۳۴۳۷۴۴
۷ نظر
۵۰۰۹
۷ نظر
۵۰۰۹
پ

لغو ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار پیامک تبلیغاتی

یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از لغو ۸ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۳۸۹ پیامک تبلیغاتی و نیز لغو ۱۱ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۴۵۵ سرویس ارزش افزوده پیامکی توسط ۳ اپراتور موبایل خبر داد.

خبرگزاری مهر: یک مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات ارتباطات از لغو ۸ میلیون و ۸۱۱ هزار و ۳۸۹ پیامک تبلیغاتی و نیز لغو ۱۱ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۴۵۵ سرویس ارزش افزوده پیامکی توسط ۳ اپراتور موبایل خبر داد.

لغو 8 میلیون و 800 هزار پیامک تبلیغاتی

حسین فلاح جوشقانی با اشاره به راه اندازی سامانه متمرکز ۸۰۰ برای انصراف مشترکان از دریافت انواع پیامک، عملکرد این سامانه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: طبق آخرین آمار، پس از اطلاع رسانی صورت گرفته، از سوی اپراتور اول، یک میلیون و ۵۷ هزار سرویس پیامک ارزش افزوده و ۳ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۷۷۶ پیامک تبلیغاتی لغو شده است. در اپراتور دوم نیز تعداد سرویس های لغو شده ۱۰ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۴۵۵ مورد و پیامکهای تبلیغاتی لغو شده ۵ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۱۳ مورد بوده است. در اپراتور سوم هم ارسال ۳۸ هزار سرویس پیامکی و ۴۸ هزار پیامک تبلیغاتی لغو شده است.

سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی گفت: تاکنون اپراتورها عملکرد رضایت بخشی داشته اند و با حساسیت این موضوع را دنبال کرده و موارد اعلام شده را حذف کرده اند. هر چند نباید انتظار داشت، تمام موارد به صفر برسد.

وی با بیان اینکه اپراتورها، جهت اطلاع رسانی در خصوص این سامانه، تا کنون بیش از ۷۰ میلیون پیامک با نام رگولاتوری ارسال کرده اند، گفت: در جلسه ای هم که این اواخر با اپراتورها داشتیم، موارد جدیدی را اعلام کردیم تا بررسی و نتیجه را اعلام کنند.

فلاح گفت: در گذشته، هر اپراتور سامانه ای طراحی کرده بود که شاهد هیچ وحدت رویه ای نبودیم و از این رو، سال گذشته، سامانه ای طراحی کردیم تا درخواست لغو دریافت پیامک های ناخواسته در تمام اپراتورها یکسان شود.

وی با بیان روش های مختلف ارسال درخواست به این سامانه از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۸۰۰ یا شماره گیری کد دستوری#۸۰۰* اظهار داشت: با ارسال درخواست، فهرستی با سه گزینه باز می شود که اولین گزینه سرویس های فعال و دو گزینه بعدی نوع پیامک های تبلیغاتی یا خدمات مبتنی بر محتوایی ( ارزش افزوده) را نشان می دهد.

فلاح از پیگیری امکان غیرفعال سازی تمامی سرویسهای فعال مشترکان تنها با انتخاب یک گزینه، خبر داد و خاطر نشان ساخت: اپراتورها باید این امکان را فراهم آورند که این موضوع در دست پیگیری است تا اعمال شود.

وی ادامه داد: در پیامک های ارزش افزوده که با تایید مشترک فعال شده و هزینه بر نیز هست، اپراتور موظف است تعداد سرویس های ارزش افزوده فعال مشترک را اعلام و روش غیر فعال سازی را نیز ذکر کند.

معاون رگولاتوری با بیان اینکه پیامک های تبلیغاتی نوع دیگری از پیامک ها هستند که حساسیت برانگیزتر هستند، افزود: این پیامک ها به چند دسته تقسیم می شوند.

وی گفت: یک نوع ارائه دهندگان محتوا (content provider ها) هستند که با درخواست مشترک دیگر نباید سرشماره های خاص تبلیغات بفرستند که اقدام کرده اند. اما نوع دیگر پیامک هایی است که توسط اشخاص از طریق تلفن ثابت و یا همراه ارسال می شود که اپراتورها نمی توانند کار ی بکنند. چرا که، اپراتور فارغ از محتوا عمل می‌کند و نمی داند فرد در حال ارسال پیامک تبلیغاتی است و چون شماره شخصی است، نمی تواند کاری کند و دنبال ساز و کاری هستیم تا این مورد نیز رفع شود.

وی در مورد سرویس های بانکی نیز گفت: با توجه به درخواست برخی نسبت به لغو پیامک های تبلیغاتی و برقراری سرویس های بانکی اپراتورها موظف به رعایت خواست مشتری هستند.

فلاح با اشاره به هماهنگی جهت قطع پیامکهای تبلیغاتی خود اپراتورها در صورت درخواست مشترک نیز، گفت: البته برخی بانک ها، متاسفانه روی سرشماره های مختص عملیات بانکی، تبلیغ می کنند که اپراتور نمی تواند کاری کند ولی اینها موارد محدودی است و نسبت به قبل کمتر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sohrab

      قبلا که*800# نبود اصلاتبلیغات نمیومد چون با پیامک غیرفعال کرده بودم ولی ازموقعی که *800#رو گرفتم روزی حداقل دوتا مسیج چرت و پرت برام میادبه9990زنگ زدم میگن یه سری پیش شماره اگه بخوایین حذف بشهباید برید مخابرات درخواست کتبی بدین تا حذف بشه!!!!یعنی تا این حد به شعورمون توهین میکنن بعد دروغم تحویلمون میدن که چنین شد و چنان شد فقط میتونم بگم واقعا براتون متاسفم که ذره ای به آسایش مشترکهاتون اهمیت نمیدین .

    • بدون نام

      کی میگه کم شده من چندین بار بگفته خودشون با ساملنه ۸۰۰تماس و درخواست حذف رو دادم اما یک کد بهم میده که فقط ۲۴ ساعت عمل میکنه اما هنوز یک ساعت نشده هجوم پیامکها سرازیر میشه خدا بگم چکار بسرتون بیاره همه چیتون رو مخ آدمه از اقتصادتون، از ........ و مخابراتتون من کارم داره به آسایشگله روانی میکشه

    • بدون نام

      خودشون پیام میدن اونوقت پولشو از شارژ کم می کنند.
      یک روز 5000 تومان شارژ رو خوردند به همین سادگی . کسی هم جوابگو نیست
      اون سامانه 800 هم شارژ میخوره
      یعنی همه جوره دارند ملت رو سرکیسه میکنند

    • بدون نام

      مگه ما درخواست پیانک تبلیغاتی کردیم که باید درخواست حذف بدیم بخدا به دادگاه لاهه باید از شما شکایت برد . خدا از سرتون نگذره . خدایا دیگه خودت یه کاری بکن

    • بدون نام

      عزیزان کسی میدونه از همراه اول وایرانسل به کی و کجا میشه از دست پیامکهای تبلیغاتیش شکایت کرد

    • بدون نام

      این سامانه که میگه برا 24 ساعت.اما پست سرش دم به دقیقه میاد.سرکارمون گذاشتید

    • بدون نام

      همش سر کار یه این ستاره و مربع زدنها، خدا ....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج