جاباما
۳۴۴۱۴۹
۵۱۱۶
۵۱۱۶
پ

چگونه پوست‌مان را مرطوب و شاداب نگه داریم؟

پوست های خشک همواره خشن و پوسته پوسته می شوند و این خشکی می تواند تمام بدن را شامل شود. زمانی که رطوبت طبیعی پوست از بین می رود بازیابی رطوبت از دست رفته بسیار دشوار است. اما جلوگیری از خشکی و حفظ رطوبت با رعایت برخی نکات، در کنار مراقبتهای روزانه از پوستتان کاری به مراتب آسانتر است.

خبرگزاری دانا: پوست های خشک همواره خشن و پوسته پوسته می شوند و این خشکی می تواند تمام بدن را شامل شود. زمانی که رطوبت طبیعی پوست از بین می رود بازیابی رطوبت از دست رفته بسیار دشوار است. اما جلوگیری از خشکی و حفظ رطوبت با رعایت برخی نکات، در کنار مراقبتهای روزانه از پوستتان کاری به مراتب آسانتر است.

در این مطلب ۶ راه که باعث می شود همیشه پوستی مرطوب داشته باشید و از خشکی آن جلوگیری کنید پیش رو شما قرار خواهد گرفت.

چگونه پوست‌مان را مرطوب و شاداب نگه داریم؟

۱-استفاده از پاک کننده های ملایم

صابون، پاک کننده ای است که با از بین بردن چربی پوست موجب خشکی بیشتر آن می شود، بنابراین ساده ترین راه برای حفظ رطوبت پوست، استفاده از پاک کننده های ملایمی است که حاوی مرطوب کننده بوده و مخصوص پوستهای خشک فرموله شده هستند.

۲-استفاده مداوم از مرطوب کننده

اگر پوست شما مستعد خشک شدن است، می توانید روزانه از یک لوسیون مرطوب کننده استفاده کنید. بهترین زمان برای استفاده لوسیون، بعد از استحمام است. زمانی که هنوز پوست شما مرطوب است. لازم است در طول روز چندین بار این عمل را انجام دهید. شما همچنین می توانید از وازلین جهت مرطوب سازی پوست خود استفاده کنید.

۳- توجه به میزان استحمام

برخی متخصصین پوست بر این باورند که می بایست میزان حمام رفتن خود را محدود کنیم و استحمام بیش از حد را علت اصلی بروز خشکی در پوست میدانند. این در حالی است که عده ای دیگر از متخصصین این رشته دوبار استحمام در روز را ایده آل می دانند. واقعیت این است که اگر استحمام شما همراه با روغن حمام صورت گیرد، رطوبت بدن حفظ خواهد شد و ایجاد محدودیت در استحمام تاثیر زیادی بر رطوبت بدن شما نخواهد گذاشت.

۴- کنترل درجه حرارت آب به هنگام استحمام

چیزی که بیشتر از تعدد حمام رفتن مورد توجه است و اهمیت ویژه ای دارد چگونگی شستن بدن و درجه حرارت آب است. سعی کنید که تا آنجا که می توانید از دوش های طولانی و با درجه حرارت بالا دوری کنید. پس چیزی که به دنبالش هستیم دوش های کوتاه مدت و استفاده از آب ولرم و یا حتی کمی سرد است. پس از استحمام نیز به آرامی بدن خود را با حوله خشک کنید و همانطور که گفتیم بلافاصله و تا قبل از اینکه بدن کاملاً خشک گردد از مرطوب کننده استفاده کنید.

چگونه پوست‌مان را مرطوب و شاداب نگه داریم؟

۵- پرهیز از ماندن در هوای سرد و خشک

دوری از هوای خشک هوای سرد و خشک می تواند به راحتی رطوبت را از پوست شما برباید. برای جلوگیری از آن ابتدا می بایست عواملی را که تاثیر مخرب هوا بر روی پوست را تشدید کرده و آسیب پذیری را بیشتر می کنند، پیدا کنیم. از جمله این عوامل می توان به بیماریهای تیروئید، کم خونی و برخی داروها به ویژه داروهای کاهنده کلسترول اشاره کرد. تمامی این موارد باعث کاهش چربی پوست می شوند. در کنار کنترل این عوامل می توانید از دستگاههای بخور استفاده کرده و رطوبت لازم را به هوا باز گردانید.

۶- نوشیدن آب و غذاهای سالم

اگر شما از درون سلامت باشید، در چهره و ظاهر شما کاملاً نمود خواهد داشت و مطمئناً بر نرمی و لطافت پوست نیز تأثیر گذار خواهد بود. داشتن یک شیوه زندگی سالم از اهمیت ویژه ای برخوردار است. آب بنوشید، غذاهای سالم بخورید، ورزش کنید و با کاهش استرس، ذهن، بدن و پوست خود را سالم نگه دارید. توجه داشته باشید که تنها با کمی توجه می توانید از خشکی پوست رهایی یابید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج