جاباما
۳۴۳۶۸۲
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

شکلات کم چرب هم تولید شد

فیزیک‌دانان دانشگاه تمپل (Temple University) در فیلادلفیا یک روش جدید ابداع کرده‌اند که به کمک آن می‌توان شکلات را با چربی کم تولید کرد.

مجله دیجی کالا - زهرا غلامی: فیزیک‌دانان دانشگاه تمپل (Temple University) در فیلادلفیا یک روش جدید ابداع کرده‌اند که به کمک آن می‌توان شکلات را با چربی کم تولید کرد. در حال حاضر برای اینکه تولید کننده‌ها بتوانند شکلات را در حالت مایع نگه‌دارند به آن میزان زیادی چربی (حدود ۴۰ درصد) اضافه می‌کنند. اما محققان در این روش جدید به شکل هوشمندانه‌ای از میدان الکتریکی استفاده کردند تا شکلات را در حالت مایع نگه دارند.

شکلات کم چرب هم تولید شد

تحقیقات این فیزیک‌دانان در زمینه‌ی الکترورئولوژی صورت گرفت. رشته‌ی الکترورئولوژی با تغییر شکل جریان ماده بر اثر الکتریسیته سر و کار دارد. محققان تمپل پی بردند که با اعمال میدان الکتریکی در مسیر جریان شکلات مایع می‌توانند میزان چسبندگی و غلظت آن را کاهش دهند. چون این میدان الکتریکی ذرات کاکائو را قطبی می‌کند، محققان توانستند جهت این ذرات را تغییر داده و آنها را درون شکلات جمع کنند، سپس آنها را به زنجیره‌های کوتاهی تبدیل کردند تا بتوانند به راحتی به جریان درآیند.

هر چه میزان چسبندگی و غلظت شکلات کمتر باشد، چربی مورد نیاز برای حفظ حالت مایع آن کمتر می‌شود. تیم تمپل می‌گویند که با استفاده از این روش می‌توانند این رقم را از ۴۰ درصد به ۳۲ درصد کاهش دهند. استدلال آنها این است که هر چه شکلات چربی کمتری داشته باشد، سالم‌تر خواهد بود، چون میزان کالری آن کاهش می‌یابد. آنها می‌گویند چربی بالا در شکلات منجر به چاقی مفرط می‌شود. البته آنها قبول دارند که درصد زیادی از چربی شکلات، در واقع کره‌ی کاکائو است که به نوبه‌ی خودش فوایدی برای سلامتی ما دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج