جاباما
۳۴۵۴۵۳
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

روسیه اینترنت را محدودتر می‌کند!

در صورت تصویب این قانون، ISPها موظفند اطلاعات کاربران حقیقی خودشان را تا شش ماه روی سرورهایشان نگهداری و دسترسی مقامات دولتی به این سرورها را هم تامین کنند.

برسام: چند روز پیش خبر از احتمال تصویب قانونی در روسیه گفته شد که به بهانه‌ی مبارزه با تروریسم، نرم‌افزارهای پیام‌رسان را وادار به ایجاد در پشتی یا حفره‌های امنیتی در نرم‌افزارهایشان می‌کند. اما گویا این آخرین گام دولت پوتین در محدود کردن آزادی‌های اینترنتی نیست. به موجب بخش دیگری از قانون ضدتروریسم روسیه، شرکت‌های ISP هم مجبور خواهند بود تا به جاسوسی از کاربرانشان بپردازند.

روسیه اینترنت را محدودتر می‌کند!

البته پرونده‌ی روس‌ها در نقض حریم شخصی کاربران اینترنت داستانی بسیار طولانی است؛ از محدود کردن دسترسی کاربران به Wikipedia تا درخواست از شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای پیام‌رسان به بایگانی کردن اطلاعات کاربران روس در سرورهایی در خاک این کشور. اما حالا به نظر می‌رسد دولت روسیه به دنبال گام بلندتری در محدود کردن آزادی‌های فردی است. به موجب قانونی که در دومای روسیه به بحث گذاشته شده، ISPها مجبور خواهند بود اطلاعات و تاریخچه‌ی فعالیت کاربران‌شان را در اختیار مقامات دولتی قرار دهند.

در صورت تصویب این قانون، ISPها موظفند اطلاعات کاربران حقیقی خودشان را تا شش ماه روی سرورهایشان نگهداری و دسترسی مقامات دولتی به این سرورها را هم تامین کنند. علاوه بر این، این شرکت‌ها باید فراداده یا همان Metadataها را برای یک سال نگهداری کنند و یک در پشتی هم برای دسترسی مقامات دولتی به اطلاعات رمزگذاری‌شده‌ی کاربران ایجاد کنند. به موجب این قانون جدید، خودداری از ارائه‌ی اطلاعات مجرمانه به پلیس هم یک سال زندان خواهد داشت.

مراحل اولیه‌ی تصویب این قانون انجام شده و برای اجرایی شدن کافی است که تایید شورای فدرال روسیه را هم بگیرد. با چنین قوانینی احتمالا به زودی شاهد واکنش‌هایی از سوی فعالان آزادی بیان و آزادی اینترنت خواهیم بود. نبرد دولت‌ها با آزادی اطلاعات در گوشه و کنار جهان ادامه دارد و احتمالا راه درازی تا پایان این نبرد در پیش روست.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج