۳۴۴۹۸۸
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

انگلیس، عامل افزایش ارزش بیت کوین

رای بریتانیایی‌ها برای خروج از اتحادیه اروپا شوک اقتصادی بزرگی را به همراه داشته، بطوریکه پوند انگلیس با کاهش ۱۰ درصدی به پایین‌ترین حد خود در سی سال اخیر رسیده است.

zoomit.ir - حسین خلیلی صفا: رای بریتانیایی‌ها برای خروج از اتحادیه اروپا شوک اقتصادی بزرگی را به همراه داشته، بطوریکه پوند انگلیس با کاهش ۱۰ درصدی به پایین‌ترین حد خود در سی سال اخیر رسیده است. اما جدایی بریتانیا از اتحادیه‌ی اروپایی و مجموعه‌ی عوامل وابسته به آن باعث شده تا ارزش بین کوین افزایش یابد.

انگلیس، عامل افزایش ارزش بیت کوین

مردم بریتانیا با آرا خود تصمیم به خروج از اتحادیه اروپا گرفتند که این موضوع باعث ایجاد شوک اقتصادی بزرگی در سراسر جهان شد. پوند انگلیس در اثر همین موضوع با کاهش ۱۰ درصدی همراه شد که رکوردی کم سابقه در سی سال اخیر است. هرچند واکنش بازار‌های پولی به این موضوع بیشتر رویکردی منفی داشته، اما بیت کوین یا پول رمزنگاری شده برخلاف بسیاری از واحد‌های پولی عمل کرده و ارزش آن افزایش یافت.

پس از افزایش یکباره و بی سابقه‌ی ارزش بیت کوین در آخرین روزهای هفته‌ی گذشته، ارزش پول رمزنگاری شده به ۵۵۰ دلار کاهش یافته بود، اما انتشار خبر جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا باعث شد تا پول رمزنگاری شده با افزایش ارزش ۱۰۰ دلاری روبرو شده و دوباره به رکورد ۷۱۹ دلاری هفته پیش نزدیک‌تر شود.

همانطور که پیش از این نیز در زومیت گفتیم، علل مختلفی را می‌توان برای افزایش ارزش بیت کوین برشمرد. از جمله‌ی آخرین دلایلی که می‌توان آن‌ها را به افزایش قیمت بیت کوین دلالت داد، توقف فعالیت چند ساعته‌ی بورس بین کوین هنگ کنگی Bitfinex است که هفته‌ی گذشته اتفاق افتاد. همچنین شماری از گمانه‌ها حکایت از این دارند که برکسیت، افزایش ارزش بیت کوین را شعله ورتر از پیش کرده است، چراکه کاهش ارزش پوند و سایر واحد‌های پولی منجر به کاهش ارزش یوان چین به کمترین میزان در پنج سال اخیر شده است. این روزها بسیاری از تراکنش‌های بیت کوین در کشور چین اتفاق می‌افتد و از این‌رو کوچک‌ترین تغییرات در اقتصاد چین باعث ایجاد تحولات بزرگی در وضعیت بیت کوین می‌شود.

همزمان با اعلام رای بریتانیایی‌ها که منجر به افزایش ارزش بیت کوین شد، قیمت طلا نیز در بازار‌های جهانی افزایش پیدا کرد. بسیاری از کارشناسان، بیت کوین را مامن خوبی برای سرمایه‌گذاری عنوان می‌کنند، اما هنوز برای برابری ارزش سرمایه‌گذاری طلا و بیت کوین زود است. گردش مالی بیت کوین بیش از ۱۰.۵ میلیارد دلار برآورد شده که در مقایسه با میلیارد‌ها دلار گردش مالی بازار‌های بورس جهان هنوز چندان زیاد و چشم گیر نیست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج