۳۴۴۴۱۹
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

انرژی خورشیدی به کمک پناهجویان می‌آید

طرح دانشجویان دانشگاه ادینبورگ، استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز پناه‌جویان در خاک یونان است.

وب‌سایت برسام: نوشتن از دشواری‌های زندگی پناهجویان کار ساده‌ای نیست. مشکلاتی آن‌قدر بزرگ و توان‌فرسا که به این سادگی‌ها حتی قابل تسکین هم نیست. اما حالا گروهی از پژوهشگران دانشگاه ادینبورگ سعی کرده‌اند تا بعضی از کوچک‌ترین مشکلات پناه‌جویانی که خودشان را به یونان رسانده‌اند حل کنند: مشکل تامین برق برای شارژ ابزارهای ارتباطی.

انرژی خورشیدی به کمک پناهجویان می‌آید

برای مهاجرانی که مجبورند در کمپ‌های پناهندگان و با شرایط طاقت‌فرسای آن زندگی کنند، تنها راه فرار و برقراری ارتباط با خانواده و دنیایی که پشت سر گذاشته‌اند همین ابزارهای ارتباطی مانند موبایل است. اما برای کسانی که مجبورند روزها و شب‌ها یا در محیط کمپ‌ها زندانی باشند و یا در راه و بی‌راهه به دنبال راهی برای ادامه‌ی مسیر، شارژ کردن این ابزارها کار چندان ساده‌ای نیست. بماند که حتی هزینه‌ی نه چندان چشمگیر شارژ کردن موبایل هم از توان پرداخت بسیاری از آن‌ها خارج است.

طرح دانشجویان دانشگاه ادینبورگ، استفاده از انرژی خورشیدی برای تامین برق مورد نیاز پناه‌جویان در خاک یونان است. دستگاهی که این دانشجویان طراحی کرده‌اند یک استند شارژ موبایل است که با استفاده از انرژی خورشیدی می‌تواند هم‌زمان تا ۱۲ گوشی موبایل را شارژ کند. طبیعتا شارژ موبایل با این استندها رایگان است.

علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که این دانشجویان انجام داده‌اند، تاکنون تنها دو دستگاه از این پایانه‌های شارژ در یونان نصب شده است. هرچند مشکل تامین مالی و فنی پروژه توان زیادی از دانشجویان گرفته، اما به نظر می‌رسد مشکل اصلی عبور از قوانین و کاغذبازی‌های دولت یونان است. تامین مالی این پروژه از طریق Crowd-Funding صورت می‌گیرد و تلاش دانشجویان بر این است که بتوانند این دستگاه‌ها را در تعداد به مراتب بیشتری در کمپ‌ها و نواحی مهاجرنشین یونان نصب کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج