۳۴۵۵۹
۱ نظر
۵۰۰۳
۱ نظر
۵۰۰۳
پ

کررا چهار‌چرخ متحرک معرفی شد

با انتشار تصاویر اولیه و اطلاعات مربوط به نسل جدید پورشه ۹۱۱ معلوم شد باز هم استایل طراحی و پیکره اصلی ۹۱۱ ثابت مانده و بیشتر تغییرات در طراحی داخلی و مشخصات فنی رخ داده است


کررا چهار‌چرخ متحرک معرفی شد






هفت صبح : با انتشار تصاویر اولیه و اطلاعات مربوط به نسل جدید پورشه ۹۱۱ معلوم شد باز هم استایل طراحی و پیکره اصلی ۹۱۱ ثابت مانده و بیشتر تغییرات در طراحی داخلی و مشخصات فنی رخ داده است.

کررا چهار‌چرخ متحرک معرفی شد

حتما شما هم هرگاه نام پورشه را می‌شنوید، تصویر مدل ۹۱۱ را در ذهن خود تداعی می‌کنید! زیرا ۹۱۱ یکی از جاودانه‌ترین مدل‌های پورشه بوده و همواره استایل یک پورشه ناب و اصیل را به نمایش گذاشته است. اگر مدل‌های مختلف ۹۱۱ را از ابتدای تولید تا‌کنون مشاهده کنید متوجه خواهید شد که شمایل کلی این خودرو در این سال‌ها تغییر چندانی پیدا نکرده و همواره سعی شده تا چهره اصیل آن دست نخورده باقی بماند. مدل‌های ۹۱۱ همیشه با آخرین تکنولوژی‌های روز به بازار عرضه می‌شوند و شکی نیست که جزو بهترین‌های صنعت خودروسازی هستند.

با انتشار تصاویر اولیه و اطلاعات مربوط به نسل جدید پورشه ۹۱۱ معلوم شد که باز هم استایل طراحی و پیکره اصلی ۹۱۱ ثابت مانده و بیشتر تغییرات در طراحی داخلی و مشخصات فنی رخ داده است. هرچند که در نمای ظاهری هم، افزایش ۱۰۰ میلیمتری فاصله محورها و همچنین انجام تغییرات جزئی در طراحی چراغ‌ها، سپرها و اسپویلر عقب کاملا مشهود است و بدین‌ترتیب مشخص می‌شود که ‌این بار پورشه سعی کرده است ضمن حفظ سنت‌ها، دستی هم بر چهره همیشگی مدل ۹۱۱ بکشد.

کررا چهار‌چرخ متحرک معرفی شد

فرم سپر جلو به کلی تغییر کرده است و به نظر می‌رسد چراغ‌های دایره‌ای شکل سابق، کمی ‌بیضی مانند شده‌اند. چراغ‌های LED Day Light نیز از دو طرف ورودی‌های هوا به سمت گوشه سپر، پیشروی کرده‌اند و با این تفاسیر، نمای جلوی ۹۱۱، پهن‌تر و خوابیده‌تر از قبل به نظر می‌رسد. البته فرم ورودی‌های هوا در مدل‌های جدید چهار چرخ متحرک، متفاوت از مدل‌های دیفرانسیل عقب است. اولین نکته‌ای که در نمای جانبی توجه شما را به خود جلب می‌کند، ملایم شدن زاویه قوس سقف نسبت به مدل قبلی ۹۱۱ بوده که پنجره عقب نیز با شیب کمتری در امتداد آن به سمت انتهای خودرو کشیده شده است و شما را به یاد اتومبیل‌های فست بک می‌اندازد. آینه‌های جانبی هم تغییر کرده و مانند همان نمونه‌ای است که روی مدل‌های جدید پورشه نصب می‌شود. در قسمت عقب نیز سعی شده است تا با طراحی مجدد اسپویلر متحرک عقب و تغییر در زاویه شبکه‌های آن، حالت آیرودینامیکی مناسب‌تری جهت هدایت هوا به سمت عقب ایجاد شود و همان‌طور که ملاحظه می‌کنید، چراغ ترمز سوم نیز به جای قسمت فوقانی اسپویلر، در میان شبکه‌های خروجی هوا جاسازی شده است. چراغ‌های عقب، فرم سه‌گوش خود را حفظ کرده‌اند، با این تفاوت که ابعاد آن بسیار باریک‌تر شده و در نور‌پردازی آنها از سیستم LED خطی استفاده شده است. ضمنا در مدل‌های چهار چرخ متحرک، چراغ‌های عقب با یک چراغ خطی قرمز‌رنگ به هم متصل شده‌اند. همچنین مشتریان نسل جدید کررا می‌توانند چهار مدل رینگ ۲۰ اینچی را برای این مدل سفارش دهند. وزن بدنه ۹۱۱ که از آلومینیوم و فولاد ساخته شده، ۴۵ کیلوگرم نسبت به قبل کاهش یافته و ضریب آیرودینامیکی آن نیز بهبود چشمگیری یافته است. مشتریان این نسل از ۹۱۱ می‌توانند دو مدل کیت اسپورت را برای بدنه سفارش دهند که اولی شامل اسپویلر و سپر اسپورت بوده اما مدل دوم آن تکمیل‌تر است، شباهت زیادی به کیت ۹۱۱ GTR دارد. کمپانی پورشه برای بدنه نسل جدید این خودرو، چهار رنگ استاندارد، هفت رنگ متالیک و همچنین سه رنگ ویژه سفارشی را ارائه می‌دهد. در داخل کابین نسل جدید ۹۱۱، تغییرات زیادی به چشم می‌خورد که سبک طراحی داخلی مدل‌های جدیدتر پورشه یعنی کاین ۲۰۱۱ و پانامرا را در ذهن شما تداعی می‌کند. ارتفاع داشبورد کاهش یافته و در عوض، طول کنسول مرکزی و تعداد کلیدهای قرار گرفته روی آن افزایش یافته است و از این لحاظ بی‌شباهت به کنسول پانامرا نیست. غربیلک فرمان نیز دقیقا از همان نمونه‌ای بوده که در مدل‌های جدید به صورت استاندارد استفاده می‌شود و کار کردن با پدل شیفترهای آن، چندان ساده و کاربردی نیست! البته شما می‌توانید غربیلک فرمان اسپورت و جدید پورشه را برای این مدل هم سفارش دهید که پدال‌های تعویض دنده در پشت آن قرار گرفته‌اند و خبری از کلیدهای کنترلر روی آن نیست! در کل، سبک طراحی داخلی علاوه بر دارا بودن ویژگی‌های اسپورت، لوکس‌تر از قبل شده و به لطف افزایش فاصله محورها، فضای پای سرنشینان نیز بیشتر شده است البته هنوز هم ردیف عقب برای بزرگسالان و به خصوص افراد بلند قد، راحت و جادار نیست. ابعاد سانروف نیز بسیار عریض‌تر از نسل قبل شده و حتی می‌توان مدل پانورامیک (شیشه‌ای) آن را سفارش داد. مشتریان می‌توانند برای پوشش چرم کابین این خودرو یکی از ۹ رنگ پیشنهادی را انتخاب کنند که دو رنگ قرمز کررا و قهوه‌ای اسپرسو فقط برای پوشش چرم طبیعی در نظر گرفته شده است.

کررا چهار‌چرخ متحرک معرفی شد

نسل نوین ۹۱۱ از لحاظ فنی دچار تحولات شگرفی شده است و جالب اینجاست که مصرف سوخت هر دو مدل کررا و کررا S از ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، تجاوز نخواهد کرد و تولید گازهای گلخانه‌ای نیز تا ۱۶ درصد در این مدل‌ها کاهش یافته است. جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک PDK برای هر دو مدل کررا و کررا S (دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ متحرک) قابل سفارش بوده و سیستم فرمان جدید الکترومکانیکی به کار گرفته شده در این مدل‌ها، علاوه بر افزایش میزان دقت فرمان‌پذیری، نقش موثری را در کاهش مصرف سوخت ایفا می‌کند. لازم به ذکر است که جعبه دنده PDK پورشه یکی از بی‌نقص‌ترین گیربکس‌های دنیا بوده و دنده‌ها را با کمترین تاخیر تعویض می‌كند که البته از این گیربکس در مدل کاین استفاده نشده است.

کررا چهار‌چرخ متحرک معرفی شد

کررا جدید از یک پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۴ لیتری بوکسور (طبق معمول در قسمت عقب خودرو) بهره برده که قادر است قدرتی معادل ۳۵۰ اسب بخار را تولید کند و با انتشار ۱۹۴ گرم/کیلومتر CO۲ عنوان اولین اتومبیل اسپورت پورشه با میزان انتشار کمتر از ۲۰۰ گرم/کیلومتر دی اکسید کربن را کسب کرده است. میانگین مصرف سوخت کررا برابر ۸/۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. کررا S نیز از یک پیشرانه شش سیلندر ۳/۸ لیتری برخوردار است که تولید ۴۰۰ اسب بخار را برای این مدل مهیا ساخته است. مصرف سوخت این مدل برابر ۸/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و میزان انتشار دی اکسید‌کربن آن، ۲۰۵ گرم/کیلومتر است. شتاب اولیه مدل‌های جدید کررا ۴ و ۴S کوپه به ترتیب برابر ۴/۹ و ۴/۵ ثانیه بوده که ‌این اعداد برای مدل‌های کابریولت برابر ۵/۱ و ۴/۷ ثانیه است. البته علاوه بر پکیج اسپورت Chrono که شتاب‌گیری را تا ۲/۰ ثانیه کاهش می‌دهد، آپشن دیگری برای مدل‌های S و ۴S با نام PowerKit در نظر گرفته شده که قدرت را تا ۳۰ اسب بخار افزایش می‌دهد.

کررا چهار‌چرخ متحرک معرفی شد

کمپانی پورشه برای مدل ۹۱۱ جدید خود از سیستم‌های هوشمند کنترل پایداری مختلفی استفاده کرده که از جمله آنها می‌توان به سیستم مدیریت فعال شاسی PDCC و همچنین سیستم ثبات چرخش فعال اشاره کرد. این سیستم که برای اولین‌بار در کاررا مورد استفاده قرار گرفته است، آستانه تحمل نیروی جانبی (G) را افزایش داده و موجب می‌شود که پیچ‌ها را با حداکثر سرعت ممکنه و اعتماد به نفس بیشتری پشت سر بگذارید. هندلینگ ۹۱۱ همیشه بی‌نظیر و مثال‌زدنی بوده و به لطف سیستم تعلیق فوق‌العاده خشکش همواره مانند یک خزنده به زمین می‌چسبد! اما این ویژگی در مدل‌های چهار چرخ متحرک Carrera ۴ و Carrera ۴S تشدید می‌‌شود و دیگر نگران منحرف شدن قسمت عقب خودرو نخواهید بود. نکته منفی در خصوص ۹۱۱ این است که صدای منبع اگزوز آن مانند مدل‌های هشت سیلندر کاین یا پانامرا چندان جذاب و غرنده نبوده و فقط در دورهای بالا صدایی زوزه‌کشان، مانند توفان را از خود خارج می‌کند. البته مشتریان می‌توانند برای این نسل از ۹۱۱ کیت اگزوز اسپورت را سفارش دهند که صدای خشن‌تری دارد اما باز هم راضی‌کننده و دلچسب نیست


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بهار ایرانمهر

      دیوونه کننده ست..... چه حالی بده سواریش!!!!! هییییییییییییی.... FFFFFFFF...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج