۳۴۳۸۶۱
۸ نظر
۵۰۰۶
۸ نظر
۵۰۰۶
پ

جزئیات‌ ممنوعیت‌ اشتغال‌ بازنشستگان

وزیر کار در بخشنامه‌ای به معاونان، روسا و مدیران وزارت کار خواستار اجرای ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در زیرمجموعه‌های این وزارتخانه شد.

خبرگزاری مهر: وزیر کار در بخشنامه‌ای به معاونان، روسا و مدیران وزارت کار خواستار اجرای ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در زیرمجموعه‌های این وزارتخانه شد.

علی ربیعی در بخشنامه ای به کلیه معاونین، مشاورین، روسا و مدیران عامل کلیه سازمانهای تابعه و مدیران کل استانی و ستادی بر اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان تاکید کرد.

در این بخشنامه آمده است: پیرو بخشنامه شماره ۲۴۷۷۹۴ مورخ ۱۹/۱۲۹۴ در خصوص نحوه به کار گیری بازنشستگان با عنایت به ابلاغ "قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان" مصوب ۱۳۹۵ که طی نامه شماره ۲۶۱۴۵ مورخ ۱۳۹۵.۰۳.۰۹ ابلاغ شده است نکات زیر تاکید می شود:

۱- بر اساس ماده واحده قانون ممنوعیت بازنشستگان به کارگیری افرادی که در اجرای قوانین و مقررات مربوطه بازنشسته یا باز خرید شده یا شوند، در دستگاههای اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و کلیه دستگاههای که به نحوی از انحا از بودجه عمومی کل کشور استفاده می کنند به استثنا موارد بر شمرده شده در تبصره ۱ و ۲ ماده واحده ممنوع است.

در این خصوص استثنائات نسبت به قوانین قبلی تغییر کرده اند و ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، ماده ۹۱ قانون استخدام کشوری، ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری و بند ب ماده ۶۵ قانون برنامه پنجم توسعه، نسخ شده اند.

۲- در استثنائات قانون جدید، بکار گیری مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت، ایثارگران، فرزندان شهدا و جانبازان هفتاد درصد و بالاتر کما فی السابق مجاز شمرده است. علاوه بر اینها بکارگیری همترازان مقامات موضوع ماده ۷۱ قانون مدیریت و دارندگان اجازات خاصه مقام معظم رهبری به استثنائات اضافه و مجاز شمرده شده است.

علی رغم اجازات مذکور، در این خصوص اجازه بکارگیری اعضای هیئت علمی و نیز با مجوز هیات وزیران (موضوع ماده ۴۱ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت) لغو شده است.

۳- با توجه به لغو اجازه بکارگیری «اعضای هیات علمی» و نیز «با مجوز هیات وزیران»، ضروری است از بکارگیری و یا معرفی افراد مذکور برای اخذ مجوز هیات وزیران جدا خودداری شود. همچنین با توجه به تصریح تبصره ۳ قانون مذکور، مقتضی است معاونت توسعه مدیریت و منابع وزارت مطبوع و نیز سازمانهای وابسته به وزارت مطبوع ظرف مهلت قانونی مقرر (تا ۹/۵/۹۵) به منظور اعمال قانون، در خصوص افراد به کار گرفته شده قبلی بازنگری و اقدام قانونی به عمل آورند.

۴- شایان ذکر است ماده ۹۵ قانون مدیریت خدمات کشوری در قالب تبصره ۲ قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان اصلاح شده است و لذا با رعایت سایر مقررات مربوط، امکان بکارگیری بازنشستگان متخصص با مدرک تحصیلی کارشناسی و بالاتر به صورت پاره وقت و ساعتی با شرط بکارگیری و پرداخت حق الزحمه به میزان تا یک سوم کارمندان رسمی مشابه، همچنان بلامانع اعلام شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اگه اجرا میشد خوب بود ولی دریغ از اجرا .

    • علی

      اش همان اش و کاسه همان کاسه

    • مسعود

      من خودم بازنشسته هستم و به نظر من باتوجه به تعداد زیادجوانان تحصیل کرده حتی یک بازنشسته هم نباید بکار گرفته شود.

    • بدون نام

      ایکاش در مورد بازنشستگان نیروهای مسلح نیز اجرا شود تا مسولیت مخ فسیل عهد اصحاب کهف نیز ممنوع الکار شده و نیروهای جوان با ایده های تازه وارد شوند

    • بدون نام

      یکی نیست که بپرسه این بازنشسته بدبخت چرامیره کارمیکنه چون زندگیش نمیچرخه .دولت پیگیری کنه ببینه اون اقایونی که حقوق چندده میلیونی میگیرن اوناهم بعدازبازنشستگی کارمیکنن.هرگزچون بقدری پول جمع کردن که واسه هفت پشتشونم دارن.حقوق این بدبختهاروهم زیادکنید.کارنکنن

    • عللی

      سلا م در وزارت صنایع ومعادن چه بسیارن مدیرانی که سالهاس بازنشسته شدن.اما همچنان مدیرن یا مشاور. وحالا حالاهم خواهند بود حتی یه نفر از قبل 53 مشغول بکارست وهمچنان مشغول بکار در صورتی که همدورهایش سالهاس که رفتند

    • بدون نام

      عزیزان با وجود حقوق کمی که برای کارگران زحمت کش بازنشسته در نظر گرفتن و این گرونی شما بگید ما چکار کنیم بریم بمیریم مجبوریم تا دم مرگ کار کنیم .اونطرفیا وقتی بازنشست میشن میرن سیاحت و جهان گردی ،اینطرفیا تازه بدبختیشون شروع میشه و باید بیوفتن دنبال کار

    • بدون نام

      باز نشسته ، بازنشسته هست هیچ تفاوتی بین بازنشسته ها نباید گذاشته بشه همه در یک مملکت زندگی میکنن و چرا من کارگر بازنشسته حق کار کردن رو نباید داشته باشم ولی دیگران میتونن ما که نمیتونیم بریم بمیریم .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج