جاباما
۳۴۳۳۱۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

آثار همسويی مجلس دهم با روحانی

محمد كيانوش راد در روزنامه آرمان نشوت: باتوجه به مشكلاتي كه كشور در حوزه گوناگون از جمله سياست خارجي با آن دست به گريبان بود، دولت يازدهم توانست اقدامات موثرو سازنده‌اي انجام دهد. دولت توانست از حيث حقوقي مشكلات موجود را مرتفع كند.

محمد كيانوش راد در روزنامه آرمان نشوت: باتوجه به مشكلاتي كه كشور در حوزه گوناگون از جمله سياست خارجي با آن دست به گريبان بود، دولت يازدهم توانست اقدامات موثرو سازنده‌اي انجام دهد. دولت توانست از حيث حقوقي مشكلات موجود را مرتفع كند. بنابراين نياز است كه دولت از جهت عملي با گسترده‌تر كردن ارتباطات خود در عرصه خارجي بتواند نسبت به عملياتي كردن آنچه كه در توافقنامه برجام انجام پذيرفته بود، اقدام كند.

بايد توجه داشت بحران‌هاي گوناگوني كه اكنون در اطراف ايران پديدار شده، بخش عمده‌اي از ذهنيت دولت را به خود معطوف كرده است و اكنون دولت تدبير و اميد بايد از طريق گفت‌وگوهاي سازنده و تعاملي با كشورهايي منطقه از جمله عربستان و تركيه نسبت به رفع بحران‌هاي و مسائل منطقه‌اي اقدام كند. البته انتقاداتي به دولت يازدهم در عرصه اجرايي وارد است اما در مجموع حركت اين نهاد حركتي در جهت اصلاح و ارتقا بوده است.

مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند در راستاي حل و فصل مشكلات اجرايي به دولت كمك كند چراكه مجلس مسئوليت قانونگذاری و نظارت را برعهده دارد. اگر نهاد قانونگذاري بتواند قوانين همسو با لوايحي را كه توسط دولت براي رفع برخي مشكلات اجرايي به خانه ملت ارائه مي‌شود، تصويب كند و از سوي ديگراين نهاد بتواند در نظارت درست و منتقدانه اشكالات دولت را به خوبي طرح كند وچنين معضلاتي را با همكاري دستگاه اجرايي مرتفع كند، البته فضا براي آينده دولت فراهم‌تر خواهد بود.

دولت بايد به بدنه اجتماعي حاميان خود، توده‌هاي مردم و همچنين طبقات متوسط و آسيب پذير بدون آنكه در ورطه شعارها و رفتارهاي پوپوليستي بيفتد، توجه ويژه‌اي را از خود درگفتمان مطرح شده و اظهارات رئيس‌جمهور و همچنين اقدامات عملي نشان دهد. نكته قابل تامل اينكه دولت آقاي روحاني بايد به يكي از مشكلات دولت اصلاحات كه عدم توجه سازمان يافته، معنادار و نهادينه شده به جريانات مردمي حامي دولت بود توجه كند و البته چنين وضعيتي براي دولت يازدهم وضعيت سخت‌تري است.

اين اميدواري وجود دارد كه دولت آقاي روحاني بعد از سه سال فعاليت اجرايي با ارزيابي و محاسبه كاستي و همچنين نقاط ضعف و قوت بتواند در اصلاح و تكامل اقدامات و رفتار اقتصادي و اجتماعي موفق‌تر عمل كند وكارنامه موفقي ارائه كند. مجلس همسو با دولت تشکیل شده است و قاعدتا بايد مدافع و كمك کار دولت برای حل مشكلات پيچيده اجتماعي و اجرايي باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج