۳۴۴۹۷۵
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

فیلم: سریعترین خودروی برقی جهان

یک گروه ۳۰ نفره از دانشجویان پرشتاب‌ترین خودروی برقی جهان را ساختند. باشگاه موتورهای ورزشی زوریخ ویدیویی را منتشر کرده که خودروی مسابقه‌ای برقی «گریمسل» (Grimsel) را نشان می‌دهد. این خودرو می‌تواند در عرض تنها ۱٫۵۱۳ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ برود.

دیجی کالا مگ: یک گروه ۳۰ نفره از دانشجویان پرشتاب‌ترین خودروی برقی جهان را ساختند. باشگاه موتورهای ورزشی زوریخ ویدیویی را منتشر کرده که خودروی مسابقه‌ای برقی «گریمسل» (Grimsel) را نشان می‌دهد. این خودرو می‌تواند در عرض تنها ۱٫۵۱۳ ثانیه از صفر تا ۱۰۰ برود.

این سرعت واقعا زیاد است. شتاب آن بیش از نیم ثانیه از سریع‌ترین خودروهای جهان و دو دهم ثانیه از رکورد قبلی بیشتر است. شتاب این خودرو حتی از موستانگ الکتریکی ۲۲۲ هم بیشتر است. این خودرو برای اینکه به چنین سرعتی برسد عمدتا با فیبر کربن ساخته شده و از دو دیفرانسیل استفاده می‌کند. یک کامپیوتر هم روی آن نصب شده که از هرزگردی چرخ‌های این خودرو جلوگیری می‌کند.

اعضای این تیم را دانشجویانی از دو دانشگاه تکنولوژی فدرال زوریخ و دانشگاه لوسرن تشکیل داده‌اند. این خودرو برای شرکت در رقابت‌های فرمول دانشجویی (Student Formula) ساخته شده است. تیم‌هایی که در این رقابت‌ها بهترین خودرو را دارند، معمولا کسب رکوردهای جهانی را هم هدف خودشان قرار می‌دهد، چون این خودروها شتاب بسیار خوبی دارند.

مسابقه‌ی فرمول دانشجویی که با عنوان فرمول SAE هم شناخته می‌شود، یک رقابت جهانی است که برگزاری آن از سال ۱۹۸۱ شروع شد. تیم‌های دانشجویی هر سال خودروهای جدید می‌سازند و به شکل‌های مختلفی رقابت می‌کند. آنها باید مهارت‌شان در طراحی و مهندسی را ثابت و از آن دفاع کنند.


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
فیلم: سریعترین خودروی برقی جهان

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج