۳۴۴۱۹۷
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

لولوشدن کمیسیون فرهنگی مجلس

آقای نصرالله پژمان‌فر، یک روز پیش از آنکه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شود، در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس گلایه کرده است: «برخی می‌خواهند از کمیسیون فرهنگی «لولو» درست کنند».

روزنامه شرق - حسین هاشم پور: آقای نصرالله پژمان‌فر، یک روز پیش از آنکه رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شود، در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس گلایه کرده است: «برخی می‌خواهند از کمیسیون فرهنگی «لولو» درست کنند».

یک - آیا هیچ‌گاه کمیسیون محترم فرهنگی مجلس تحقیق میدانی کرده است ببیند چند درصد از هنرمندان، اعضای این کمیسیون را می‌شناسند؟

دو- تنها از منظر آمار، کمیسیون از چند هنرمند برای گفت‌وگو و مشورت به مجلس دعوت کرده است؟

سه -اعضای محترم این کمیسیون، سالانه چند بار به سالن‌های نمایش پا می‌گذارند؟ چند کنسرت و چند نمایشگاه هنرهای تجسمی را می‌بینند؟ پای درددل‌های کتاب‌فروشی‌ها نشسته‌اند؟... .

چهار - کمیسیون فرهنگی چند بار برای موفقیت‌های ملی و بین‌المللی هنرمندان پیام تبریک یا دسته‌گلی فرستاده است؟

پنج - خبرنگاران حوزه فرهنگ و هنر که راهی به جلسات کمیسیون فرهنگی ندارند، بنابراین اخبار منتشره از آن حاصل مصاحبه‌ها یا احضار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونان وزیر است... آیا دوستان تحلیل محتوا کرده‌اند ببینند پیام‌هایی که به رسانه‌ها و جامعه هنری ارسال می‌کنند چه رویکردهایی دارد؟ چند بار از کلمه توقیف بهره‌ برده‌اند، چند بار خواهان تشویق هنرمندان شده‌اند، چند بار از تحدید فضای فرهنگی گفته‌اند؟

شش- جناب پژمان‌فر در مصاحبه مزبور تأکید کرده است مجلس خوشش نمی‌آید برای یک فیلم ورود کند و ترجیح کمیسیون به مسائل کلان و راهبردی است، آیا فهرستگانی از پیشنهادات راهبردی و کلان این کمیسیون به صحن علنی مجلس شورای اسلامی موجود است؟

هفت - مطالبه محوری و مستمر جامعه فرهنگ و هنر، ناچیزبودن بودجه است؛ چرا کمیسیون فرهنگی نتوانسته دراین‌باره توفیقی یابد؟

هشت - «آیا مجلس و جامعه هنری دو خط موازی‌اند؟» تیتر همین ستون در هفدهم شهریور ٩٣ بود، آیا پرسش‌های جامعه هنری به گوش کمیسیون محترم می‌رسد؟

نه- مجلس به مجلس، هنرمندان با امید ترمیم زاویه نگاه خانه ملت به بنیادین‌بودن امر فرهنگ، مردم را به حضور در پای صندوق رأی تشویق کرده‌اند، اما این روزها پس از استقبال‌نکردن نمایندگان نوآمده از این کمیسیون، تصور می‌کنند آب در هاون می‌کوبند، آیا چهره‌ای که اعضای پیشین از این کمیسیون ارائه داده‌اند و البته میزان تأثیرگذاری‌اش، در این عدم اقبال ناامیدکننده مؤثر بوده؟

ده- فهرستگان این سؤالات بیش از اینهاست، اما پاسخ به همین نمونه‌ها کافی است تا روشن کند آیا دست‌هایی در پشت پرده در کارند تا از کمیسیون فرهنگی لولو بسازند یا اینکه این محصول بدیهی شیوه رفتاری کمیسیون در این سال‌هاست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج