۳۴۳۸۳۰
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

صادرات انگلیس به ایران ۳ برابر شد

واردات ایران از انگلیس در چهارمین ماه سال جاری میلادی ۳ برابر شد و به ۲۶.۷ میلیون یورو رسید.

خبرگزاری تسنیم: جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و اتحادیه در پی اجرایی شدن توافق هسته ای رشد ۲۱ درصدی داشته است.

ارزش تجارت ایران و ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی ۲.۹۳۸ میلیارد یورو اعلام شده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به ۲.۴۱۳ میلیارد یورو رسیده بود.

برنامه جامع اقدام مشترک در نخستین ماه سال جاری میلادی اجرایی شد و انتظار می رفت در پی اجرای این توافق تجارت بین دو طرف رشد قابل توجهی داشته باشد.

بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ۴ ماهه نخست امسال با رشد ۱۳ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲.۲۱۳ میلیارد یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه تا آوریل سال گذشته ۱.۹۵۶ میلیارد یورو به ایران صادرات داشته است.

واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در ۴ ماهه نخست امسال با رشد ۵۸ درصدی به ۷۲۵ میلیون یورو رسیده است.

آمارهای یورو استات نشان می دهد صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه آوریل امسال رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و به ۶۰۲ میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در آوریل سال قبل ۴۸۴ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

آلمان در ماه آوریل امسال ۱۸۸ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده که این رقم با رشد ۲۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. صادرات فرانسه به ایران نیز با رشد ۳ درصدی به ۴۷ میلیون یورو و صادرات ایتالیا با رشد ۷ درصدی به ۹۰.۸ میلیون یورو رسیده است.

صادرات انگلیس به کشور در چهارمین ماه سال جاری میلادی رشد قابل توجه ۳ برابری داشته و ۲۶.۷ میلیون یورو شده است. انگلیس در مدت مشابه سال قبل ۸.۸ میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

صادرات اسپانیا به ایران نیز ۲ برابر شده و از ۱۳.۲ میلیون یورو در آوریل سال گذشته به ۲۶ میلیون یورو در آوریل امسال رسیده است .
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج