جاباما
۳۴۳۲۵۵
۱ نظر
۵۰۰۹
۱ نظر
۵۰۰۹
پ

تخريب کارخانه رب‌ سازی در حریم پاسارگاد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنايع‌دستي و گردشگري استان فارس گفت: دستگاه قضايي مجوز تخريب كارخانه توليد رب گوجه فرنگي ايجاد شده در حريم پاسارگاد را صادر كرده است.

خبرگزاری ایسنا: مدیرکل میراث فرهنگی، صنايع‌دستي و گردشگري استان فارس گفت: دستگاه قضايي مجوز تخريب كارخانه توليد رب گوجه فرنگي ايجاد شده در حريم پاسارگاد را صادر كرده است.

مصيب اميري، افزود: با پيگيري‌هاي انجام شده و همكاري مطلوب رياست دادگستري استان فارس و قاضي دادگاه پاسارگاد، حكم تخريب واحد توليد رب گوجه در پاسارگاد صادر شده است.

بیش از دو سال قبل بود که اعلام کردند حریم مجموعه‌ی جهانی پاسارگاد را نه تنها کارخانه‌ رب و ترشی مخدوش کرده، که به مرور برخی شهرک‌های صنعتی و حتی روستاهای مجاور این مجموعه جهانی به سمت نقش رستم و پاسارگاد در حال توسعه‌اند.

معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که پیش از تصدی معاونت میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مدیر مجموعه‌ی جهانی پارسه پاسارگاد بود، در این زمینه به خبرنگار ایسنا گفته بود: قبل از دولت کنونی، مالکِ زمینی که در حال حاضر سوله‌ی کارخانه‌ تولید رُب در آن قرار دارد، از اداره‌ی میراث فرهنگی شهرستان خرم‌بید برای احداث این کارخانه استعلام می‌گیرد.

محمد حسن طالبیان،‌ اضافه كرده بود: مدیر آن اداره که موظف به فرستادن این درخواست به اداره کل میراث فرهنگی استان بوده است، این کار را انجام نمی‌دهد و مجوز را به وی می‌دهد که مالک نیز کار خود را براساس این مجوز آغاز می‌کند.

وی با بیان این که در حال حاضر پرونده‌ی این تخلفِ مدیر سابق اداره میراث فرهنگی شهرستان خرم‌بید در دادگاه است، توضیح داده بود: با آغاز دولت جدید و پس از پیگیری‌های میراث فرهنگی استان‌ برای توقف کار، مالک به دادگاه شکایت می‌کند، اما دادگاه رای را به نفع مالک صادر می‌کند و او نیز کار ساخت کارخانه را ادامه می‌دهد.

طالبيان البته عنوان كرده بود كه كارخانه رب و ترشي شامل سوله‌هايي است كه به عنوان انبار گوجه فرنگي استفاده مي‌شود و هيچ ساختماني به‌عنوان كارخانه در فضاي پاسارگاد قرار ندارد اما در مرز حريم اين بناي جهاني قرار دارد.

اين مقام مسئول آن روز از پيگيري جدي پرونده تخلف توسط ميراث فرهنگي استان فارس خبر داده و با اشاره به حریم‌های مهم کنوانسیون یونسکو و جهانی بودن مجموعه‌ی تاریخی پاسارگاد، لزوم رفع اين مشكل را متذكر شده بود.

طالبيان درباره‌ی توسعه‌ی روستاهای قرار گرفته در حریم پاسارگاد و نقش رستم نيز گفته بود كه تمام اين روستاها طرح هادي داشته و امكان خارج شدن از محدوده اين طرح‌ها را ندارند و اگر مشكلي حادث شود، ميراث فرهنگي به‌جد آن را پيگيري خواهد كرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اخه چرا تخریب می کنید چرا دشمن اشتغال هستید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج