۳۴۵۵۸۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

پرواز هواپیمای خورشیدی از آمریکا به اروپا

هواپیمای خورشیدی ایمپالس ۲، پس از پرواز ۷۱ ساعته از نیویورک و اولین عبور انفرادی از اقیانوس اطلس، روز پنجشنبه در اسپانیا به زمین نشست. تیمی از سازندگان این هواپیما و همچنین علاقه‌مندان در فرودگاه سِویا در جنوب اسپانیا به استقبال برتران پیکارد، خلبان سوئیسی و ماجراجوی این هواپیما رفتند.

وب سایت پرس تی وی: هواپیمای خورشیدی ایمپالس ۲، پس از پرواز ۷۱ ساعته از نیویورک و اولین عبور انفرادی از اقیانوس اطلس، روز پنجشنبه در اسپانیا به زمین نشست. تیمی از سازندگان این هواپیما و همچنین علاقه‌مندان در فرودگاه سِویا در جنوب اسپانیا به استقبال برتران پیکارد، خلبان سوئیسی و ماجراجوی این هواپیما رفتند.

پیکارد در مصاحبه‌ای آنلاین از مرکز کنترل مأموریت هوایی در شبه‌جزیره موناکو در نزدیک سواحل جنوب فرانسه این پرواز را «خارق العاده» توصیف کرد و گفت در طول ۶۷۶۵ کیلومتری که پرواز کرده به چارلز لیندبرگ از پیشگامان هوانوردی و اولین فردی که از فراز اقیانوس اطلس به طور انفرادی پرواز کرد، فکر کرده بود.

چارلز لیندبرگ هوانورد آمریکایی در ۲۹ و ۳۰ ارديبهشت ۱۳۰۶ با یک هواپیمای تک موتوره از نیویورک برخاست و پس از ۳۳ ساعت و ۲۱ دقیقه پرواز بدون توقف، عرض ۳ هزار و ۶۰۰ مایلی اقیانوس اطلس را طی کرد و در بورژه پاریس در فرانسه فرود آمد.

این پرواز، نخستین پرواز انفرادی و بدون توقف بین دو قاره امریکا و اروپا بر فراز اقیانوس اطلس بود و شهرت بسیاری را برای لیندبرگ به همراه داشت.

پیکارد ۵۸ ساله افزود: «او (لیندبرگ) را زمانی که ۱۱ ساله بودم ملاقات کردم. لیندبرگ برای من یکی از قهرمانانی است که کاری کرد که هیچ کس فکرش را نمی کرد.»

هواپیمای خورشیدی ایمپالس ۲ با عبور از اقیانوس اطلس پانزدهمین مرحله از سفر به دور دنیا را با هدف ترویج انرژی پاک با موفقیّت به پایان رساند. این سفر به دور دنیا از ۱۸ اسفند ۱۳۹۳ در ابوظبی آغاز و با عبور از سراسر آسیا و اقیانوسیه به امریکا و اکنون به اروپا رسیده است.

گفتنی است تنها منبع تأمین انرژی در هواپیمای ایمپالس ۲، خورشید بوده است. این هواپیما با ۱۷ هزار سلول خورشیدی در بال‌های بزرگش قادر به ذخیره انرژی خورشید در طول روز و استفاده از آن در شب است.


در صورت پخش نشدن ویدئو بر روی تصویر زیر کلیک کنید.
پرواز هواپیمای خورشیدی از آمریکا به اروپا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج