا شمایی كه اصلا علاقه‌ای به ماشین و ماشین‌بازی ندارید. گاراژ گریل كه در خیابان نیاوران و روبه‌روی پمپ بنزین نرسیده به سه‌راه یاسر قرار دارد پذیرای تمام مردم در هر سن و سالی كه باشند هست و با روی خوش از مشتریانش پذیرایی می‌كند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 120

      وااااااااااااااای استیک , کباب ماستی.

      پس اگه رفتیم رستوران شانلی , مرزداران غذاش خوب نبود از چشم مجله میبینیم.

    • طرف

      با کوم پول بریم ؟

      پاسخ ها

      • محمد

        یارانه دیشب واریز شد ؟؟!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج