جاباما
۳۴۴۲۳۳
۵۰۹۱
۵۰۹۱
پ

به کارگردانی حمید امجد

بازیگران نقشِ «سه خواهر» مشخص شدند

ایفاکنندگان نقش سه خواهر در نمایش «سه خواهر و دیگران» به کارگردانی حمید امجد مشخص شدند.

خبرگزاری مهر: ایفاکنندگان نقش سه خواهر در نمایش «سه خواهر و دیگران» به کارگردانی حمید امجد مشخص شدند.

معصومه رحمانی، ریحانه سلامت و مارال آتشی نقش سه خواهر را در نمایش «سه خواهر و دیگران» به کارگردانی حمید امجد بر عهده خواهند داشت.

بازیگران نقشِ «سه خواهر» مشخص شدند

معصومه رحمانی بازیگر تئاتر که این روزها فیلم «ابد و یک روز» را روی پرده سینماها دارد، درباره‌ همکاری با امجد و نقشی که در این نمایش بر عهده دارد به ما گفت: در طول سال ها فعالیتم در تئاتر و پس از همكاری با هنرمندانی چون محمد رحمانیان و محمد یعقوبی، همكاری با حمید امجد در نمایش اقتباسی «سه خواهر و دیگران» این روزهایم را سرشار از شوق كرده است. انگار همزمان در دو شاهكار نمایشی «سه خواهر» و «باغ آلبالو» اثر چخوف با سایه ای از «شاه لیر» شكسپیر نقش بازی می كنم. در این نمایش در نقش «ماشا» یكی از خواهران نمایشنامه «سه خواهر و دیگران» ایفای نقش می کنم.

ریحانه سلامت که در این نماش نقش خواهر اول را بر عهده دارد درباره نقشش در این اثر نمایشی توضیح داد: «الگا» خواهر بزرگتر، دختری در آرزوی برگشت به مسکو (وطن) است که روزمرگی ها را تاب می آورد و در برابر ناکامی ها می ایستد ولی در نهایت میان فرصت های از دست رفته در می یابد که از ماهیت زندگی گریزی نیست و ناچار به همه آن چیزهایی تن می دهد که هرگز از خیالش هم نمی گذشت. من با ایفای نقش «الگا» در کار حمید امجد فرصت خلق کاراکتری لطیف بر صحنه تئاتر شهر را به دست آوردم.

مارال آتشی که نقش کوچکترین خواهر را در این نمایش برعهده دارد نیز در این باره بیان کرد: در این نمایش نقش خواهر کوچکتر «ایرینا» را بازی می کنم. نقشی که در طول چهار پرده پیچ و خم ها و اتفاقات زیادی را پشت سر می گذارد و دچار دگرگونیِ اساسی می شود. این نقش بازیگر را تمام وقت درگیر خودش می کند و هر بار چیز تازه ای برای کشف دارد.

وی در پایان صحبت هایش اضافه کرد: نقشی که من بر عهده دارم علاوه بر ایرینای نمایشنامه «سه خواهر» ملهم از «کردلیا» دختر کوچک شاه لیر نیز است و این مساله و تمام نشانه های دیگری که از چند اثر دیگر چخوف در خود دارد، پیچیدگی نقش و همچنینِ کلِ نمایش را بیشتر کرده و در نهایت تمرینِ نقش ترکیبی است از دشواری و لذت و کار با حمید امجد نیز تنیده در همین سختی و لذت است. او سرشار از انرژی و در عین حال سختگیر است؛ با وسواسی ستودنی که همزمان دشواری و لذت را افزون می کند.

پیش از این نیز بازی افشین هاشمی و بهنوش بختیاری در این نمایش قطعی شده بود و به زودی دیگر بازیگران این اثر نمایشی معرفی خواهند شد.

متن این نمایش را حمید امجد به نگارش درآورده است و در آن به غیر از اشاره به رخدادها و شخصیت‌هایی واقعی زندگی شخصی آنتون چخوف، رخدادها و شخصیت‌هایی از چند اثر او همچون «باغ آلبالو» و «سه خواهر» نیز در کنار پاره‌هایی از موقعیت و رخدادهای «شاه لیر» شکسپیر حضور دارند.

در این نمایش رد پای گرایش حمید امجد به شناخت و تجربه نمایش‌های سنتی ایرانی و تاریخ ایران نیز جستنی است. نمایشنامه «سه خواهر و دیگران» سال ۹۴ از سوی انتشارات نیلا به چاپ رسیده است.

از دیگر عواملی که حضور آنها در این اثر نمایشی قطعی شده است، می‌توان به امیر اثباتی طراح صحنه و لباس، نشاط پورفراهانی و جواد اسفندیاری دستیاران کارگردان، رضا مرتضوی آهنگساز و آیدا اورنگ مشاور رسانه‌ای و مدیر تبلیغات اشاره کرد.

حمید امجد پیش این در عرصه کارگردانی تئاتر آثاری همچون «نیلوفر آبی»، «پستوخانه»، «شب سیزدهم»، «زائر» و «بی شیر و شکر» را به صحنه برده است. وی جوایز متعددی از جمله جایزه بهترین نمایشنامه و بهترین کارگردان را از هفدهمین جشنواره تئاتر فجر و همچنین جایزه بهترین نمایشنامه دوازدهمین جشنواره تئاتر آیینی و سنتی را برای نمایش «زائر» دریافت کرده است.

«سه خواهر و دیگران» اواخر تیرماه روی صحنه می رود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج