۳۴۵۰۵۹
۵۰۱۷
۵۰۱۷
پ

فیلم: مینی‌بوس بدون راننده در سوئیس

مردم شهر سیون سوئیس برای نخستین بار از نوع جدیدی از وسائل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند که خودران و بدون راننده است. این وسیلۀ نقلیۀ برقی که ۱۱ صندلی دارد و حداکثر می‌تواند با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، ابتدا در یک مکان خصوصی مورد آزمایش قرار گرفت.

پرس تی وی: مردم شهر سیون سوئیس برای نخستین بار از نوع جدیدی از وسائل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند که خودران و بدون راننده است. این وسیلۀ نقلیۀ برقی که ۱۱ صندلی دارد و حداکثر می‌تواند با سرعت ۲۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کند، ابتدا در یک مکان خصوصی مورد آزمایش قرار گرفت.

در ادامۀ این نوشته آمده است: «اکنون مقامات مسئول برای بهره‌برداری از این طرح آزمایشی در سطح شهر و حمل‌ و نقل مسافرین چراغ سبز نشان داده‌اند. این مینی‌بوس‌های خودران برای نخستین بار در سوئیس مورد استفاده قرار می‌گیرند.»

این وسائل نقلیه مجهز به حسگر و جی.پی.اس هستند و برای شناسایی موانع بر سر راه خود، از این فناوری‌ها استفاده می‌کنند. البته در این وسائل نقلیه افرادی جهت اطمینان یافتن از امنیت مسافرین مستقر هستند.

یکی از این افراد به نام استفان روتن به خبرگزاری رویترز گفت: «این وسیلۀ نقلیه در هنگام حرکت به محض اینکه شیء جدیدی را شناسایی کند (عابر، دوچرخه سوار یا هر چیزی شبیه به این) آن را به عنوان یک مانع ناشناخته در نظر می‌گیرد و بنا به ضرورت واکنش نشان می‌دهد. اگر لازم باشد ترمز می‌کند و یا مسیر حرکت خود را تغییر می‌دهد.»

ژاکیز مِلی، یکی از اعضای شورای شهر سیون، گفت پیش از اختراع این وسائل نقلیۀ خودران، در سیستم حمل و نقل عمومی کمبودی احساس می‌شد. وی افزود: «این وسائل نقلیۀ خودران، از سویی باعث می‌شوند تا برخی افراد از استفاده از وسایل نقلیۀ شخصی اجتناب کنند و از سوی دیگر به کسانی که مشکلات حرکتی دارند کمک می‌کنند.»

یکی از تولیدکنندگان این محصول گفت این نوع حمل و نقل بسیار پیشرفته و «مربوط به آینده» است. وی افزود: «ما امروز پیش‌بینی می‎کنیم که در سراسر جهان حدود ۱۰۰ هزار مشتری برای این وسائل نقلیۀ خودران در بازار وجود داشته باشد. برخی از سازمان‌های بین المللی تخمین زده‌اند که در سال ۲۰۳۵، ۵۰ میلیون وسیلۀ نقلیۀ خودران در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند.»


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
فیلم: مینی‌بوس بدون راننده در سوئیس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج