۳۴۳۷۷۴
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

پچپچه‌های پشت خط نبرد از روزهای جنگ

محمدرضا ستاری کارگردان «پچپچه های پشت خط نبرد» با اشاره به اینکه این نمایش با راهنمایی علیرضا نادری نویسنده اثر به صحنه رفته است، عنوان کرد برای روی صحنه بردن این کار ۸ ماه تمرین داشته اند.

خبرگزاری مهر: محمدرضا ستاری کارگردان «پچپچه های پشت خط نبرد» با اشاره به اینکه این نمایش با راهنمایی علیرضا نادری نویسنده اثر به صحنه رفته است، عنوان کرد برای روی صحنه بردن این کار ۸ ماه تمرین داشته اند.

محمدرضا ستاری بازیگر و کارگردان نمایش «پچپچه های پشت خط نبرد» درباره انتخاب این اثر نمایشی برای اجرا به ما گفت: نمایشنامه «پچپچه های پشت خط نبرد» علیرضا نادری یکی از بی نقص ترین، جنجالی ترین و بهترین آثاری است که تاکنون نوشته شده و من خوانده ام. من خودم اصالتا خوزستانی هستم، درست است که خاطره ای از جنگ ندارم اما پدر و مادرم در این دوران زندگی کرده و جنگ را لمس کرده اند.

پچپچه‌های پشت خط نبرد از روزهای جنگ

وی ادامه داد: همیشه پای صحبت خانواده ام از خاطرات جنگ و اتفاقاتی که برایشان در بدترین روزهای آبادان رخ داده، می نشستم و علاقه مند بودم که درباره این اتفاقات و مسایلی که سال ها قبل رخ داده و ممکن است برخی از آن اطلاعی نداشته باشند، نمایشی را به صحنه ببرم. وقتی یک سال قبل برای دهمین بار مشغول خواندن نمایشنامه «پچپچه های پشت خط نبرد» بودم تصمیم گرفتم این اثر نمایشی را به صحنه ببرم.

ستاری درباره تغییراتی که نمایش نسبت به متن علیرضا نادری پیدا کرده است، بیان کرد: من ارادت خاصی به علیرضا نادری دارم بنابراین بدون اجازه او هیچ تغییری اساسی در متن ندادم. در واقع این اجرا به جز تغییرات جزئی در میزانسن، نسبت به نمایشنامه علیرضا نادری وفادارانه اجرا می شود. در واقع این نمایشنامه آنقدر زیبا نوشته شده است که نمی توان تغییری در کار داد. علیرضا نادری خودش جنگ را از نزدیک لمس کرده و در واقع اتفاقاتی که در اثر رخ می دهد به نوعی خاطرات خودِ نادری هستند. برای اجرای این نمایش از راهنمایی های این نویسنده استفاده زیادی کردیم و وی تا لحظات آخر در کنار ما حضور داشت.

این کارگردان درباره فضاسازی و طراحی صحنه نمایش توضیح داد: در اجرای «پچپچه های پشت خط نبرد» از دکور خاصی استفاده نشده است. البته خودِ علیرضا نادری نیز در اجرایی که از این نمایش داشته از دکور بهره نبرده است. در فضاسازی این نمایش نیز تلاش کردیم از تعداد خاکریزها کم کرده و بیشتر از جعبه مهمات استفاده کنیم. در طراحی لباس نیز به شکلی ساده عمل کردیم و لباس کاراکترها براساس شخصیتشان طراحی شده است. در اصل این نمایش بیشتر از صحنه و لباس، روی بازی بازیگران بنا شده است.

وی در پایان اظهار کرد: ۸ ماه است که با دیگر عوامل نمایش روی این اجرا کار می کنیم. من فقط دو ماه وقت صرف کردم تا میزانسنی طراحی کنم که تکراری و شبیه به میزانسن اجراهای اشکان خیل نژاد و علیرضا نادری از این نمایشنامه نباشد. در این نمایش بازیگران با ۸ لهجه مختلف بازی می کنند که در آوردن آنها کار بسیار سختی بود. امیدوارم با توجه به اینکه کار در ساعت ۱۷:۳۰ و قبل از اذان به صحنه می رود همچون روزهای گذشته شاهد استقبال مناسب مخاطبان باشیم.

پچپچه‌های پشت خط نبرد از روزهای جنگ

نمایش «پچپچه های پشت خط نبرد» نوشته علیرضا نادری و به کارگردانی محمدرضا ستاری از نوزدهم خرداد روی صحنه رفته است.

این نمایش با بازی محمدرضا ستاری، عباس خداوردیان، مسعود شیرانی فرد، افشین واعظی، کسری بنایی، رامین دلفانی، حجت غلامی و مسعود عابدی روی صحنه می رود. سیروس همتی مشاور کارگردان و طراح صحنه، رضا بزرگ زاده تهیه کننده، پدرام رضوانی طراح نور، لیلا یوسفی طراح گریم و سنایی طراح لباس این نمایش هستند.

«پچپچه های پشت خط نبرد» که به بازسازی خاطره ای از یک دسته پیاده نظام در رمضان سال ۶۱ و دوران آتش بس موقت می پردازد هر روز ساعت ۱۷:۳۰ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی میزبان مخاطبان است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج