جاباما
۳۴۳۵۹۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

چرا فردوسی‌پور با یورو ۲۰۱۶ فعال نیست؟

شاید خیلی از فوتبالدوستان، قبل از آغاز مسابقات یورو ۲۰۱۶ منتظر بودند تا مرد اول رسانه‌ای فوتبال ایران را به عنوان تهیه کننده و مجری ویژه برنامه این مسایبقات در قاب تلویزیون ببینند. اما با آغاز این مسابقات حساس و جذاب رضا جاودانی و محمدرضا احمدی به عنوان مجری برنامه‌ این مسابقات ظاهر شدند و عادل به جز چند بازی که گزارش آنها را به عهده داشت، کمتر به تلویزیون ‌آمد. اما آیا عادل واقعا این روزها فعالیتی در حوزه برنامه سازی برای مسابقات یورو ندارد؟!

آی سینما: شاید خیلی از فوتبالدوستان، قبل از آغاز مسابقات یورو ۲۰۱۶ منتظر بودند تا مرد اول رسانه‌ای فوتبال ایران را به عنوان تهیه کننده و مجری ویژه برنامه این مسایبقات در قاب تلویزیون ببینند. اما با آغاز این مسابقات حساس و جذاب رضا جاودانی و محمدرضا احمدی به عنوان مجری برنامه‌ این مسابقات ظاهر شدند و عادل به جز چند بازی که گزارش آنها را به عهده داشت، کمتر به تلویزیون ‌آمد. اما آیا عادل واقعا این روزها فعالیتی در حوزه برنامه سازی برای مسابقات یورو ندارد؟!

چرا فردوسی‌پور با یورو 2016  فعال نیست؟

عادل فردوسی‌پور که به گفته خودش مسابقات فوتبال نقش مهمی در زندگی شخصی او دارد، با آغاز مسابقات یورو ۲۰۱۶ حضور چشمگیری در تلویزیون ندارد و به جز گزارش چند بازی از جمله مسابقه ولز و انگلستان حضور کم رنگی در رسانه ملی دارد. او که دو سال پیش ویژه برنامه‌ای برای جام جهانی ۲۰۱۴ با عنوان «بیست چهارده» به روی آنتن برد و کارلوس دونگا کاپیتان و سرمربی سابق تیم ملی برزیل را به این برنامه آورد، برای مسابقات یورو ۲۰۱۶ حضور پر رنگی در رسانه ملی ندارد.

اما عادل که برای ساخت برنامه‌های فوتبالی شوق بسیاری دارد، این روزها ذوق و قریحه خود را در چه برنامه‌ای به اجرا در می‌آورد؟ شاید خیلی از مردم و حتی علاقمندان به فوتبال با این موضوع آشنا نباشند که عادل فردوسی پور با آغاز جام ملت‌های اروپا برنامه‌ای را در یک تلویزیون اینترنتی با نام «ایونت» اجرا می‌کند. این برنامه که «هت‌تریک» نام دارد، همانند برنامه‌ای است که عادل سال‌ها پیش با عنوان «مجله جام‌باشگاه‌های اروپا» به روی آنتن می‌فرستاد و در خلال تصاویر، صدا و توضیحات او پخش می‌شد.

او که تا به امروز ۹ قسمت از «هت‌تریک» را برای این تلویزیون اینترنتی ساخته است، از تمامی روابطی که در طول این سال‌ها به واسطه برنامه «نود» بدست آورده استفاده کرده است و در برخی از این قسمت‌ها با اندی کول و میشل سالگادو به عنوان کارشناس بازی‌های انگلستان و اسپانیا صحبت کرده است. گروه سازنده «هت‌تریک» همان یاران همیشگی عادل هستند که برنامه «فوتبال ۱۲۰» را از شبکه ورزش به روی آنتن می‌برند و محمدحسین میثاقی هم علاوه بر اجرای در شبکه «ورزش»، مجری برنامه «هت‌تریک» هم هست. مدت زمان این برنامه در بیشترین حالت ممکن نزدیک به یک ساعت و در کمترین حالت ۳۰ دقیقه است.

اما چرا عادل عطای برنامه سازی در تلویزیون را به لقایش بخشیده است؟

در اولین برنامه «بیست چهارده» که دو سال پیش به تهیه کنندگی عادل فردوسی پور به روی آنتن شبکه سه رفت، در اوایل برنامه عادل از حسین ذکایی برنامه ساز و مجری اخبار ورزشی شبکه سه تشکر ویژه‌ای کرد. اما چرا عادل در آن برنامه که از تهیه کنندگی تا سردبیری‌اش به عهده خودش بود از ذکایی مرد در سایه برنامه‌های فوتبالی صداوسیما تشکر ویژه‌ای کرد؟ حسین ذکایی که شاید به واسطه اجرای اخبار ورزشی بیشتر به عنوان یک مجری خبر در کشور شناخته‌می‌شود، سابقه زیادی در خصوص ساخت برنامه‌های ورزشی و فوتبالی را دارد، بعد از این‌که تهیه کنندگی ویژه برنامه مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ را به عادل فردوسی‌پور سپرد، برای مسابقات جام ملت‌های اروپا آنتن را از او پس گرفته و حتی آنها را هم به رضا جاودانی و محمد رضا احمدی سپرد.

چرا مدیران تلوزیون حاضر نشدند حتی برای افزایش مخاطبان برنامه‌های تلویزیون از برند عادل فردوسی پور برای مسابقات یورو ۲۰۱۶ استفاده نکنند؟

بحران مالی صداوسیما به عنوان یکی از معضلات اصلی تلویزیون چندسالی است که دست مدیران رسانه ملی را در پوست گردو گذاشته است و موجب شده که آنها ساخت برنامه‌های برنامه‌های پر زرق و برق را از دستور خارج کرده‌اند. اتفاقا یکی از مهم‌ترین مسائلی که باعث شده است فردوسی‌پور مانند جام جهانی ۲۰۱۴ ویژه برنامه‌ای را برای مسابقات یورو به روی آنتن نبرد، همین موضوع است. در زمان جام جهانی ۲۰۱۴ اخباری دست به دست می‌چرخید که از پرداخت ۱۸۰ میلیون تومانی صداوسیما برای ساخت برنامه «بیست، چهارده» حکایت می‌کرد. برنامه‌ای که عادل فردوسی پور با دکور بسیار زیبا و پوشش بسیار گسترده مسابقات جام جهانی آن به روی آنتن می‌برد.

اما یکی دیگر از دلایلی که باعث شد، عادل ویژه برنامه یورو۲۰۱۶ را از شبکه سه روی آنتن نبرد، وجود اسپانسرهای بسیار زیاد این برنامه است که مجریان را مجبور می‌کند بارها نام این شرکت‌ها را به میان بیاورند. عدم علاقه فردوسی پور برای به میان آوردن نام اسپانسرها را می‌توان با گفت‌وگوی او با روزبه چشمی بازیکن استقلال در برنامه «نود» به یاد آورد که نشان داد این مجری با سابقه تمایلی برای به میان آوردن نام اسپانسرهای مختلف در برنامه‌های تلویزیونی ندارد و در مسابقات پیامکی برنامه «نود» هم به ندرت به اسپانسرهای برنامه اشاره می‌کند.

اما همزمان با کوچ اصغر پورمحمدی از معاونت سیما به شبکه سه پیش بینی می‌شد این مدیر تلویزیون که به عنوان حامی عادل فردوسی پور و برنامه «نود» شناخته‌ می‌شود، منجر به حضور بیشتر این مجری و گزارشگر در شبکه سه شود، اما شنیده‌ها حاکی از این است که به جز ویژه برنامه جام ملت‌های اروپا، قرار نیست تهیه کنندگی ویژه برنامه‌ مسابقات المپیک هم به عادل فردوسی پور سپرده شود تا گمانه زنی‌ها در مورد رابطه پورمحمدی و فردوسی پور وارد فاز جدیدی شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج