جاباما
۳۴۳۴۳۳
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ماهواره حرفه ای ایرانی در مدار ژئو

معاون سازمان فضایی ایران، هدف نهایی حوزه فناوری فضایی را ساخت ماهواره بومی سنجشی حرفه‌ای و در کلاس ماهواره‌های جهانی عنوان کرد که تا کمتر از ۱۰سال آینده در مدار بالای زمین (ژئو) قرار گیرد.

خبرگزاری مهر: معاون سازمان فضایی ایران، هدف نهایی حوزه فناوری فضایی را ساخت ماهواره بومی سنجشی حرفه‌ای و در کلاس ماهواره‌های جهانی عنوان کرد که تا کمتر از ۱۰سال آینده در مدار بالای زمین (ژئو) قرار گیرد.

ماهواره حرفه ای ایرانی در مدار ژئو

محمدهمایون صدر تاکید کرد: ماهواره هایی که هم اکنون در کشور ساخته شده و به فضا پرتاب می شود به نوعی، آزمایشی و برای توسعه تکنولوژی فضایی است تا در نهایت در سال ۱۴۰۴ دو ماهواره حرفه‌ای بومی را به فضا پرتاب کنیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی ۱۰ ساله برای ساخت دو ماهواره سنجش از دور و مخابراتی در دستور کار قرار دارد، ادامه داد: پروژه ماهواره سنجشی با هدف ساخت و بومی سازی ماهواره ای با تصاویر حرفه ای و دقت بالا در دستور کار قرار دارد و پروژه ماهواره مخابراتی نیز ماهواره ای حرفه ای در کلاس جهانی خواهد بود که امیدواریم تا پایان چشم انداز (۱۴۰۴ ) به آن دست یابیم.

معاون سازمان فضایی ایران با بیان اینکه مرحله توسعه تکنولوژی فضایی در حال طی شدن است، گفت: سال گذشته بخش بسیار خوبی از توسعه این تکنولوژی انجام شده و هم اکنون در مرحله تثبیت فناوری فضایی در کشور هستیم.

صدر در مورد برنامه های پرتاب ماهواره هایی قبل از این هدف نهایی، گفت: در سال جاری شاهد پرتاب یک ماهواره سنجشی خواهیم بود و سال آینده نیز یک یا دو ماهواره را به فضا پرتاب می کنیم که اینها به ما کمک می کند تا تکنولوژی به دست آمده را تثبیت کنیم و در نهایت بتوانیم ماهواره ای را بیش از چند ماه در مدار داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در مراحل بعدی نیز باید بتوانیم این ماهواره ها را در ارتفاع بالاتر مدار قرار دهیم تا با دقت بالاتری تصویربرداری صورت گیرد.

معاون سازمان فضایی ایران با تاکید براینکه این مرحله از توسعه فناوری فضایی در کشور با سرعت و جدیت در حال پیگیری است، اضافه کرد: تا رسیدن به هدف نهایی، نباید خودمان را محدود کنیم تا کاربردهای فضایی آن محصولاتی که از توسعه سیستم فناوری داخل به دست خواهیم آورد، عملیاتی شود. براین اساس با جدیت تمام از ماهواره هایی که در کشورهای دنیا در حال بهره برداری هستند در همان سطح، بهره برداری خواهیم کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج