۳۴۴۴۹
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

موی کمتر مدیریت بهتر

رهبران بزرگ، موی کمتری دارند!

مردانی با موهای کم پشت، بهتر است تمام سر خود را بتراشند زیرا محققان در دانشگاه پنسیلوانیا دریافته اند که مردان طاس و کاملا کچل برای رهبری و مدیریت سازمانی به نظر سخت تر، قوی تر و بهتر از مردانی هستند که مو دارند.

رهبران بزرگ، موی کمتری دارند!

کسب و کار: هر آنچه را که تا به حال برای پوشاندن سر کم مو یا بی موی خود استفاده می کردید، کنار بگذارید. بر اساس یافته های جدید، مردانی با موهای کم پشت، بهتر است تمام سر خود را بتراشند زیرا محققان در دانشگاه پنسیلوانیا دریافته اند که مردان طاس و کاملا کچل برای رهبری و مدیریت سازمانی به نظر سخت تر، قوی تر و بهتر از مردانی هستند که مو دارند.

بر اساس تحقیقاتی که آلبرت مانز، استاد مدیریت مدرسه کسب و کار وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا، انجام داده است مردانی که سر خود را کاملا می تراشند در چشم مردم، بلند قد، قوی و ورزشکارتر دیده می شوند.

رهبران بزرگ، موی کمتری دارند!

مانز که خود کاملا طاس است برای اثبات این ادعا، سه آزمایش ترتیب داد تا برداشت دیگران از مردانی که سر خود را کاملا تراشیده اند، مورد ارزیابی قرار دهد.
مانز و تیمش در آزمایش اول از حدود 60 شرکت کننده خواستند تا به چندین عکس از مردان نگاه کرده و از نظر سن و نوع لباس پوشیدن به آنها امتیاز بدهند. تنها تفاوت این مردان در عکس ها این بود که بعضی از مردان مو داشتند و بعضی دیگر تمام موهای خود را تراشیده بودند.

نتایج این آزمون که در مجله تایمز نیز منتشر شده حاکی از آن است که پس از تجزیه و تحلیل، این محققان دریافتند مردانی با سر تراشیده از لحاظ قدرتمندی، نفوذ و اعتبار در صدر این رتبه بندی قرار دارند.

در آزمایش دوم، دو نمونه عکس از هر فرد به شرکت کنندگان نشان داده شد، یک بار با مو و بار دیگر به صورت طاس (تصویری که به وسیله فتوشاپ عکس را دستکاری کرده و آنها را طاس کرده بودند).

رهبران بزرگ، موی کمتری دارند!

نتایج این آزمایش نیز نشان داد که نه تنها عکس های مردان طاس به عنوان چهره های غالب و برتر انتخاب شده اند بلکه از نگاه شرکت کنندگان، عکس طاس، آنها را تقریبا یک اینچ بلندتر و نسبت به عکس دیگر ۱۳ درصد قوی تر نشان می داد.

در آخرین آزمایش از شرکت کنندگان درخواست شد تا در مورد مردانی با موهای پر و ضخیم و همچنین مردانی که سر خود را کاملا تراشیده اند به صورت مکتوب و شفاهی نظرات خود را بیان کنند. یک بار دیگر، شرکت کنندگان امتیاز بالاترین پتانسیل برای مردانگی، قدرت، تسلط و رهبری را به مردان طاس لقب دادند.

همین امر به مردان طاس این امکان را می دهد که در محیط کار خود از تسلط بالاتری برخوردار شوند و رهبری بهتری داشته باشند.

رهبران بزرگ، موی کمتری دارند!

مانز در مقاله ای که در مجله علوم اجتماعی روانشناسی و شخصیت منتشر کرده بود، گفت: «کسی که تمامی سر خود را می تراشد از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است و همانطور که می دانید افراد مودار به نظر جذاب تر می رسند و تراشیدن کامل مو یک توان شخصیتی بالا می خواهد، بنابراین مردان مبتلا به ریزش موی طبیعی برای اینکه به این پروسه پایان دهند بهتر است که هر چه زودتر تمام موهای باقی مانده را بتراشند.»

بر اساس مقاله منتشر شده در وال استریت ژورنال برخی از مدیران موفق در کسب و کار، مانند جِف بِزوس ۴۸ ساله مدیر سایت آمازون، مارک اَندرسون موسس ۴۱ ساله نِت اِسکیپ، شیث گودین ۵۲ ساله مدیر اجرایی وبسایت اِسکوییدو و چند نفر دیگر همگی سر خود را کاملا تراشیده اند.

رهبران بزرگ، موی کمتری دارند!

روزنامه وال استریت ژورنال از قول گودوین نوشته است: «من ادعا نمی کنم که تراشیدن سر باعث موفقیت شما می شود، اما شما را از حالت انفعال خارج می کند و به حرکت وامی دارد، مهم مردم هستند که در مورد ظاهر شما تصمیم گرفته و نگاه مثبتی به شما داشته باشند. من به شدت از اینکه به چیز دیگری تظاهر کنم مخالف هستم.»
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج