۳۴۴۲۲۶
۱ نظر
۵۰۸۰
۱ نظر
۵۰۸۰
پ

رادار چینی‌ها، پشت دیوار را می بیند

وزارت دفاع چین نمونه اولیه راداری قابل حمل را طراحی کرده که قادر به نشان دادن تصاویر سه بعدی از پشت دیوارها و درون ساختمان‌هاست. این مسئله کمک شایانی به تشخیص افراد و تسلیحات در عملیات نظامی و ضدتروریستی می‌کند.

خبرآنلاین: وزارت دفاع چین نمونه اولیه راداری قابل حمل را طراحی کرده که قادر به نشان دادن تصاویر سه بعدی از پشت دیوارها و درون ساختمان‌هاست. این مسئله کمک شایانی به تشخیص افراد و تسلیحات در عملیات نظامی و ضدتروریستی می‌کند.

این رادار ضمن اینکه امواج آن قادر به عبور از دیوار و اجسام سخت است اشیاء را در پشت دیوارها به صورت سه بعدی بازسازی می‌کتد و امکان تصویربرداری با وضوح بسیار بالا از اشیای داخل یک ساختمان، نقش مهمی در عملیات‌های نظامی خواهد داشت. این فناوری بسیار بهینه‌تر از سامانه‌های ردیابی گرمایی است. در ردیابی گرمایی رادار می‌تواند تنها افراد و اجسام را بر اساس دما تشخیص دهد. این رادار اما می‌تواند در عملیات‌های تظامی تسلیحات افراد،تانک‌ها و خودروهای زرهی را در نقاط دور از دید تشخیص دهد. همچنین این فناوری امکان مشاهده جلیقه‌های انفجاری که در زیر لباس‌های عامل انتحاری پنهان شده است را فراهم می‌کند.

رادار چینی‌ها، پشت دیوار را می بیند

استفاده از امواج تراهرتز مد نظر بسیاری از صنایع نظامی جهان است. در فیزیک، تابش تراهرتز قسمتی از امواج الکترومغناطیسی است که در محدوده فرکانس ۰٫۳ تا ۳ تراهرتز قرار دارد. اصطلاح تراهرتز به تابش الکترومغناطیسی در بازه فرکانس بین طیف فرکانسی ریزموج، ۳۰۰ گیگاهرتز (۳×۱۰۱۱ Hz ) و طیف فرکانسی مادون قرمز، ۳۰۰۰ گیگاهرتز (۳×۱۰۱۲ Hz) گفته می شود.

رادار چینی‌ها، پشت دیوار را می بیند

از نقطه نظر عملی، تابش تراهرتز به دلیل نمایاندن ناحیه ای در الکترومغناطیس که فرکانس الکترومغناطیسی ان از دسترسی مستقیم دور مانده و باید توسط خصوصیات جایگزین طول موج یا انرژی اندازه گیری شو، بسیار مورد توجه است. به دلایلی که گفته شد، تابش تراهرتز ناحیه ای را به ما نشان می دهد که در ان امکان تولید و سوار سازی (یا مدولاسیون) سیگنال های الکترومغناطیسی همدوس توسط ابزارهای رایج برای تولید امواج رادیویی و ریزموج همدوس، وجود ندارد و بنابراین ابزارهای و روش های جدیدی نیاز است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این چینی ها عجب مخی دارن میشه لطفا یه دوره کوتاه مملکت را بدیم دستشون تا شاید کاری کنن که مشکلاتمان حل بشه؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج