۳۴۳۳۸۱
۷۵ نظر
۵۰۱۴
۷۵ نظر
۵۰۱۴
پ

دختر فرانسوی از شب تعرض در فرحزاد گفت

محاکمه ۲ جوان افغان به جرم تعرض به دختر دانشجوی فرانسوی صبح دیروز با حضور نماینده حقوقی سفارت فرانسه که وکیل دختر فرانسوی است، پشت درهای بسته دادگاه کیفری تهران آغاز شد.

روزنامه ایران: محاکمه ۲ جوان افغان به جرم تعرض به دختر دانشجوی فرانسوی صبح دیروز با حضور نماینده حقوقی سفارت فرانسه که وکیل دختر فرانسوی است، پشت درهای بسته دادگاه کیفری تهران آغاز شد.

چهار جوان افغان در یک شب بارانی به دختر فرانسوی که به آنها پناه آورده بود وحشیانه تعرض گروهی کرده بودند که دو نفر از آنان توانستند پس از این واقعه به افغانستان فرار کنند و دو متهم دستگیر شده صبح دیروز از زندان به دادگاه انتقال یافتند تا محاکمه شوند.

براساس گزارش پلیس شامگاه ۲۸ شهریور ماه سال گذشته در منطقه کوهستانی فرحزاد این چهار مهاجر غیرمجاز در یکی از باغ‌ها دختر فرانسوی را که به عنوان توریست به ایران آمده بود مورد تعرض قرار داده بودند که دختر فرانسوی پس از رهایی از چنگ متجاوزان با کمک یک جوان افغان دیگر به نزدیکترین کلانتری در منطقه رفته و ماجرای این اقدام وحشیانه مهاجمان را شرح داده است.

این دختر درباره ماجرای تلخی که برسرش آمده بود به پلیس گفت: دانشجوی رشته جامعه شناسی و مردم شناسی دانشگاهی در پاریس هستم که با دیدن مناطق کوهستانی ایران در اینترنت شیفته این مناطق زیبا شدم و تصمیم گرفتم برای تماشای زیبایی‌های دشت و کوهسار ایران به این کشور سفر کنم تا اینکه از طریق ارمنستان وارد ایران شدم و به تهران سفر کردم. آن روز عصر در حال کوهنوردی در منطقه فرحزاد بودم که هوا طوفانی شد و باران شدیدی شروع به باریدن کرد.

هوا رو به تاریکی می‌رفت و من که خسته شده بودم نمی‌دانستم به کجا پناه ببرم تا باران و طوفان قطع شود و بتوانم وسیله‌ای برای بازگشت به شهر پیدا کنم. در این گیرو دار با چهار جوان روبه رو شدم که افغان بودند آنها برای استراحت مرا به باغی در کوهپایه دعوت کردند که به ناچار پذیرفتم، وقتی به باغ رسیدیم آنها ابتدا از من پذیرایی کردند و رفتار خوبی از خود نشان دادند.

نیم ساعت بعد که باران بند آمد خواستم وسیله‌ای پیدا کنم و به شهر برگردم که در این میان مردی به نام سبحان که در باغ سکونت داشت با اشاره به من فهماند که دیروقت است و اگر به کوه بروم طعمه گرگ‌ها می‌شوم و خواست که شب را نزد آنان بمانم.

من هم پذیرفتم و سبحان - مرد افغان- برای انجام کاری از باغ بیرون رفت و ساعاتی بعد همین که خواستم در جای خلوتی بخوابم ۴ جوان افغان با توسل به زور از من خواستند که تسلیم نیت شومشان شوم.

وقتی مقاومت کردم یکی از آنها با حمله ناگهانی دست و پایم را گرفت و سپس آنها با تهدید و ارعاب به من تعرض کردند.

هرگز تصور نمی‌کردم آنان مرا مورد آزار و اذیت قرار بدهند، چرا که قبلاً هم برای کوهنوردی به کوه‌های کردستان و قفقاز رفته و میهمان کوه‌نشینان مهربان بوده‌ام یا شبی را در آلونک یک چوپان گذرانده‌ام اما چنین اتفاق شومی برایم نیفتاده است.

وقتی سبحان سر رسید و متوجه شد چه بلایی بر سرم آمده است مرا سوار موتورسیکلت کرد تا به‌ شهر برسم و راهنمایی‌ام کرد شکایت کنم.

با اظهارات این دانشجوی ۲۳ ساله فرانسوی، مأموران ابتدا دونفر از متهمان را که در مسیر کوهستانی مخفی شده بودند به نام غلام و حکیم دستگیر کردند و دو نفر دیگر از متجاوزان پا به فرار گذاشته بودند که وقتی قصد خروج از مرز تایباد را داشتند، یکی از آنان دستگیر شد اما دیگری توانست از مرز خارج شود و به افغانستان بگریزد. جوان افغان دستگیر شده هم که در بازداشتگاه مرز تایباد زندانی بود توانست پا به فرار بگذارد و او هم به افغانستان بگریزد.

صبح دیروز محاکمه دو نفر از متجاوزان با حضور وکلایشان و وکیل مدافع دختر فرانسوی در شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان آغاز شد که به خاطر عمل منافی عفت متهمان این محاکمه پشت درهای بسته انجام گرفت. حسین اصغرزاده رئیس دادگاه کیفری درباره محاکمه متهمان به خبرنگار جنایی «ایران» گفت: قبلاَ در مرحله تحقیق از متهمان وقتی بی‌گناهی سبحان برای دادگاه ثابت شد رأی برائت او را صادر کردیم که آزاد شد اما دو متهم دیگر که در بازجویی اولیه به تعرض اعتراف کرده بودند، امروز در دادگاه تعرض را انکار کردند و گفتند ما آن شب در باغ نبودیم. این در حالی است که قبول دارند دختر توریست جوان، شب را نزد آنها گذرانده است. اما شواهد و مدارک قانونی وجود دارد که این دو متهم دستگیر شده با دو متهم فراری دیگر، دختر فرانسوی را مورد تعرض قرار داده‌اند.

قاضی اصغرزاده در پایان گفت: بزودی رأی نهایی متهمان صادر خواهد شد.

حبیب‌الله میرزا حسینی وکیل غلام- یکی از متهمان- گفت: موکل من از ابتدا دخالت در این تعرض را انکار می‌کرد اما بر اساس نظریه پزشکی قانونی و انجام آزمایش DNA روی لباس‌های دختر فرانسوی، جرم او هم محرز شد با این حال من در دادگاه نیز به نظر پزشکی قانونی که حد شرعی زنا را محرز ندانسته استناد کرده و تجاوز از سوی موکلم را رد کردم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اردلان

      ... این افغانیا تو ایران خیلی جنایت میکنند خواهشاً مسئولین اقدامات سختگیرانه تری در مقابل ورود اینا به ایران داشته باشند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اتفاقا این دختر اگر در افغانستان تنهایی رفته بود کوه براش اتفاقی نمیافتاد!

    • حامد

      یک سوال ساده دارم . چرا افغان ها را به کشورشان بر نمیگردانید . ما تا کی باید شاهد اینگونه حوادث باشیم .

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بس کن بابا
        حالا دیگه مرد ژله ای و عقرب و سیاه و هزار کوفت زهر و مار دیگه مگه اقغانی بودن؟
        این چه تفکر مسخره ایه

      • غــــــــــــــــــز ل

        فرهنگ پایینه چنین آدمهایی می سازه .....پس فرستادن چاره کار نیست....باید ساختشون با فرهنگ سازی و استوار کردن چهارچوبهای برخوردی کشور

      • بدون نام

        یوز عزیز، بس کن بابا که جواب نیست!! آره اون جونورایی که نام بردید افغان نبودن ولی صحبت اینه که این قوم به هزار و یک دلیل عقب مونده است و همین موضوع هم دلیل بر انجام اعمال این چنینی میشه (بیش از حد).
        لطفاً تفسیر نژادپرستی و این داستان ها نکنید و به واقعیت در حال رخ دادن فکر کنید. لطفاً

      • رسول

        ما اگه خیلی کارمون درسته فرهنگ مردم خودمون رو درست کنیم افغانیا پیش کش. باید بیرونشون کرد.

      • داریوش

        از امکانات کشورمون استفاده میکنن هزارتا خلافم میکنن باید هرچه زودتر اخراج شوند به صورت کامل....کثافتا

      • بدون نام

        اتفاقا افغانها الان از هر لحاظ دارم بر مردم ما پیشی میگیرن صبر کنید وببینید

    • آیت

      اعدام کوچکترین مجازات برای انهاست چرا که ابرو وحثیت یک ملت ویک کشور را در جامعه جهانی خدشه دارکردند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فقط همین ؟!!!!
        ما چقدر حقیریم که ابرومون دست چند نفر افغانی متجاوز بود !!!

    • بدون نام

      از پاشون شروع کنید به رنده کردنشون تا برسید به سرشون تا زجر کش بشن آشغالای کثافت.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        فیلم خیلی میبینی

      • user

        اه تو دیگه کی هستی حالم بد شد بابا چرا فکر می کنی تو با اونا فرق داری چطور میشه آدم سالم یه همچین نظری بده

      • رسول

        میخوای بندازنشون تو چرخ گوشت دلت خنک شه. خخخخخخخ

    • بدون نام

      عجب! دانشجوی جامعه شناسی و مردم شناسی قبل از اینکه برای طبیعت گردی به ایران بیای باید در مورد آدمها و جامعه ایران یه تحقیقی میکردی !
      تا حالا هم شانس آورده زنده مونده .
      ضمنا مرام مردم کرد رو نباید با جاهای دیگر مقایسه کرد.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مردم ایران وجامعه ایران بهترین مردم وجامعه جهان هستن به کوری چشم حسودان .ضمنا اینا افغانی بودن

      • user

        یوزر عزیز ۱۰:۴۰ بد و خوب در همه جای دنیا هست اینکه بگیم ایرانی ها بهترین مردم دنیا هستند به همون اندازه بی معنی هست که بگیم کرد ها و یا هر ملیت دیگه تافته جدا بافته هستن یا فلان ملیت بد ترین در دنیا هستن همون طور که در همین موضوع مورد نظری تعدادی وحشی صفت کار غیر انسانی و اخلاقی انجام دادن در حالی که یک نفر از همون ملیت واقعا قصد کمک داشته و در آخر هم همون شخص این دختر رو از دست اون حیوون ها نجات میده پس خوب و بد در هر قومیت و در هر ملیتی هست نه میشه همه رو خوب گفت و نه همه رو بد

    • Ebrahim

      اول صبح چه آبروريزي افتضاحي...
      متاسفم

    • محسن

      اعدام شونند کثافتها

    • بدون نام

      اعدام

    • بدون نام

      اين ها رو بندازيد بيرون، بار اول نيست اين اخبار رو ميشنويم ...
      دفعه ي پيش هم باز تجاوز به يه توريست و هزاران كار ديگه ...
      يا برخورد شديد و قاطع كنيد يا مانع ورودشون به كشور بشيد

    • بدون نام

      حیونهای کثیف

    • رضا

      به نظر من عدم قاطعیت وسازماندهی و نظارت به اقامت واشتغال وورود غیرمجاز از مرزها توسط مهاجران افغانی و عراقی و ....منجرگردیده شاهد این قبیل صحنه ها باشیم با خارجی این چنین عمل کردند و دونفرهم به راحتی ازکشور فرار نمودند وای بر احوال مردم کشورمان

    • بدون نام

      بیچاره دیگه پاشو ایران نمی ذاره
      چجوری مهمان نوازی میکنیم آخه
      یه شب نمی تونیم جلو خودمون را بگیریم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ما بد مهمون نوازی نمیکنیم منتها این افغانستانی های مهمان که خیال رفتن ندارن باعث این جنایت شدند نه ایرانی ها انگار شما متن خبر را نخوندی؟!

    • بدون نام

      لعنت

    • بدون نام

      اینجا ایران است نه افغانستان !!!

    • بدون نام

      .اینا نمک میخورن و نمکدون میشکنن.زنها و دخترای ما بس نیستن به نام ایران به زنهای کشورهای دیگه هم تجاوز میکنن.حالا شما تجاوز 1 ایرانی به 1 دختر افغان رو تو بوق و کرنا کنید.

    • بدون نام

      مگه تجاوز حد واندازه داره که پزشکی قانونی براش اندازه داره والا کراهت داره,این کثافتها رو اعدام کنید ومهاجرین افغانی رو به کشورشون برگردونید.اینا آبروی ایرانی رو بردن ما به میهمان نوازی تو دنیا شهره هستیم وحالا افغانیا کاری کنن که دو تا توریست فرهنگی که هم میومدن ایران جراتشو نداشته باشن پاشونو بذارن تو این کشور,من نمیدونم وزیر محترم کشور چیکاره ست پس چرا هیچ کاری نمیکنه؟

    • بدون نام

      از بعضی از وکلا که برای پول حاضرند به هر بهانه ای از قاتل و متجاوز به نوامیس مردم که جرمشان محرز است، دفاع کنند حالم بد می شود.
      به دختر مردم تجاوز کرده اند بعد وکیل در دفاع از متجاوز گفته"حد شرعی زنا محرز نشده" این جمله یعنی چی؟ یعنی متجاوز نتوانسته کامل.....
      خجالت هم خوب چیزیه

    • morteza

      افغانیا هم آدمند، اونا هم خوب و بد دارند، درست نیست همشونو به یک چشم ببینیم. اما اینا حتما باید اعدام بشن تا شاید درس عبرت بشند

    • بدون نام

      ,زنا وقتی استفاده میشه که طرف با میل ورغبت خودش کاری رو انجام بده نه چهار تا حیوون اونم افغانی به زن مظلوم وتنها حمله کنن,

    • بدون نام

      اصلا اینجا ایران نیست دیگه داره خود کابل میشه پر افغان خوب بیرونشون کنید برن کشور خودشون ما اگه بریم افغانستان تیکه تیکمون میکننن چ پر رو شده

      پاسخ ها

      • user

        کی گفته تیکه تیکه تون میکنن
        این همه سرمایه گذار های ایرانی الان دارن تو اون کشور زندگی و کار می کنن و من خودم از نزدیک میشناسمشون سالی چند بار میرن و میان هیچ کدومشون هم تیکه تیکه برنگشتن

    • علی

      سنگ افغانستان رو به سینه میزنیم کشور برادرمان افغانستان.
      البته تعرض به ستایش قریشی هم جای خود.

    • بدون نام

      برای همینه که توی مناطق ترک نشین افغانی پیدا نمیشه

      پاسخ ها

      • بینام

        آفرین به غیرت ترک ها

    • مینا

      تو نزدیکی خونه ما چند افغانی باعث تجاوز ومرگ یک دختر بچه شدن بابا بسه دیگه

    • بهار

      با این جور خبرا هیچ توریسی دیگه ایران نمیاد خدا خودش جواب این پست فطرتا رو بده.

    • بدون نام

      لعنت بر این افراد که نام ایران را خراب میکنند

    • بدون نام

      دختر دانشجو تنها در کوهستان!!!!عجبا اگر بخواهند مجازات کنند باید دختره را مجازات کنند که این جوانهای بیچاره را وسوسه کرد.
      واقعا اینجا افغانی ها بیگناه بودند.
      بعضی ها انتظار دارند که افغانی ها باید حضرت یوسف باشند.
      ما ایرانی ها علاقه زیادی به اعدام دیگران پیدا کرده ایم. هرکس اعدام دیگران یا هر بدی برای دیگران طلب کند طبق قانون کارما خودش یا عزیزانش گرفتار همان مجازات میشوند. بنظرمن باید آزاد شوند و طلب دیه از آن دختر معلوم الحال کنند. چون اغوا شدند و گناه کبیره مرتکب شدند

      پاسخ ها

      • user

        عجب !!!!!!!؟؟؟؟؟؟
        اصلا دیگه چیزی برای گفتن نمیمونه

      • جواد

        خودت حالیته چه مزخرفاتی نوشتی؟

      • بردیا

        چون دختره نباید جایی بره ؟؟؟
        چرا تو کشور خودش تنها جایی میره اتفاقی براش نمیفته؟؟؟
        چرا اونا میتونن خودشون رو کنترل کنن؟؟؟
        اگه شد پیش روانشناس هم برو اینا تفکرات داعشیاست....

      • reza

        حاضرم شرط ببندم شما خودت افغانی هستی

    • مجید

      اعدام فقط اعدام

    • بدون نام

      اعدام کتین

    • عاطی

      این خوبه بزرگ بوده هنوزم زنده س...ایرانیا که به یه دختر شیش ساله رحم نکردن چی اونو تو اسید حل کرد چی؟؟؟
      تازه طلب عفو وبخششم واسه قاتل ستایش دارن

    • بدون نام

      وقتی خوددختره میگه بهش تعرض کردن دیگه وکیل مدافع این وسط چی میگه که اتهام موکلشو قبول نداره !!اصلا چجوری روش شده وکیل یک ادم ...!!!واقعا که

    • ارزشي

      بعضي نظرات رو كه ميخونيم ميفهميم ماها چقدر نژاد پرستيم. زنده باد نژاد پرستي.

    • مرصاد

      با سلام اینها که با ابروی ملت ایران بازی کردن را از برج ایفل از طرف خوسیتین اویزان کنند تا مردم فرانسه هم نفسشون حال باید

    • محمد

      باشه؟؟؟؟؟؟!

    • ناشناس

      متاسفم

    • مارال

      هه سر قضیه ستایش همه افغانی ها تظاهرات کردن واعتراضای انچنانی اما تا خودشون دست به کثافت کاری میرنن همه خفه میشن بابا اینا رو برگردونید مگه ما چیمون از استرالبا کمتر ...

    • بدون نام

      ول کنیداین حرفای نژادپرستانه رونه که ایرانیااصلاجنایت نمیکنن پیرمردازدختر۱۶ساله نمیگذره فقط افغانانیستن خداهمه روچه اروپایی وامریکایی وچه عرب وافغان وایرانی روخودش هدایت کنه درضمن نگین که قضیه تجاوزبه دخترافغان روتوبوق وکرناگذاشتین اون دختر۶ساله همسن دخترکوچولوی منه که نمیخوام بادبه صورتش بوزه چون کوچکن ومعصوم اون حیوان به بچه تجاوزکردوبااسیدسوزوندش کاری کردکه فقط توفیلمای خیالی ووحشت دیدیم خواهشانظرموچاپ کنید

    • محمد

      شبیه فیلم سینماییه
      تهیه کنندش کیه؟

    • مهدی

      جان مادرتون این دو نفر رو اعدام کنید تا درس عبرتی باشه برای بقیه افغانی های گستاخ....وگرنه همین آش وهمین کاسمونه.....

    • بدون نام

      حکم اسلام را جاری کنید.

    • پیمان

      قتل عام بیش از50 نفر در آمریکا توسط یکببفع1لعافغانی. گروه طالبان هم افغان هستند.بابا نزارید بیان ایران .اونا اصلا دست خودشون نیست.

    • بدون نام

      اخه یکی نیست به این خانوم بگه ماوکه ایرانی هستیم جرات نداریم تنها بریم کوه شما که دیگه هیچی

    • مریم

      منم دختر فرانسوی میبینم تو مسیر کوه
      چرا اینقدر زیادن واقعا
      خب جامعه شناسی خوندی نمیدونی قبل غروب اینجا باید بری هتلت اونم وقتی تنهایی

    • mohammad

      خدا رو شکر تبریز افغانی ها رو را نمیدن

    • Malek

      اين هارو بايد اعدام كنند مملكت ما مثل افغانستان نيست كه زنهاشون حق زندگى ندارند
      در ضمن ما يك سرايدار داريم افغانيه بسيار مرد خوبيه چون مجاز امده ايران

    • بدون نام

      چرا افغانیا این مدلین؟! نه واقعا!

      پاسخ ها

      • user

        چه مدلی دقیقا ؟
        مدلشون خیلی خاصه ؟؟
        یعنی اگه جای اون 4 تا افغانی تو اون شب چهار تا ایرانی و یا 4 تا عرب یا 4 تا ترک اونجا بودن تضمینی بود که این اتفاق نیفته ؟
        نه وجدانن میتونین بگین که اگه کسی غیر از افغانی اونجا بود همچین اتفاقی نمی افتاد ؟؟؟؟؟

    • هرمز درختچی

      به شماها چه

    • فاطیما

      بس کنید دیگه این مزخرافاتونکه ایرانیا خیلی وجدان دارن من از کاری ک این چهارنفرکردن طرف داری نمیکنم باید به مجازات برسن ولی از حرف زدن شما حالم بدشد نکنه یادتون رفته اون بی وجدان ایرانی ک به دختر 6ساله افغان رحم نکرد اول بهش تجاوز کرد بعدم باترین شکل ممکن به قتل رساند ازین ادما ها همه جاهست پس لطفا بخاطرر جنایت چهارتا افغانی توحین به همه ای مردم افغانستان نکنید

    • همای

      بحث ایرانی ، افغانی و یا فرانسوی بودن موضوع نیست . این کار غیر انسانی بوده و باید با مرتکبین هم غیر انسانی برخورد بشه . همین .

    • بهلول

      اگر چه کلا از این خبرها متاثر میشه آدم، اما نظر من به نظر غزل نزدیک تره!!!

    • بدون نام

      چرا نظر منو تایید نکردین؟!!

    • م خ

      درسته

    • محمد

      فرهنگ و تمدن در کامنت ها موج میزند.
      افغانها سه هزار شهید تقدیم هشت سال دفاع مقدس کردند. و الان هم تیپ فاطمیون که اکثریت افغان هستند در سوریه در حال جنگ با داعشیان هستند تا مبدا تروریست‌ها به حرم حضرت زینب و خاک ایران چپ نگاه کنند. از اینهمه مردانگی این مردمان شریف خوشحال نشدیم که از جنایت ۴ افغان جنایتکار ناراحت شدیم و تمام ملت افغانستان رو زیر سوال بردیم!
      واقعا تمام افغانها جنایتکارند؟!
      حرف از تمدن و فرهنگ و واقع بینی میزنیم در حالی که به بدترین شکل ممکن یک ملت را زیر سوال میبریم. زمانی کوروش کبیر یهودیان را از چنگ پادشاه بابل آزاد کرد و به آنها پناه داد حال ما تحمل پناه آوردندگان افغان را نداریم.
      و اینجاست که باید گفت ادعایی بیش نیستیم.
      اگر از افغان ها خوشمان نمیآید لااقل اخلاق را زیر سوال نبریم.
      سپاسگزار میشوم اگر کامنت این حقیر را نیز تایید بفرمایید.

    • احسان

      همه نظرها خوب و بد رو دوستان گفتند دگه حرفی واسه گفتن ندارم

    • بدون نام

      ی جوری صحبت میکنید انگار ما خیلی پاکیم، قضیه ستایش و یادتون رفته، خوب بودن ادم ها ب ملیت نیس، ب ایمان ادماس،

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج