۳۴۴۹۷۸
۲۱ نظر
۵۰۰۷
۲۱ نظر
۵۰۰۷
پ

اعطای نشان به مدیران مورددار در دولت قبل

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در جریان ضیافت افطار با وزیران، معاونان وزیران، استانداران و رؤسای سازمان‌ها با ریشه‌یابی موضوع برخی پرداخت‌های نامتعارف گفت: متأسفانه این سنت (پرداخت‌های نامتعارف) وقتی گذاشته شد که در دولت (دولت دهم) به‌عنوان مهم ترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند.

روزنامه ایران: اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری در جریان ضیافت افطار با وزیران، معاونان وزیران، استانداران و رؤسای سازمان‌ها با ریشه‌یابی موضوع برخی پرداخت‌های نامتعارف گفت: متأسفانه این سنت (پرداخت‌های نامتعارف) وقتی گذاشته شد که در دولت (دولت دهم) به‌عنوان مهم ترین رکن تصمیم‌گیری این نظام نشستند دور خودشان و تصمیم گرفتند به خودشان نشان و سکه بدهند. از یک جمع ۳۰ نفره دولت به ۲۷ نفر از خودشان نشان درجه دو و درجه یک با ۷۵ و ۱۰۰ سکه دادند.

وی خاطرنشان کرد: اعطای نشان درجه یک و درجه دو نیازمند برگزاری مراسم و پخش از تلویزیون است اما این خبر اینقدر قبیح بود که بدون برگزاری هرگونه مراسم و تشریفاتی این نشان‌ها را مخفیانه دادند.

خب معلوم است که وقتی این خبر به معاون و مدیر پایین‌دست می‌رسد، به‌هم می‌گویند وقتی دولت درباره وزیران و دیگران اینجور تصمیم گرفته پس بیایید ما هم برای خودمان تصمیم‌گیری کنیم. برخی از این سنت‌ها در تاریخ کشور، سنت‌های خطرناکی بوده است.

پاداش به مقامات دولتی تحت عنوان اعطای نشان ملی

موضوع پرداخت‌های نامتعارف برخی مدیران که در هفته‌های گذشته حساسیت‌های زیادی را در میان افکار عمومی موجب شده بود، از جنبه‌های مختلف مورد واکاوی قرار داده شده است و بسیاری از کارشناسان در مورد ابعاد مختلف این موضوع واکنش نشان دادند. مقامات دولت هم به کرات از همان اوایل مطرح شدن این موضوع، دستور پیگیری و تشکیل کمیته ویژه دادند و رئیس جمهوری و معاون اول وی نیز از برخورد با متخلفان احتمالی خبر داده‌اند.

با این حال کارشناسان ضمن اینکه بیان می‌کنند ریشه‌های قانونی این مسأله به گریزگاه‌های قانونی تصویب شده در سال‌های قبل و بویژه در قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۸۶ و همچنین قانون برنامه پنجم توسعه مصوب سال ۸۹ بر می‌گردد، بدعت‌های غلط پرداخت‌های کلان به مدیران و مسئولان در دولت‌های نهم و دهم را عامل مهمی در متعارف شدن این پرداخت‌ها می‌دانند.

اینکه در روزهای آخر دولت دهم پرداخت پاداش‌های چند صد میلیونی به بهانه اعطای نشان‌های دولتی و ملی توسط رئیس جمهوری سابق به حلقه اطرافیان وی مصوب می‌شود تنها نمونه‌ای از این گونه بدعت‌های غلط محسوب می‌شود. پاداش‌هایی که به افرادی اعطا شد که بعداً جرم فساد برخی از آنان قطعی شد و همچنین سوءمدیریت بسیاری از آنان با توجه به انواع فسادها و سوءاستفاده‌های افشا شده در ماه‌های بعد، محرز شد.

جنجال های اعطای نشان به مدیران مورددار

در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران و اعطای نشان‌ها از سوی رئیس‌جمهوری ها، بیشترین حاشیه و انتقاد را برای واگذاری نشان‌ها، دولت‌های نهم و دهم داشته‌اند. برای نمونه یکی از این نشان‌ها که بیشترین انتقاد را در پی داشت، اعطای نشان درجه یک فرهنگ و هنر از سوی محمود احمدی‌نژاد به اسفندیار رحیم مشایی در ٢٠ اسفندماه ١٣٩١ بود.

همچنین روز ٢٢ خرداد ماه ١٣٩٢ یعنی زمانی که دو روزبه برگزاری یازدهمین دور از انتخابات ریاست‌جمهوری مانده بود، احمدی‌نژاد در اقدامی عجولانه که همراه با حاشیه‌های فراوانی بود به ١٢ نفر از همکاران خود در دولت نشان خدمت اعطا کرد.

خردادماه ١٣٩٢ نشان خدمت از سوی محمود احمدی‌نژاد به محمدرضا رحیمی اعطا شد، شخصی که اکنون به جرم ارتشا و تحصیل مال از طریق نامشروع در زندان به سر می‌برد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهدیه

      پس چرا پس از سه سال از سرکار آمدن دولت شما هنوز ادامه داره؟؟؟
      متنفرم از اینکه همیشه اشتباهات را بندازیم تقصیر دیگران

    • منطق

      لعنت به همشون....

    • بدون نام

      آقا جان،‌خوردن و بردن .
      اینها دیگه بازی دولتمردان فعلیه کعه دستشان به جایی بند نیست.
      مگر پرونده دکل های نفتی چی شد؟ بابک زنجانی چی شد؟
      دها و صدها پرونده اختلاس چی شد؟
      ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا .

    • علیرضا

      چقدر راحت آقای کردان فراموش شد..کسی که به عنوان وزیر کشور با مدرک فوق دیپلم;; با ارائه مدرک جعلی دکترا ; دولت وقت و البته یک ملت رو ... فرض کرد و هنگام عزل از سمت توسط شخص آقای احمدی نژاد طی یک همایش؛ مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت!!!!

    • بدون نام

      طبق تمام شواحد این حقوقهای نجومی در این دوسال انجام شده باز میگین دولت قبل بوده بسه دیگه اینقدر با شعور مردم بازی نکنید مردم کاملا میدونند چه خبره

    • بدون نام

      اگر راست می گید چرا رسیدگی نمی کنید. پرونده این اختلاسها به کجا کشید؟ چطور میشه ....

    • بدون نام

      دیگه از بس گفتید دولت قبل.حناتون رنگی نداره.

    • بدون نام

      بی عرضگی را پشت القاب بزرگ قایم کنید.اینجوری صورت مسئله پاک میشود!!

    • قربان

      جوانان بدبخت ایرانی اصلن حرص نخورید وضع ما هروز بدتر میشه .... اینها شو رسانه ای هست و در زمان خاصی برای هدف خاصی کاربرد دارد*- ....

    • بدون نام

      شما در این سه سال کجا بودید ؟ اینقدر از سادگی من وامثال من استفاده کرده اید وتمام گندهایی که میزنید به گردن دولت قبل میاندازید فردا خود شما هم میشوید دولت قبل ایا ان وقت راضی هستید دولت بعدی هم مشکلات خود را گردن شما بیندازد پس جمع کنید این بهانه تراشیهایتان را و به شعور مردم توهین نکنید

    • مهرداد

      دیگه حالمون را به هم میزنید با این گفتن دولت قبل،دولت قبل.بگید خودتون چه کار میکنید باین دسته گلاتون؟ اگر میخواستیم مثل دولت قبل باشه که بتونم رأی نميداديم.

    • سراج

      سلام -- آقايون دولت قبل سه سال كه رفته ديگه بسه. فرض دولت قبل بد بوده حالا كه اين دولت اومده چرا داره كار را خرابتر مي كنه. قرار بوده 100 روزه مشكل اقتصادي حل بشه حالا شده 1095 روز. اين آقاي نوبخت كه مردم را بدبخت كرده تورم را يك رقمي اعلام ميكنه!!؟؟

    • کوکنار

      فیشهای منتشره مربوط به اسفند 94 نیست مگه؟؟...چه ربطی به دولت قبل داره؟

    • بدون نام

      با سلام لطفا از هیات دولت و همچنین دبیرخانه مرکزی مناطق آزاد بخواهید دستور دهند دریافتی های مدیران عامل و هیات مدیره و مدیران بالای تشکیلات مناطق آزاد در سراسر کشور را برای آگاهی عموم مردم منتشر نمایند

    • سارا

      گندهایی و فسادهایی که دولت قبل زده انقدرررر زیاده که تا ۵۰سال دیگه هم پاک نمیشه. این آقا هم داره تلاششو میکنه. وقتی ما حتی دریاهامون و منابعمون مال خودمون نیستن و دولت قبل طبق قراردادی به کشورهای دیگه واگذار کرد...دیگه چی میشه گفت

    • بدون نام

      سلام مابرای چی به شما رای دادیم که جلوی این دزدیها رابگیرد این کار را که نکردید هیچ ،حالا هم که دزدی می کنند بروش حلال یعنی داخل فیش کاری نمی کنید،بخدا من درمقابل تنهارای خودم به شماها ازمردم شریف کشورم معذرت می خواهم ومطمئن باشید دیگر تکرارنمی کنم.

    • حميد

      شب دراز است قلندر بيدار
      كور خود و بيناي مردم
      امار شما هم در مياد

    • وجدان

      اى وجدان هاى بيدار و اى گوش هاى شنوا با شمايم
      بخدا سوگند كه دارند از راه راست خارج ميشوند و وامصيبتا كه خود را برتر ميدانند
      بترسيد از روزى كه اشك يتيمى و اه مظلومى و ناله گرسنه اى دامان شما را بگيرد
      واى بر شمايان كه فكر ميكنيد چون اعمال و رفتارتان در مسير پروردگار است پس از بيت المال و مواهب طبيعى حق بيشترى بر گردن داريد
      چه زود فرا خواهد رسيد عذاب الهى كه عذابيست دردناك بر جان ظالمان

    • بدون نام

      هی میگین قول 100روزه روحانی چی شد؟ چرانمی گین احمدی نزادیکه قول داده بود که پایان ریاست جمهوریش اموالشو به مردم نشون بده، چرا به قولش عمل نکرد؟خوب معلومه از بس ...

    • حسین واقع بین

      شما اگر راست میگوئی و ریگی به کفش نداری آنها را بکش به محاکمه علنی.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج