۳۴۵۰۷۶
۵۳۱۷
۵۳۱۷
پ

ژن‌های مدل بینی شناسایی شد

انسان ها متفاوت ترین گونه در کره ما از لحاظ ظاهر و سایز هستند. اما فاکتور دیگر متمایز کننده انسان ها از هم نیز چهره انها می باشد و بینی از ایتم های مهم ظاهر بحساب می اید.

وب سایت TopInEarth - افسانه ربیعی: بینی عقابی شکل، رومانی، عروسکی و ... بینی هر انسانی ساختار خود را دارد. نتایج تحقیقاتی یک پژوهش در ژورنال Nature Communications منتشر شده و در ان امده است که در شکل دهی به فرم و حالت بینی انسان ها نیز ۵ ژن مختلف اثر مستقیم دارند.

ژن‌های مدل بینی شناسایی شد

انسان ها متفاوت ترین گونه در کره ما از لحاظ ظاهر و سایز هستند. اما فاکتور دیگر متمایز کننده انسان ها از هم نیز چهره انها می باشد و بینی از ایتم های مهم ظاهر بحساب می اید.

گفته شده که فرم و حالت بینی بر مبنای تعدادی از فاکتورهای تکاملی و انطباقی انسان ها شکل می گیرد، مثلا سوراخ های بینی با اندازه های معین به منظور کنترل حجم و دمای هوای ورودی مورد نیاز هستند.

ژن‌های مدل بینی شناسایی شد

با کمال تعجب تفاوت های مربوط در شکل و سایز بینی بر اساس چند ژن کنترل می شود، بهتر بگوییم که آپشن هایی از قبیل سایز سوراخ ها، تیزی و حتی شکل سطح بیرونی سوراخ بینی انسان ها تحت تاثیر این ژن ها می باشد.

محققان به بررسی تصاویر ۶,۲۷۵ از افراد امریکای لاتین پرداختند، انها ابتدا ژن های این افراد را از طریق ازمایش DNA بدست اورده و سپس ان را با ظاهر و ساختار بینی شان مطابقت دادند، ۱۴ شکل متفاوت را پردازش نموده و توانستند ژنتیک مشابه میان افراد با بینی های یکجور را شناسایی نمایند.

ژن‌های مدل بینی شناسایی شد

با بررسی دقیق تر به این نتیجه رسیدند که فرم و حالت ساختار بینی ما انسان ها تحت تاثیر 5 ژن اصلی است، مثلا ژن DCHS2 برای تعیین ساختار غضروف ها در شکل دهی تیزی نوک بینی، یا ژن PAX1 برای وسعت سوراخ بینی نیز نقش اساسی دارند.

در اینده می توان از نتایج این تحقیقات برای درمان عیوب ارثی افراد استفاده کرد، برای نمونه شرایطی همچون دیسپلازی (Campomelic Dysplasia) همراه با نقص سر و صورت نیز در اثر شباهت های ژنی در افراد بوجود می اید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج