۳۴۴۲۲۸
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

هر روز یک اظهار نظر درباره فیلم جدید کاهانی

«ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» توقیف نشده!

درحالی که در روزهای گذشته رسانه‌ها از توقیف فیلم «اردتمند، نازنین، بهاره، تینا» خبر داده بودند. امروز دبیر شورای پروانه نمایش با اشاره به این‌که فیلم تازه عبدالرضا کاهانی توقیف نشده‌، گفت: «این فیلم اصلاحیه خورده و اگر اصلاحیه‌های آن انجام شود، پروانه نمایش دریافت می‌کند.»

خبرگزاری تسنیم: درحالی که در روزهای گذشته رسانه‌ها از توقیف فیلم «اردتمند، نازنین، بهاره، تینا» خبر داده بودند. امروز دبیر شورای پروانه نمایش با اشاره به این‌که فیلم تازه عبدالرضا کاهانی توقیف نشده‌، گفت: «این فیلم اصلاحیه خورده و اگر اصلاحیه‌های آن انجام شود، پروانه نمایش دریافت می‌کند.»

البته حرف‌های روز گذشته حجت‌الله ایوبی درباره ندادن مجوز به این فیلم کمی ماجرا را قطعی‌تر کرده بود، اما خود ایوبی هم امروز تایید کرده که فیلم فقط اصلاحیه خورده است.

«ارادتمند، نازنین، بهاره، تینا» توقیف نشده!

امروز حجت‌الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی با تأیید خبر توقیف نشدن فیلم تازه عبدالرضا کاهانی گفت: «این فیلم اصلاحیه خورده است و توضیحات بیشتر را شورای پروانه نمایش خواهد داد.» البته روز گذشته رئیس سازمان سینمایی، در اظهاراتش درباره این فیلم گفته بود: «من این فیلم را ندیده‌ام اما شورای پروانه نمایش نظر خود را درباره این فیلم اعلام کرده و همان شورایی که به فیلم‌های دیگر مجوز داده؛ به این فیلم مجوز نداده است. از آقای ایل‌بیگی بپرسید چرا پروانه نمایش ندادند.» که این گفته‌ها، ماجرای احتمال توقیف «اردتمند، نازنین، بهاره، تینا» را قطعی‌تر نشان می‌داد.

اما حرف‌های امروز عباس نادری دبیر شورای پروانه نمایش، درباره این فیلم با اخبار منتشر شده در این‌باره و «غیر قابل اصلاح» بودن فیلم از نظر شورا که برخی رسانه‌ها در این چند روز آن را مطرح کرده‌ بودند، متفاوت است و احتمال توقیف این فیلم با گفته‌های تازه نادری منتفی به نظر می‌رسد: « شورا تصمیم گرفت که به فیلم سینمایی «ارادتمند نازنین بهاره تینا» به دلیل اشکالات محتوایی که به این فیلم وارد شده، پروانه نمایش ندهد.»

دبیر شورای پروانه نمایش در ادامه درباره وضعیت فعلی این فیلم نیز توضیح داد: «فیلم «ارادتمند نازنین بهاره تینا» توقیف نشده بلکه اصلاحیه خورده است و اگر اصلاحیه‌ها را انجام دهد پروانه نمایش می‌گیرند. برخی از فیلم‌ها وقتی شورا به آن‌ها ابلاغ می‌‌کند که مثلاً پنج اصلاحیه دارد، می‌روند سه تا از اصلاحیه‌هایش را انجام می‌دهند اما دو اصلاحیه دیگر فیلم را انجام نمی‌دهند و با شورا مخالفت می‌کنند.»

او درباره به مشکل خوردن فیلم‌ها در شورای پروانه نمایش، با وجود این‌که یک بار در شورای پروانه ساخت بررسی شده‌اند نیز این‌طور گفت: «برخی از فیلمسازها وقتی پروانه ساخت می‌گیرند ، فیلمشان را به گونه‌ای می‌سازند که شورای پروانه نمایش با آن‌ها موافقت نمی‌کند. ممکن است فیلمنامه در شورای پروانه ساخت اصلاحیه بخورد، بعد فیلمساز اصلاحیه‌های فیلمنامه را انجام می‌دهد و پروانه ساخت می‌گیرد اما وقتی شروع به ساخت فیلم می‌کنند این اصلاحیه‌ها را در نظر نمی‌گیرد و به همین علت فیلم ساخته شده در شورای پروانه نمایش رد می‌شود.»

نادری همچنین در پاسخ به ادعای برخی از رسانه‌ها مبنی برسخت‌گیری بیشتر شورای نمایش بعد از حواشی فیلم «۵۰ کیلو آلبالو»، نیز گفت:«تصمیمات شورا تغییری نکرده است و اعضا شورا به آیین نامه پایبند هستند. اعضای شورای پروانه نمایش افراد کم تجربه‌ای نیستند؛ سال‌ها در این امر درحال فعالیتند و به قول معروف خاک‌خورده این عرصه هستند، پس سختگیر خواندن اعضای شورا کم لطفی است. به هیچ عنوان حواشی خارج از شورا، بر تصمیمات اعضا تاثیری نخواهد گذاشت.»

اما موضوع دیگری که نادری آن را رد کرده است، ماجرای بازبینی دوباره فیلم‌هاست که پاسخ او با توجه به اتفاقات اخیر و اصلاح «بارکد» روی پرده سینما، جای تامل دارد: «هیچ بازبینی وجود ندارد. فیلم‌هایی که اصلاحیه خورده‌اند، اگر اصلاحیه‌ها را انجام دهند، پروانه نمایش‌شان صادر می‌شود.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج