۳۴۳۲۵۳
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

آیا گوگل ایده پروژه لون را دزدیده است؟

اسپیس دیتا (Space Data) ادعا می‌کند که سال ۲۰۰۱ پتنت‌های مربوط به این تکنولوژی را به ثبت رسانده و در حال حاضر در برخی مناطق نظیر آلاسکا و خلیج مکزیک به ارائه سرویس اینترنت وای-فای بالونی می‌پردازد.

وب سایت گجت نیوز - معین کریمی: هفته جاری شکایتی در ارتباط با پروژه لون گوگل (Google Project Loon) از این کمپانی صورت گرفته است. اسپیس دیتا (Space Data) ادعا می‌کند که سال ۲۰۰۱ پتنت‌های مربوط به این تکنولوژی را به ثبت رسانده و در حال حاضر در برخی مناطق نظیر آلاسکا و خلیج مکزیک به ارائه سرویس اینترنت وای-فای بالونی می‌پردازد.

آیا گوگل ایده پروژه لون را دزدیده است؟

پروژه لون گوگل قصد دارد تا دسترسی به اینترنت را همراه با بالون‌های شناور غول پیکر در سراسر جهان ارائه کند. به نظر می‌رسد که ایده این پروژه زاده شده از ذهن مهندسان گوگل است؛ اما در واقع به‌تازگی معلوم شده است که چنین ایده‌ای می‌تواند از یک شرکت دیگری اقتباس گرفته شده باشد.

هفته جاری به دور از انتظار یک شکایت نامه در این زمینه علیه گوگل به ثبت رسیده است که اشاره به پتنت‌هایی با قدرت یک دهه دارد. پتنت‌هایی که بسیار شبیه به پروژه لون گوگل هستند. ظاهراً در سال ۱۹۹۹ میلادی طرحی از یک سیستم وای-فای به‌صورت بالون وجود داشته است که چند سال بعد (سال ۲۰۰۱) به ثبت رسیده است.

البته که گوگل نیز طرح و ایده پروژه لون (Google Project Loon) را ارائه کرده است؛ اما به نظر می‌رسد که این ایده چندین سال پس از ایده نخستین بوده است. با این حال شواهد محکمی وجود ندارد که صاحبان ایده اصلی، شرکت Space Data بتوانند نزد دادگاه از تکنولوژی خود دفاع کنند.

آیا گوگل ایده پروژه لون را دزدیده است؟

این کمپانی آریزونایی در حال حاضر دارای محصولاتی به نام اسکای ست (SkySat) و اسکای سایت (SkySite) است که دارای عملکردی کاملاً مشابه با پروژه لون گوگل هستند. این کمپانی علاوه بر آن دارای مجوز FCC بوده و در حال حاضر نیز در مناطقی نظیر آلاسکا و خلیج مکزیک به ارائه خدمات اینترنتی توسط محصولات ذکر شده می‌پردازد.

آیا گوگل ایده پروژه لون را دزدیده است؟

آیا گوگل ایده پروژه لون را دزدیده است؟

موضوع وقتی مهم‌تر می‌شود که ظاهراً گوگل از فعالیت کمپانی Space Data قبل از راه اندازی پروژه لون مطلع بوده است. بنا بر گفته منابع مختلف، مؤسسان غول جستجوی اینترنت کمپانی گوگل در سال 2008 از شرکت اسپیس دیتا بازدیدی را به عمل آورده‌اند و در آن زمان تفاهم‌نامه‌ای به جهت عدم افشای عملکرد این تکنولوژی نیز بین این دو کمپانی امضا شده است. حال اسپیس دیتا، گوگل را به زیر پا گذاشتن این تفاهم نامه محکوم کرده است.

با این حال گوگل در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران حوزه تکنولوژی این موضوع را رد کرده است. به نظر می‌رسد که به‌زودی حداقل تا زمانی که گوگل به اسپیس دیتا غرامت سنگینی را بپردازد، شاهد کاهش سرعت پیشرفت پروژه لون گوگل خواهیم بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احسان مهابادی

      اینم یکی دیگه از نقشه‌هایی که میخوان اقتصاد رو ازبین ببرن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج