۳۴۴۸
۵۱۷۳
۵۱۷۳
پ

جدیدترین مصاحبه دکتر روستا درباره رمز و راز علمی ثروتمند شدن

تکنیک تقاضای پنهان در جامعه

در مصاحبه ای جدید از دکتر روستا سوالاتی درباره دغدغه های مدیران جوان پرسیدیم. پاسخ های استاد پر بود از ایده های ناب برای ثروتمندشدن. دکتر روستا اعتقاد دارد اگر ما بهتر به اطرافمان توجه کنیم فرصت ها را خواهیم یافت و رمز موفقیت استفاده از این فرصت ها است.

کسانی می توانند توانمند و پیروز شوند که ببینند آنچه را که دیگران به آن توجه ندارند. ایشان برای تجارت و کسب و کار الکترونیک (E-Business) ارزش خاصی قایلند و آینده ثروت را در آن می بینند و توصیه می کنند جوانان به جای پرداختن به چت و شبکه های اجتماعی سعی بر استفاده از این امکانات برای کسب درآمد و سودآوری داشته باشند. از نظر دکتر روستا، پدر بازاریابی نوین ایران، رسیدن به ثروت در مدت زمانی کوتاه حتی در ایران زیاد سخت نیست. فقط رمز و رازی دارد؛ با هم این رمز و راز را می خوانیم:

ایده های پولساز فروش

یکی از عوامل مهم موفقیت که می تواند به ویژه برای افراد جوانی که هنوز نمی توانند با افراد قدرتمندی که از قبل در بازار وجود دارند رقابت کنند، مفید است تکنیک شناخت تقاضای پنهان در جامعه است. شناخت تقاضای پنهان در جامعه، شناسایی آن چیزی است که مردم می طلبند. ولی هنوز پاسخ داده نشده است. این فقط مربوط به کالا و خدمات جدید نیست. به عنوان مثال خیلی از کالاها، خدمات و پدیده ها هست که اگرچه قدیم هم بوده است اما آن گونه که مردم می خواهند نبوده است؛ مثلاً هزاران رستوران و ساندویچ فروشی داشته ایم، اما عده ای چند سال پیش آمدند و متوجه یک تقاضای پنهان در جامعه شدند، تقاضای پنهان در رابطه با وجود رستوران های تمیز، مرتب و با غذاهای متنوع و خدمات مناسب و شرایط ظاهری دلخواه که ایران وجود داشت را پاسخ گفتند و در اندک زمانی موفق شدند. عده ای دیگر در پنج سال گذشته متوجه تقاضای پنهان وجود استراحتگاه های بین راهی تمیز و زیبا برای مسافران شدند. آنها فهمیدند در امر مسافرت و گردشگری به هر حال مردم در بین راه نیازمند استراحت، غذا، تنقلات و چیزهای دیگر به صورت بهداشتی و ظاهر مناسب هستند. آنها در کوتاه زمانی موفق شدند و در مکان های مختلفی استراحتگاه تأسیس کردند که به طور مثال یکی از این واحدها در نزدیکی های قم الگوی جاهای دیگر شد.

ایده هایی برای آینده

در سه دهه پیش من تقاضای پنهان شرکت های خدمات نظافتی در ایران مشاهده کردم که بلافاصله آن را به همگان پیشنهاد نمودم. من گفتم دلیلی ندارد که شرکت ها برای دو ساعت کار نظافتی، بخواهند نیرو استخدام نمایند. افرادی که این تقاضای پنهان جامعه را به خوبی پاسخ گفتند خیلی زود موفق گشتند. الان نیز با توجه به الگوی زندگی و ساختار آن در ایران آینده، به نظر می رسد که خانواده آینده، زندگی زن و مرد شاغل خواهد بود و در نتیجه تقاضای پنهان برای بسیاری کالا و خدمات خانوادگی وجود خواهد داشت. از جمله غذاهای فوری، انواع خدماتی که یک خانواده نیاز دارد، کلیه خدماتی که زن و مرد شاغل فرصت انجام آن را برای خانواده ندارند. هر کس در حوزه کار و تخصص خود باید این فرصت ها را بیابد از آموزش گرفته تا ورزش، کار یا هر نوع خدمات درمانی، بهداشتی و آرایشی در خانه و... برای یافتن تقاضای پنهان من یک راهکار ساده پیشنهاد می کنم: هرگاه خواستید تقاضای پنهان جامعه را بیابید در حوزه خود یا دیگر حوزه ها با مردم گفت وگو کنید در تحقیق از مردم روی سه واژه حساس شوید، آنگاه تقاضای پنهان جامعه را خواهید یافت. این سه واژه عبارتند از: حیف... ای کاش... اگر... هرجا این سه واژه با آه و افسوس همراه بود یعنی یک فرصت و یک پدیده ای که شما می توانید بر آن توجه کنید و موفق شوید.

شناخت تقاضای پنهان معجزه می کند

در دنیا افراد زیادی با شناخت و پاسخ صحیح به تقاضاهای پنهان جامعه ثروتمند شدند. از اتومبیلهای مدل تی فورد گرفته تا شرکت گوگل همه با همین تکنیک موفق شدند. به طور مثال اگر به تاریخچه شرکت اپل نگاهی بیاندازیم می بینیم دو مهندس جوان وقتی پی به تقاضای پنهان رایانه های شخصی در جامعه بردند و به آن پاسخ گفتند، بسیار سریع موفق گردیدند و رقیب اصلی شرکت های بزرگ قبل از خود شدند. در ایران دهها و صدها ایده مربوط به تقاضاهای پنهان وجود دارد که اگر کسی یکی از آنها را اجرایی سازد به موفقیت دست خواهد یافت. خود من دهها ایده بزرگ و کوچک دارم که می توانم دراختیار شما عزیزان قرار دهم. این ایده ها فرصت هایی است که می تواند خیلی زود افراد را در ایران خودمان ثروتمند سازد، البته فقط نیاز به یک چیز دارد و آن دید، دید و دید است. دید یعنی هنر و مهارت دیدن نادیدنی های بازار، دید یعنی تقویت تیزبینی، ریزبینی، کنجکاوی و حساسیت در هر حرفه و در هر نوع فعالیت و کسب و کار. اگر ما بیش از اینکه روی دانش کارمان فکر کنیم بر روی دید حرفه ای مان فکر کنیم قطعاً می توانیم بسیاری از تقاضاهای پنهان را کشف کنیم و سپس با کمک آن ارزش های جدیدی خلق کنیم.

بازاریابی علم ثروتمند شدن

علم بازاریابی فرصت ها را شناسایی می کند و چنانچه این فرصتها به درستی مدیریت شود، یعنی هدایت فرصت هایی که در آن پیام نیازهاست، موفقیت و ثروت را به دنبال خواهد آورد. اگر ما بتوانیم نیازها را به درستی پاسخ گوییم قطعاً بازاریابی وسیله ای بسیار مناسب برای کسب درآمد، افزایش سود، افزایش رفاه و افزایش موفقیت های مادی و معنوی زندگی می باشد. اما این نکته نباید فراموش شود که بازاریابی برای خلق ارزش و ثروت نیازمند مدیریت مطلوب است. وقتی ما صحبت از مدیریت می کنیم یعنی برنامه داشتن، سازماندهی، هدایت و رهبری فعالیت های بازاریابی و فروش و کنترل و نظارت دایمی آن. ما متأسفانه در مدیریت بازاریابی و استفاده بهینه از تکنیک ها، ابزارها، روش ها و توجه ویژه به اخلاق و رفتار در بازاریابی نارسایی هایی داریم که باید آنها را برطرف سازیم.

منبع: مجله خلاقیت

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج