۲ نظر
۲ نظر

۵ دلیل برای وجود موجودات فرازمینی

ایسنا: اخبار جدید حاکی از آن است که انسان تا ۱۵۰۰ سال آینده حیات فرازمینی را کشف نخواهد کرد. دلایل موجهی برای وجود موجودات بیگانه هوشمند در مناطق دیگر کهکشان وجود دارد و ممکن است محل آن‌ها به زمین نزدیکتر از تصورات پیشین باشد.

5 دلیل برای وجود موجودات فرازمینی

به نقل از ساینس آپدیت، اگر اشکال حیات پیشرفته در کهکشان رایج باشد، احتمال شناسایی چنین تمدنی در نزدیکی زمین را افزایش می‌دهد. در اینجا به پنج دلیل اصلی برای باور به اینکه ممکن است انسان بتواند موجودات بیگار را به زودی شناسایی کند، اشاره شده است.

اول اینکه تعداد سیارات فراخورشیدی شناخته شده بسیار چشمگیر است. فضاپیمای کپلر به تنهایی ۲۳۲۶ سیاره را در اطراف ستارگان دیگر ثبت کرده است. بنظر می‌رسد که ستارگان بیگانه سرشار از سیاره هستند.

علاوه بر آن، آب حداقل به شکلیکه روی زمین وجود دارد، معمولا یکی از ملزومات حیات به شمار می‌رود. این ماده که زمانی تصور می‌شد در سیارات دیگر نادر باشد، اکنون در قمر اروپا، سیاره مریخ و قمر انسلادوس کشف شده است. این نشان می‌دهد که این مایع جهانی احتمالا در سیاراتی که دور ستارگان دیگر می‌چرخند، رایج است.

جمله "حیات همیشه راه خود را می‌یابد" تنها یک جمله از مجموعه پارک ژوراسیک نیست، بلکه واقعیتی در مورد انعطاف‌پذیری حیات است. در زمین اشکال مختلف حیات در مناطق بدون نور، اکسیژن و سایر عوامل مورد نیاز برای بیشتر موجودات، تکامل می‌یابند.

بسیاری از پیش‌زمینه های حیات از جمله پروتئین‌ها، چربی‌ها و کربوهیدارت‌ها در دنباله‌دارها، قمرها و سیارات مشاهده شده‌اند. این مولکول‌های پیچیده آلی در جو قمر تیتان تا سحابی اوریون دیده می‌شوند.

در سال ۱۹۷۷، جری اهمان، ستاره‌شناس آمریکایی که بر روی تلسکوپ رادیویی گوش بزرگ کار می‌کرد، به دنبال سیگنال‌هایی از تمدن هوشمند بیگانه می‌گشت. ناگهان یک سیگنال دریافت شد که بسیار شبیه تماس از فضای خارجی بود. این سیگنال ۷۲ ثانیه طول کشید اما هیچگاه تکرار نشد. مطالعات کنونی نشان داده که این خوانش احتمالا در نتیجه عبور یک دنباله‌دار از میان فضا بوده است. این سیگنال هنوز محتمل‌ترین دلیل مشاهده شده برای تماس از سوی موجودات بیگانه است.

برخی محققان مدعی شده‌اند که همه این عوامل ممکن است به ارتباط تمدن‌های بیگانه با انسان برای اولین بار در چند دهه آینده منجر شود. با گذشت زمان، میزان شواهدی که از وجود حیات در جهان دیگر پشتیبانی می‌کنند،‌ بیشتر می‌شود.

الن استفان، دانشمند ارشد ناسا اظهار کرد: من فکر می‌کنم که طی یک دهه آینده نشانه‌های محکمی از حیات در ورای زمین شناسایی شوند و تصور می‌کنم که طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده به شواهد قطعی دست یابیم. ما می‌دانیم کجا را چگونه باید بررسی کنیم. در بیشتر موارد ما از فناوری لازم برخورداریم و در مسیر اجرایی کردن آن هستیم. بنابراین معتقدم که قطعا در مسیر درست قرار داریم.

در سال ۲۰۲۰، ناسا یک کاوشگر جدید را به مریخ ارسال خواهد کرد که بطور خاص برای کشف شواهد حیات در زیر سطح این سیاره طراحی شده است.

معادله دریک که توسط فرانک دریک، ستاره‌شناس آمریکایی ساخته شده، برای تخمین تعداد تمدن‌های موجود در کهکشان راه شیری طراحی شد. اگر تعداد عوامل کافی مانند تعداد سیارات فراخورشیدی و کسری که ممکن است از حیات برخوردار باشند، در این معادله به نفع حیات باشد، احتمالا موجودات بیگانه در نزدیکی ما خواهند بود.

اگر موجودات فرازمینی با آدمها روبرو شوند با شاخ برمیگردند

• رامین

تخلیص گردیده از سایت باشگاه خبرنگاران جوان:
      آیاتی از قرآن کریم با صراحت عنوان می‌کنند که در کرات دیگر هم موجوداتی مانند انسان و حتی حیوانات و گیاهان وجود دارند که البته احادیث و روایات هم این امر را تأیید می کنند.
      در کتاب‌ توحید و حصال روایتی است از جابر بن یزید که از امام باقر (ع) در مورد آیه 15 سوره «ق» پرسید، حضرت فرمودند: ای جابر آیا گمان می‌کنی که خدا فقط این عالم واحد، کره زمین را خلق کرده و آیا فکر می‌کنی که او به جز شما بشری نیافرید به خدا قسم که خداوند هزار هزار عالم و هزار هزار آدم بیافرید که تو آخرین ایشان هستی و اینان نیز آدم‌اند.

آیه 15 سوره ق، افعیینا بالخلق‌الاول بل هم فی‌لبس من خلق جدید.
      مگر ما از آفريدن بار نخست عالم خسته شديم ؟ نه همه اين حرفها را مى دانند ولى نسبت به خلقت جديد در قيامت شك دارند.

امام صادق (ع) فرمودند: به غیر از این زمین شما، زمینی نورانی وجود دارد که نورش از آن است و در آن مردمی هستند که خدا را بندگی می‌کنند و چیزی را با او شریک نمی‌شوند. پشت سر این خورشید شما 40 خورشید دیگر (کنایه از کرات زیاد دیگر) نیز وجود دارد که مخلوقات زیادی در آن زندگی می‌کنند و غیر از این ماه شما 40 ماه دیگر نیز هستند که مخلوقاتی در میان آنان زندگی می‌کنند که اساساً اطلاع ندارند که آیا مخلوقاتی به نام آدم در زمین وجود دارد یا نه.