۳۴۵۴۶۷
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

کشاورزی روی خاک مریخ امکان‌پذیر است

پژوهشگران هلندی می‌گویند چهار گیاهی که بر روی خاکی مشابه خاک مریخ کاشته بودند، حالا محصول داده‌اند و محصول‌شان هم برای خوردن کاملا مناسب و مطمئن است.

برسام: پژوهشگران هلندی می‌گویند چهار گیاهی که بر روی خاکی مشابه خاک مریخ کاشته بودند، حالا محصول داده‌اند و محصول‌شان هم برای خوردن کاملا مناسب و مطمئن است. در این پژوهش که چندسال از وقت پژوهشگران دانشگاه Wageningen هلند را هم گرفت، معلوم شد تربچه، لوبیا، جو دوسر و گوجه‌فرنگی‌هایی که در خاک مریخ کاشته شده‌اند، کاملا برای خوردن مناسب هستند.

کشاورزی روی خاک مریخ امکان‌پذیر است

مدت‌هاست مساله‌ی امکان کشاورزی روی خاک سرخ مریخ ذهن کارشناسان فضایی را به خودش مشغول کرده است؛ چون خاک این سیاره سرشار از فلزات و عناصر سمی و سنگینی مانند سرب و آرسنیک است. به همین دلیل کارشناسان نمی‌دانستند که آیا محصولات کشت‌شده در این خاک برای خوردن مناسب هستند یا نه. به همین دلیل از سال ۲۰۱۳ دانشمندان سراسر دنیا آزمایش‌های خودشان را روی خاک شبیه‌سازی‌شده‌ای که NASA در اختیارشان قرار داده بود شروع کردند.

حالا پس از گذشت سه سال از این پژوهش‌ها، یک گروه هلندی موفق شده‌اند محصولات قابل خوردنی را در این خاک پرورش دهند. البته هنوز کیفیت این محصولات چندان بالا نیست و از آن مهم‌تر، معلوم نیست چه گیاهان و سبزیجات دیگری قابل کشت روی مریخ هستند. به همین دلیل فاز جدیدی از پژوهش شروع شده و درآن شش گیاه خوراکی دیگر از جمله سیب‌زمینی روی خاک شبیه‌سازی‌شده‌ی مریخ کشت خواهد شد. اما همین دستاورد هم می‌تواند رویای ما برای سکونت در سیاره‌ی سرخ را یک گام به واقعیت نزدیک‌تر کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج