۳۴۵۰۶۸
۵۰۰۹
۵۰۰۹
پ

برنامه‌ ناسا برای توزیع اینترنت در فضا

ناسا در استقرار یک سیستم ارتباطات پایاتر و گسترده تر در منظومه ی شمسی با نصب یک نسل جدید از شبکه ی داده در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، به پیشرفت هایی جدیدی دست یافته است.

وب سایت TopInEarth - جمیله محمدی چراتی: ناسا در استقرار یک سیستم ارتباطات پایاتر و گسترده تر در منظومه ی شمسی با نصب یک نسل جدید از شبکه ی داده در ایستگاه فضایی بین المللی (ISS)، به پیشرفت هایی جدیدی دست یافته است. همانطور که از نام این شبکه برمی آید، سرویس شبکه ی مقاوم در برابر تاخیر/قطع (DTN)، امکان ذخیره سازی قطعات ناتمام اطلاعات را در گره ها در کنار یک مسیر ارتباطات می دهد که این مسیر برای انتقالات سریع تر و پایدارتر در نظر گرفته شده است.

برنامه‌ ناسا برای توزیع اینترنت در فضا
برنامه‌ ناسا برای توزیع اینترنت در فضا

این سیستم با کیت Telescience Resource ایستگاه فضایی بین المللی ادغام شده و به نمایش بیش از ده سال فعالیت و تحقیق ناسا و شرکایش به عنوان بخشی از برنامه ی اکتشافات پیشرفته ی این آژانس (AES) می پردازد. در AES سعی می شوند تکنولوژی هایی توسعه یابند که در آینده ی اکتشافات منظومه ی شمسی ما کاربردی باشند.

سیستم پروتکل اینترنت سنتی که پیش از این از سوی فضانوردان در ایستگاه بین المللی استفاده می شد، نیاز به این داشت که هر گره ی شبکه در یک زمان به منظور انتقال داده حاضر باشند. برای فضانوردان ISS، این گره ها برخی مواقع ماهواره ها بوده اند که به دلایل مختلفی می توانستند غیر قابل دسترس باشند و این امر منجر به قطعی های مداوم در طول ارتباطات می شود.

توانایی DTN در ذخیره سازی و ارسال دسته های نسبی اطلاعات در زمانی که گره دسترس پذیر شود، دارای پتانسیل کاهش قابل توجه تاخیر ارتباطات می باشد و امکان سطح بالاتری از دسترس پذیری داده و استفاده ی بهتر از پهنای باند را می دهد.

سرویس شبکه ای "ذخیره و ارسال" خودکار همچنین می تواند ارتباطات پایدارتری را برای ماموریت های اکتشافات عمق فضا و همچنین در ماموریت آینده ی سفر به مریخ فراهم نماید. طبق اعلام ناسا انتقال داده ی نسبی را می توان در ایستگاه های زمینی روی زمین، سفینه های فضایی رباتیک در اعماق فضا و یا روزی توسط انسان های روی سیارات دیگر، بازسازی کرد.

علاوه بر این درحالیکه DTN در مدار تست شده، دیدگاه سیستم توزیع داده های مطمئن دارای کاربردهای دیگری هم بر روی زمین است. برای مثال، این تکنولوژی امکان قابلیت های ارتباطات موبایل پایدارتر در حین حوادث طبیعی را می دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج