جاباما
۳۴۵۸۰۱
۱۵۹ نظر
۶۲۸۴
۱۵۹ نظر
۶۲۸۴
پ

تغییر جنسیت در ایران؛ از مجوز تا جراحی

قسمت عمده‌ای از سرنوشت کسانی که قصد دارند تغییر جنسیت دهند به دست پزشکان است؛ پزشکانی که اگر نتیجه کارشان درست از آب درنیاید ممکن است زندگی یک نفر را تا آخر عمر تحت‌الشعاع قرار بدهند.

مجله سرنخ: قسمت عمده‌ای از سرنوشت کسانی که قصد دارند تغییر جنسیت دهند به دست پزشکان است؛ پزشکانی که اگر نتیجه کارشان درست از آب درنیاید ممکن است زندگی یک نفر را تا آخر عمر تحت الشعاع قرار بدهند. دکتر مهرداد بقایی جراح عمومی است. او سال ۸۰ وارد ایران شد و بعد از ۴ سال فعالیت، اولین ترنس برای جراحی به او مراجعه کرد.

بقایی جزو پزشکان خوشنامی است که در ۱۰ سال گذشته در حوزه تغییر جنسیت کار کرده و بیش از ۱۰۰ عمل جراحی در کارنامه کاری اش دارد. با دکتر بقایی درباره تغییر جنسیت و مراحلی که این جراحی دارد گفتگو کردیم.

قبل از رسیدن به مطب دکتر، فکر می‌کردم تمام صندلی هایش پر است از ترنس‌هایی که قصد تغییر جنسیت دارند، اما در مطب او که تخصص جراحی عمومی و فلوشیپ سوختگی دارد، زنی را می‌بینیم که نیمی از صورتش سوخته و سعی می‌کند با روسری آن را بپوشند. سوختگی صورت زن به شدت عمیق است. در بین صحبت‌هایی که با دوستش رد و بدل می‌کند صحبت از تمیز بودن کار دکتر بقایی است و آنجاست که می‌فهمم چرا ترنس‌هایی که عمل جراحی شان را با این پزشک انجام داده اند از دقتی که او در کارهایش دارد، تعریف می‌کنند. بعد از دقایقی مریض دکتر که اتفاقا یک ترنس است از اتاق بیرون می‌آید و نوبت من است که برای گفتگو با مهرداد بقایی وارد مطب او شوم.

تغییر جنسیت در ایران؛ از مجوز تا جراحی

آقای دکتر چطور می‌شود یک جراح عمومی که فلوشیپ سوختگی دارد به یکی از پزشکان متبحر و قابل اعتماد در حوزه تغییر جنسیت تبدیل می‌شود؟

من عمل تغییر جنسیت mtf را انجام می‌دهم؛ بیمارانی که به من مراجعه می‌کنند آقایانی هستند که با تاییدیه پزشک قانونی و روانشناسی قصد دارند به جنس مخالف تبدیل شوند. برای این افراد باید جراحی منجر به تشکیل واژن انجام شود، عملی که به دو شکل «روده ای» و «پوستی» انجام می‌شود. انجام این عمل اتفاقا نیاز به جراح عمومی دارد نه پزشک دیگری. آن اوایل که افراد برای تغییر جنسیت به من مراجعه می‌کردند روش روده‌ای بسیار متداول بود، اما الان از روش پوستی هم استفاده می‌شود. برای جراحی ftm نیاز است سینه، رحم و تخمدان فرد مورد جراحی قرار بگیرد و همگی از بدن او خارج شوند. این عمل بسیار سخت و تخصصی است و به نظرم در ایران به شکل صددرصد رضایت بخش انجام نمی‌شود.

عمل جراحی برای تغییر جنسیت چه مدت طول می‌کشد؟

عمل پوستی تغییر جنسیت ۲ ساعت و نوع روده‌ای اش ۴ ساعت. البته این ساعت برای ترنس‌های خانم است، این نرمالش است. گاهی اوقات پیش می‌آید که این عمل کمی بیشتر طول بکشد. اگر بیمار به شکل روده‌ای جراحی شود باید ۴ روز در بیمارستان بماند در غیر این صورت یک روز بررسی می‌شود.

عمل‌های زیبایی که روی این افراد انجام می‌شود چیست؟

عمل‌هایی مانند عمل بینی ، برجستگی گونه و یک عمل مهم گردن است. آقایان روی گلو یک برجستگی دارند که در خانم‌ها معمولا وجود ندارد. ما با جراحی، این برجستگی را تراش می‌دهیم. مسئله دیگر هم لیزر کردن مو‌های زائد است. گاهی اوقات هم تار‌های صوتی نیاز به عمل دارند که این عمل هم در بیمارستان انجام می‌شود.

ترنس‌ها برای تغییر جنسیت چه مسیری را طی می‌کنند؟

معمولا در قدم اول به روانپزشک مراجعه می‌کنند. بعد از اینکه روانپزشک اعلام کرد فرد ترنس است، این نظریه باید توسط روانپزشک پزشکی قانونی هم تایید شود. بعد از دریافت تاییدیه، دادگاه مجوز تغییر جنسیت را می‌دهد. بعد از دریافت این مجوز کار‌های جراحی و هورمون تراپی، جلسات مشاوره با دکتر غدد و ... انجام می‌شود. البته به نظر من، حفظ ارتباط با روانشناس و مددکار اجتماعی بعد از عمل جراحی، کاری است که هر ترنسی باید انجام بدهد چرا که در غیر این صورت با مشکلات زیادی مواجه می‌شود.

هزینه جراحی تغییر جنسیت چقدر است؟

اگر این عمل در بیمارستان‌های دولتی انجام شود حدودا ۵ میلیون تومان باید هزینه دریافت شود، اما اگر در کلینیک‌های خصوصی انجام شود هزینه اش تقریبا بالای ۲۰ میلیون تومان می‌شود. این هزینه عمل روده‌ای است، هزینه جراحی پوستی در کلینیک خصوصی حدود ۱۰ میلیون تومان است.

این عمل در کدام کشور بهتر انجام می‌شود؟

کشور تایلند مرکز انجام عمل جراحی تغییر جنسیت است.

تغییر جنسیت در ایران؛ از مجوز تا جراحی

ترنس‌های ایرانی برای عمل به تایلند می‌روند؟

من در این چند سال شاید ۲ یا ۳ نفر را دیده باشم که برای عمل به این کشور رفته اند، چون معمولا هزینه این عمل خیلی بالاست و کمتر کسی از عهده آن برمی آید.

برنامه‌ای برای اینکه پزشکان ما در این کشور‌ها آموزش ببینند وجود ندارد تا گلایه‌های ترنس‌ها از نوع عمل‌ها کمتر شود؟

امکانش که وجود دارد. می‌توان پزشکی که در این رشته متبحر هستند را در قالب یک تیم برای آموزش به کشور‌های دیگر بفرستند، اما فعلا مسئولانی که توانایی اش را دارند، برای این کار قدمی برنداشته اند.

شما خودتان برای آموزش به شکل شخصی اقدام نکرده اید؟

من به دلیل علاقه شخصی یک بار ارتباط برقرار کردم، اما در نهایت آن‌ها گفتند که آموزش نمی‌دهیم. برای همین است که می‌گویم مسئولان باید در این راه اقدام کنند. این را هم باید در نظر بگیریم، پزشک ایرانی که در سال ۱۰ عمل جراحی انجام می‌دهد برایش به صرفه نیست این هزینه هنگفت را برای آموزش به شکل خصوصی پرداخت کند.

افرادی که مجوز قانونی می‌گیرند از چه سنی می‌توانند برای انجام تغییر جنسیت اقدام کنند؟

معمولا از ۱۸ سالگی که به سن قانونی می‌رسند امکان جراحی برای شان فراهم است، اما بیماران من معمولا از ۲۲ سالگی شروع می‌شوند. البته از آن طرف آدم ۵۰ ساله هم داریم که به تازگی مجوز تغییر جنسیت دریافت کرده است.

۵۰ سالگی خیلی دیر نیست؟

چرا دیر است، اما وقتی پای صحبت چنین افرادی می‌نشینم معمولا می‌گویند که تا الان جرأت انجام چنین کاری را نداشته اند. نه خانواده از آن‌ها حمایت می‌کرده و نه جامعه. وقتی یک نفر می‌داند بعد از جراحی، شغل، خانواده، دوستان و ... را از دست می‌دهد معلوم است که این ریسک را به جان نمی‌خرد. یکی از مشکلات اصلی عدم پذیرش این موضوع از سوی پدر و مادرهاست. یک وقت‌هایی پدر و مادر‌ها به مطب من می‌آیند برای مشاوره گرفتن. من به آن‌ها می‌گویم شما فکر کنید بچه تان مشکل «فتق» دارد و باید جراحی شود. این عمل هم همینطور است. قبول این مسئله از سوی پدر و مادر باعث می‌شود فرزند ترنس شان بهترین انتخاب را انجام بدهد. برعکس، اگر این قضیه با انکار والدین همراه شود گاهی اوقات باعث می‌شود فرد ترنس تا ۵۰ سالگی هم جرأت نکند برای تغییر جنسیت اقدام کند.

دلیل باردار نشدن ترنس‌های خانم چیست؟

هر عضوی را که پیوند می‌زنند برای اینکه پیوند پس نزند لازم است بیمار تا آخر عمر دارو مصرف کند تا ایمنی بدن تامین شود. رحم هم همینطور است و حتما افراد بعد از جراحی باید تا مدت‌ها دارو مصرف کنند. دارو‌هایی که برای جنین مضر است و باعث اختلال رشد و مشکلاتی از این دست می‌شود. برای همین بارداری در این ارگان که به بدن ترنس‌های خانم پیوند زده می‌شود، امکانپذیر نیست.

در دوران طباب تان، فردی بوده که شما را تحت تاثیر قرار داده باشد؟

افرادی که از سوی خانواده‌ها طرد شده یا مورد ضرب و شتم قرار گرفته اند واقعا من را تحت تاثیر قرار می‌دهند. دیدن این افراد واقعا برایم غم انگیز است. من بیماری داشتم که پزشک بود. ایشان برای انجام عمل تغییر جنسیت واقعا اذیت می‌شد. نمی‌دانست بعد از تغییر جنسیت چه چیزی در انتظارش است و زندگی حرفه‌ای اش به کجا می‌رسد. استرسی که این بیمار داشت ناراحت کننده بود، اما به هر حال جراحی کرد.

بعضی از کسانی که تغییر جنسیت می‌دهند، بعدا دست به انجام عمل‌های زیبایی زیادی می‌زنند، دلیلش چیست؟

ترنس‌های mtf (مرد به زن) دوست دارند بسیار زیبا و بی نقص باشند و به جای تمام این سال‌هایی که زنانگی نکرده اند، در قالب جنس زن فرو بروند. برای همین به سمت جراحی‌های زیبایی می‌روند. البته یکسری جراحی‌ها و پروتز‌ها برای این افراد لازم و ضروری است، اما بیشتر از آن، متاسفانه باعث مشکلات زیادی می‌شود. بعضی از ترنس‌ها گاهی خودشان را به تیغ‌های جراحی می‌سپارند و اغلب هم از نتیجه عمل ناراضی هستند. برای همین است که تاکید می‌کنم این افراد باید تحت نظر روانشناس و مددکار دوره نقاهت شان را بگذرانند تا از انجام چنین عمل‌هایی منصرف شوند.

تغییر جنسیت در ایران؛ از مجوز تا جراحی

در این سال‌ها بیماری داشته اید که خاطره اش همیشه در ذهن شما مانده باشد؟

هر کدام از بیماران برای من قصه خاصی دارند. خاطره یک بیمار را برای تان تعریف می‌کنم که همیشه در یادم مانده و هنوز هم با خودش و خانواده اش در ارتباط هستم. بیماری داشتم که بعد از جلسات متعددی که با من داشت، تصمیم به جراحی گرفت. او قبل از اینکه به مرحله آخر تغییر جنسیت برسد با یک نفر نامزد کرده و قرار بود تا قبل از برگزاری مراسم عروسی شان، عمل آخر را انجام بدهد. این که نامزدش این مسئله را قبول کرده بود برای من خیلی عجیب بود. این آقا در تمام ویزیت‌های همسرش، او را همراهی می‌کرد و مشوقش بود.

روزی که قرار عمل جراحی را گذاشتیم تا وقتی عمل این دختر تمام شد، همسرش از پشت در اتاق عمل بلند نشد و لحظه‌ای دست از دعا کردن و گریه کردن نکشید. این مسئله برای من خیلی جذاب بود و همیشه به خاطر دارمش. بعد از ۸-۷ سال هنوز از حال شان باخبر هستم و خدا را شکر زندگی خوبی دارند. عشق آن‌ها برای همیشه در ذهن من ماندگار شده است.

قانون چه می‌گوید؟

افراد ترنس برای اینکه موفق به انجام عمل تغییر جنسیت شوند می‌توانند دو مسیر را طی کنند. در ادامه خیلی خلاصه این دو مسیر آمده اند. فرد باید از روانپزشک، جراح دادگاه و آزمایشگاه بگذرد تا به نتیجه‌ای که دوست دارد برسد.

مسیر اول

۱- مراجعه به روانپزشک معتبر و دارای صلاحیت

۲- گذراندن دوران روان درمانی

۳- دریافت تاییدیه مبنی بر ترنس بودن از روانپزشک

۴- انجام آزمایش‌های تشخیص سطح هورمون و کاریوتایپ برای اطمینان از اینکه فرد دچار اختلال هورمونی یا کروموزومی نیست.

۵- مراجعه به دادگاه و ارائه دادخواست تغییر جنس

۶- ارجاع فرد تراجنسی از دادگاه به پزشکی قانونی برای تاییدیه مدارک پزشکی

۷- تایید پزشکی قانونی و ارجاع به قاضی

۸- دریافت حکم قاضی مبنی بر جواز تغییر جنس

مسیر دوم

۱- مراجعه به دادگاه خانواده و ارائه دادخواست تغییر جنس

۲- ارجاع فرد ترنس به پزشکی قانونی

۳- معرفی به یک روانپزشک معتبر از طرف پزشکی قانونی و گذراندن مراحل روان درمانی

۴- انجام آزمایش‌های تشخیص سطح هورمون و کاریوتایپ برای اطمینان از اینکه فرد دچار اختلال هورمونی یا کروموزومی نیست.

۵- تایید از طرف روانپزشک و ارجاع به پزشکی قانونی

۶- تایید از طرف پزشکی قانونی و ارجاع به قاضی

۷- دریافت حکم قاضی مبنی بر جواز تغییر جنس

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • داوود

      ممنون عالی بود بدون حاشیه

      پاسخ ها

      • مریم

        والا با این همه مراحلی ک داره من عمرا اگع بتونم تغییر جنسیت بدم بعدشم هزینه زیادی داره فوقش زیاد روم فشار بیاد ودکشی میکنم نمیتونم بااین وضع زندگی کنم ازینکه تو این دنیا به پسرا بیشتر اهمیت میدن خسته شدم و دلم میخاد پسر باشم از بچگی از دختر بودن متنفر بودم و رفتارم مسل پسراس اما نمیتونم یه پسر واقعی باشم من تغییر جنسیت رو نه برای ازدواج با دختر میخام نه هیچی دلم میهاد تغییر بدم تا به اهدافم بزرگم برسم ممنون میشم اگع عاقای دکتر به دادم برسید لطفن یه راهکار پیش روم بزارید تا منم بتونم به هدفم برسم اگع نتونم به خاستم برسم نمیتونم بااین وض زندگی کنم و ممکنه دس به خودکشی بزنم من قرص برنج در دسترس دارم

      • کیمیا

        سلام من ی ترنسم دوس دارم پسر باشم اخلاقم رفتارم همش پسرونس میخام تغییر جنسیت بدم ولی باخانوادم نمیتونم بگم میترسم ترکم کنن میترسم قبول نکنن نمی دونم چیکار کنم میشه ی مشاوره بدید

      • Benyamin

        سلام لطفا این مطالب را به روزرسانی کنید در حقیقت جنسیت در افراد ترنس تغییر نمی کند بلکه جسم افراد با جنسیت حقیقی آنها منطبق می شود از این رو به کار بردن لفظ تطبیق جنسیت
        . خیلی بهتر از گفتن تغییر جنسیت است
        با تشکر

      • Benyamin

        عزیزانی که می‌گویید به پسرها بیشتر اهمیت می دهند و می
        خواهید به این دلیل عمل کنید باید گفت که انجام این عمل برای
        رسیدن به آرامش جنسی است نه برای داشتن جایگاه اجتماعی
        درضمن کسی که ترنس است جنسیتش را آن گونه که هست بیان می کند و نمی‌گوید من دخترم و می خواهم پسر شوم
        من شخصا به عنوان یک ترنس پسر هستم و خودم را کاملا یک پسر می‌دانم اما با جنسیت مونث متولد شده ام

      • Benyamin

        با خودکشی کردن کسی ترنس بودن شما را تایید نمی کند شما فقط باید بروید پیش مشاور مشکلات شما درونی نیست و تاثیر اجتماع است
        لازم به ذکر است که هرکسی که رفتار جنس مخالف را به نمایش گذاشت ترنس نیست ترنس‌ها خود را متعلق به جنسیتی نمی دانند که با آن متولد شده اند

    • ایلناز

      خدایا به همه بیمارها کمک کن

      پاسخ ها

      • مونا

        دقیقا منم در شرایط تو هستم

      • م

        منم دوست دارم از پسر به دختر تبدیل شم هییی

      • بدون نام

        یعنی چی دوست ندارید پسر باشید مگه مشکلتون چجوریه متاسفانه تا حالا هیچ فرد ترنسی روندیدم که بتونم بفهمم ناراحتیش چیه

      • heart.black

        مگه پسر بودن چشه!؟خیلیم خوبه!
        "م_5:30"

      • Benyamin

        شمایی که نمی‌توانید ملال جنسیتی را بفهمید خود را یک روز با بدن جنس مخالف خود تصور کنید و یک روز آن شکلی لباس بپوشید و رفتار کنید تا بفهمید

    • امیر

      سلام،هزینه درمان وعمل ترنس زن ب مرد چنده‌؟دکترشما ترنس های زن ب مرد و هم عمل میکنین؟بعد عمل سربازی باید برم؟اخه یجانوشتهذبود ی تاثیرتزریق هورمون در طول درمان وعمل اینه ک افزاین قد بالاتنه،خب ی دکترهم میگه ن قد بلند نمیشه،پ کدومش درسته؟من ک قراره مرد شم چیکارکنم قدم بلندشه،من هجده سالمه میخام سه چهارسال بعد دانشگاه اقدام کنم،تااونوخ قدموچیکارکنم؟

      پاسخ ها

      • elmira

        باید عمل برای رشد قدم انجام بدی

      • ماهور

        منم همین مشکلو دارم

    • مسعود

      سلام به همه من یک ترنس سکشوال هستم تو زندگیم خیلی رنج میکشم به خدا داره اشک از چشمام سرازیر میشه یعنی ما مگه نمیتونیم زدگی کنیم پس اونی که تو این جامعه پول نداره اون چیکار کنه 23 سالمه از بچگی مشکل داشتم تروخدا ما رو درک کنین به خدا دارم داغون میشم آخه من گناهم چیه

      پاسخ ها

      • امیر

        غصه نخور بلخره یه روز خوب میاد

      • فایز

        سلام منم فکر میکنم ترنسم میخواهم باهات حرف بزنم بایدچجوری باهات ارتبات پیدا کنم من ازتو داغون ترم از ترس خانواده نمی تونم کاری کنمبرای خودم

      • م.د

        سلام عزیزم مشکل شما چیه

    • روکسانا

      سلام دکتر خسته نباشین..من 18 سالمه و میخوام هر چه زود تر عمل تغییر جنسیت رو انجام بدم..میشه برای دکتر خوب راهنمانی کنید..خواهش میکنم دکتر..من الان 1 ساله یه دختر رو هم دوست دارم..قراره بعد عمل بریم یه جا دور ازدواج کنیم و زندگی رو با هم تشکیل بدیم..ما عاشقااانه همو دوس دارم..جوری که واسش هر کاری میکنم..لطفا راهنمایم کنید..جوابم رو در ایمیلم برام ارسال کنید نمی خوام کسی ببینه...خیلی ممنون دکتر

      پاسخ ها

      • مهلا

        عزیزم غصه نخور افراد زیادی مشکل تو رو دارن ولی تو هم باید به زندگیت امید وار باشی

    • آدرینا

      سلام.دکتر من دوستی دارم که از نظر زندگی حرفه ای تا چندوقت دیگه وارد دنیای طبابت میشه.میشه لطفا بهم بگین زندگی حرفه ایش چی میشه بعد تغییر جنسیت؟لطفا جواب رو به ایمیلم ارسال کنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سعی کن زیاد به عشقت اعتماد نکنی چون منم دقیقا مشکل تو رو دارم و قرار بود با عشقم بعد عمل بریم یه جای دور ولی اون ولم کرد و گفت که با من هیچ اینده ای نداره

    • Mahor

      من از بچگی همه کارام پسرونه بوده و الان که ۲۰ سالم شده بدتر شدم و از تمام کارای دخترونه و لوس بدم میاد ولی هیکلم تمام ظرافتای یه دخترو داره در صورتی که یکی از دوستام ک ترنس هست هیچ کدوم از ظرافتا های دخترونه رو نداره ینی منم میتونم ترنس باشم یا ترنس بودن هیچ ربطی به ظرافتای دخترونه نداره

      پاسخ ها

      • نرگس

        منم ترنسم و اخلاقم پسرونس ولی مث تو هیکلم دخترونست.تیر کنکور دارم و میخوام وقتی استقلال مالی پیداکردم اقدام کنم ینی چاره ای ندارم وضعمون خوبه ولی خانوادم مذهبی ان و متاسفانه این مواردو با اینک شرعیه قبول ندارن.از الان دارم تمرین میکنم.بلند خواندن اهنگ برای تقویت تار های صوتی.چاق بشم تا باریکی کمرم رفع بشه.تمرینات ورزشی واس لاغر کردن ران و باسن.ب مشاور هم دسترسی ندارم ولی کلی امیدوارم

      • بدون نام

        شاید نوع تربیتتون اینطوری بوده

    • narniya

      خیییییییییییلی خوب بود ممنون....

    • محمد

      سلام
      من۱۵سالمه عاشق یع پسرم می خواستم بدونم تو این سن میتونم جنسیتمو عوض کنم

      تورو خدا هرکسی میدونه پیام بده

      مرسی

      پاسخ ها

      • Aram

        فک نکنم سن قانونی ان ۱۸به بالاهس

      • عمورضا

        ماشالا

    • علی انصاری

      آیا تغییر جنسیت برای ترنس ها زیر 18 سال امکان دارد؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        س.آره امکان داره

    • رویا

      هزینش چقدره واسه عمل ترنس زن به مرد

    • امیر ارسلان

      سلام اقای دکتر.من ۱۷سالمه و بشدت عاشق دختری هستم ک اونم منو میخواد بشدت دیونه همیم
      اقای دکتر خانواده من مشکلی با تغییر جنسیت من ندارن فقط هزینههه ها خیلی بالاست تروخدا ی راهی پیش پام بزاید.
      من هرلحظه و هرزمان فقط فکر خودکشیم
      راهی برام نمونده...تروخدا کمکم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        در سن هفده سالگی عاشق شدی چقدر بیکاری به خدا. ما که سالمیم 40 سالمونه هنوز مجرد موندیم

    • نگین

      سلام اقای دکتر
      من از تغییر جنسیتم یه هدف بزرگ دارم
      یه هدف خیلییییییییییی بزرگ و.میخام ک این کار بشه
      من.نمیتونم این حرفمو اینجا بگم اگر میشه یه شماره ای یا ایدی تلگرام ب من بدین تا راحت حرفامو بهتون بزنم
      واقعا ب کمکتون نیاز دارم کمکم کنید

    • حسین

      من 31 سالم از مرد بودن خسته شدم دوست دارم زن بشم لباسهای زنونه بپوشم لاک بزنم بچه دار بشم لطفا کمکم کنین

    • سارینا

      عالی بود

    • مریم

      مرسی از کمکتون......

    • mania

      سلام من پسر 16ساله هستم که از جنسیتم کاملا ناراضیم من از وقتی که یادم میاد کلا عاشق دختر شدن بودم راستش تو این راه هیچکس همراهیم نمیکنه نه مادرپدرم نه فامیل نه آشنا هچکس
      من مجبوورم که با این جنسیت راه بیام اما برام خیلی سخته کسی منو و ترنس بودنمو باور نداره ... بعضیام بخواطر اینکه شبیه دخترام فکرمیکنن من دوجنسه ام ولی اینطور نیست امید وارم یه روزی بهترین راه برای دخترشدنم پیدا کنم راستش از خدا خیلی میترسم احساس میکنم تغییر جنسیتم منو به جهنم میکشونه ولی نمیدونم باید چیکار کنم امیدوارم خدا خودش راهمو برام باز کنه .من آیدیمو مینویسم اینجا اگه کسی خواست کمکم کنه یا بهم روحیه بده خیلی ازش ممنون میشم اگه کسی دکتردراین مورد صراغ داره بفرسته واقعا ممنون .....

      پاسخ ها

      • farzad

        سلام منم همین طورم ولی میترسم به کسی بگم لطفآ کمکم کن

      • بدون نام

        این کار کاملا شرعیه و اولین بار تو ایران امام خمینی این اجازه رو به یه ترنس داده که عمل تغییر جنسیت انجام بده

      • میلاد

        عزیزم دلم اتیشه واسه شما من فعاله حقوق بشرم و در ضمینه سینما فعالیت دارم اگه قابل بدونی میتونیم با هم دوست باش تو مشکلات کنارت باشم

    • باران

      سلام آقای دکتر میشه اول جراحی تقیر جنسیت کرد بعد هورمون تراپی

    • mitra

      اقای دکتربرای پسرشدن چقدرهزینه میخاد

      پاسخ ها

      • دکتر حقی

        حدود 15 میلیون

    • بی‌نام

      دکتر اگه امکانش هست من میتوانم باشما در تماس باشم.تمنا میکنم.asadi6884@
      ایدی تلگرامم

    • Sogol

      سلام
      من ترنس نیستم ولی از دختر بودن خسته شدم از تمام نامردی های که به خاطر دختر بودن سرم میاد خسته شدم،از همه مردها متنفرم از همتون متنفرم ،چرا من دخترم چراااا

      پاسخ ها

      • دکتر امیر پارسا نامدار متخصص ترنس

        تقدیر هرکسی یه جوریه تو هم باید تو انتخابت دقت میکردی خانوم کوچولو

      • دنیل

        منم مثل تو :)

      • بدون نام

        عزیز خدارو شکر کن ک سالمی و تنت سلامته
        وگرنه پسر بودن هم کار شاخی نیست باید هزارتا راه نرفته رو بری ک ساید یکیش برات بگیره

    • بدون نام

      سلام میشه بگید هزینه عملا چه قدره ؟

      پاسخ ها

      • کیمیااکبرزاده

        خب اگراشتباه نکنم میشه نزدیک۱۰تومن

    • کیمیااکبرزاده

      سلام آقای دکتر..
      من۲۰سالمه...تمام علائم ترنس بودنو دارم
      راهی هست که من بتونم در عرض چندماه تغییرجنسیت بدم؟
      اگرنشه احتمال خودکشیمم هست

    • سام

      سلام.دکتر..شما خودتون تو چ شهری هستید? میشه از طریق ایمیل هم ب سوالا جواب بدید? توی سایت گشتم ولی ایمیلتونو پیدا نکردم:(

    • بدون نام

      سلام خیلی خوب بود.منم یه ترنسم ولی خانوددم اصن استقبال نمیکنن.یه دفعه که به مادرم گفتم که میخوام تغییر جنسیت بدم اما خیلی بد باهام رفتار کرد و چند هفته ای از گوشی محروم بودم!!! من از این وضعیت خیلی رنج میبرم لطفا واسم دعا کنین

    • بدون نام

      من از همه لحاظ ي دخترم و ترنس هم نيستم امكان اينكه بتونم تغيير جنسيت بدم هس؟ من از پسرا بدم مياد و بعضي وقتا حس ميكنم بايد با ي دختر باشم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم تو همجنسگرا هستی نه ترنس

    • بدون نام

      سلام چرا هیچ جوابی نمیده دکتر

    • آزر.۱۳.۹۷.۲.۲۴.

      سلام.خدمت.دوکتورای گل.و زحمت.کش.واغن دست شما.گل.من ۱۸ سال سن دارم.میخام.عمل تغیر جنسیت.بدم.از لحاظ حزینه.مشکل ندارم.فقت.میخام.سری.عمل
      بشم.یه
      ساله.که.زندگی.براش.تلخ.شده.ازاین.حالتم.بیزارم
      هرچی سری تر میخام.عمل.بشم.مرسی.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیز فقط قبل عمل برو سراغه معلم فارسیت جفد پا برو تو حلقش اخه عزیزمن خدایی ۱۸ سالته چرا این غلط املائی اخه

      • عمورضا

        عجب املائی

    • مریم

      من یه دخترم ک از بچگی از دختر بودن متنفرم و رفتارم به دخترا نمیخوره من یه هدف بزرگ دارم ک دوس دارم بهش برسم من نمیتونم با این وضع زندگی کنم اصن خیلی دلم گرفده از خودم و چیزی ک هستم خسته شدم هزینه و مراحل تغییر جنسیت خیلی سخته نمیتونم همشو داشته باشم و انجام بدم لطفن کمکم کنید من اگع خیلی روم فشار بیاد خودکشی میکنم دیگ نمیتونم تحمل کنم دیگ از زمدگی بااین وضع خسته شدم

      پاسخ ها

      • سارا

        سلام به مریم عزیز مریم جان منم ی دختر ۲۰ساله هستم که خداروشکر میکنم به خاطرهمه چیز وراضی هستم مریم مشکل تو جنسیتت نیست مسکل تواین که خداروگم کردی خدلتورو تواین کالبد به دنیا فرستاده حتما حکمتی داسته راضی باش برو دنبال ارزوهات اینده توبساز به هرچی میخوای میتونی برسی تومیتونی مادرباشی که بهشت زیرپاش هس تو ی دختری تجلی زیبایی این حرفو نزن کتابای زیادی هس که میتونه بعت کمک کنه برو دنبالش موفق باشی عزیز

    • احسان صادقی

      سلام به همه.
      به دوستانی که ترنس هستن یا فکر می کنن هستن و سوالاشون و اینجا پرسیدن،باید بگم که آقای دکتر نظرات اینجارو نمی بینه و اگه هم ببینه امکان پاسخگویی نداره.
      بهتره دوستان یا با مطب ایشون تماس بگیرن یا با سرچ کردن توی اینترنت،مراکز مشاوره رو پیدا کنن و با اونا در تماس باشند.
      به هر حال امیدوارم مشکل همگی حل بشه.

      پاسخ ها

      • امیر

        سلام لطف کنید ادرس مطب دکتر را بهم بدید؟

    • بدون نام

      چندش آوره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا چندش اوره

    • بدون نام

      عجب کثافت های،حتما یه روزی بزودی همجنس بازی هم آزاد میشه و براش توجیه پیدا میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعا دردناکه

      • انسان

        همجنسبازی ینی چی؟؟عشق عشقه بفهم اینو حسه عشق کثیف نیست و این ذهن پوسیده توعه که کثیفه

      • بدون نام

        این کار شرعیه، زندگی برای ترنسها واقعا سخته

    • اراز

      سلام کسی دکتر سراغ داره بدون مجوز تخلیه سینه انجام بده بجز دکتر اسکویی

    • بدون نام

      اللهم الشفع کل مرضانا.....الهی آمین

    • هستی

      سلام من ی دخترهستم و ازدواج کردم ولی هیچ جوره نمیتونم با مردا کنار بیام و ب ی دختر علاقه شدیدی دارم دوست دارم باهاش ازدواج کنم خیلی دلم می خواد تغییر جنسیت بدم ولی مطمن نیستم ک بعداز این اتفاق اون من و بخواد و پول این کارو هم ندارم هم از خانوادم میترسم میشه بهم کم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا ازدواج کردی که یکی رو بدبخت کنی به نظرم شما ترنس نیستی بلکه تمایلات همجنسگرایانه داری که باید به روانشناس مراجعه کنی

    • محمد

      سلام من20سالمه تو ی خونواده ای بزرگ شدم ک همه دختر بودن من دوتا مادر دارم و از مادرخودم ی خواهر و از اون یکی مامانم ۶تا من از بچگی عاشق لباس دخترونه بودم با ملافه پتو لباس درست میکردم واسه خودم ب این امید رشت میکردم ک بزرگ ک میشم عروس میشم ولی بزرک شدم دیدم نع نمیشه خونوادم درکم میکنن و ی بار متب دکتر میرجلالی رفتم خیلی دوس دارم تغییر جنسیت بدم و ب هویت اصلی خودم برگردم من دختریم ک در جسم یک پسر زندانی شده توروخدا بهم کمک کنید تا بتونم از این زندان خلاص بشم هزینه هاشو یکم کمتر کنید لطفا

      پاسخ ها

      • بدون نام

        شما توی محیط دخترونه بزرگ شدی باید بری روانشناس نه تغییر جنسیت

      • Aydın

        سلام منم عینه شمام تازه تو محیط دخترونم بزرگ نشدم پیشه روانشناس اینا نرو بجز چرت و پرت و اراجیف چیزی بلد نیستن پچمن پیشه خیلیا رفتم تازه مادر خود بنده هم مدرکش فوق لیسانس روانشناسیه.ماها باید عمل تغییر جنسیت انجام بدیم.خود من قیافم و صدام به دخترا خیلی شبیهه و عاشق یه آقایی شدم ولی چون نمیتونم هرروز عذاب میکشو و ناله و گریه...با خودم میگم مگه من چه گناهی کردم که اینطوری شدمیه دوستم دارم که اوضاعش از منم حادتره بعضی وختا حتی ایمانمو به خپچدا از دست میدم و آرزوی مرگ میکنم اما چه‌کنم....

    • نیما

      سلام اقا دکتر خسته نباشید من پسرم میخام دختر بشم میخام الت تناسلی برداری میخام لطفا بهم پیام بدید گوشم سمعک دارم لطفا بهم پیام بدید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عمل میخوای بکنی توکلت به خدا باشه اما اگه بتونی خارج ایران انجام بدی بهتره از ابرو ریزی که اینها تو خانواده واشنا انجام میدهند خیلی بده منم دوستم اینجا عمل کرد دولت وحکومت ابرو براشون نزاشتن بی نوا پدرش سکته کرد وفوت شد از ابرو ریزی اینها خودشم ترد شد از خانواده وطن رفت از ایران ریسک این کار تو ایران وحشناک بالاس به امید رسیدن به ارزوهامون

    • حامد تاجری

      سلام عرض ادب دارم خدمت شما بزرگوار و ارجمند من تو ایران فقط شنیدم که عمل رو شما خیلی خوب انجام میدین ولی تغریبا کل بچه از عمق وازن پوستی ناراضی هستن واسه همین خواستم هرطور شده روده ای انجام بدم خواستم بدونم شما هزینه چقدر میگیرید برای روده ای در بیمارستان دولیتی ممنون و س.اس گذار میشم جئاب بدین خسته نباشید

    • فاطمه

      منم یک دوست دارم اسمش نازنینه اون به من علاقه شدیدداره وهرموقه که همو بینیم دوسداره رابطه داشته باشیم می خاستم بدونم اونم ترنس هست یا نه ممنون می شم بچها شما کمکم کنید

      پاسخ ها

      • Ho3iN

        اگه از تو خوشت میاد دلیل نمیشه که ی ترنس باشه شایدی همجنس گرا باشه

      • بینا

        چه رابطه ای اخه .شما ک هم جنسید خوب

      • بدون نام

        ممکنه دوستت لز بین باشه

    • بدون نام

      سلام من یک پسرم که دوست دارم دختر بشم میشه بگین هزینش چقدر است

    • امیر

      سلام و وقت بخیر و خسته نباشید
      آقای دکتر ادرس مطبتون را لطف کنید بدید و اینکه هزینه جراحی روده ای چند میشه؟

    • نوید

      من خیلی دوس دارم ازپسر به دختر تبدیل بشم ولی نه خونواده حمایتم میکنند و نه پولی برای انجام کار دارم خواهش کمکم کنید

      پاسخ ها

      • Aydın

        آخی عزیزم واقعن درکت میکنم دقیقن مثله خوده من هستی اینشالا یه روز به آرزوهامون میرسیم من خیلی دوست دارم با افراد مثله خودم دوست شم.اگه بخای میتونیم باهم دوست شیم

    • محمدرضا

      بچه ها فکرمیکنین تغییرجنسیت برآی زیر18سال ممکنه؟ من16 سالمه ازدوسال پیش که فهمیدم ترنسم خیلی اذیتشدم .تومدرسه یدونه دوستم نداشتم .الانم یکسال ه پوششموعوض کردم .دیگه نمیتونم دخترونه برم مدرسه .نمیتونم دخترونه زندگیکنم .درسته سنم کمه .ولی خیلی اذیتشدم .میخام امسال عملاموبکنم

    • محمدرضا

      بچه ها فکرمیکنین تغییرجنسیت برآی زیر18سال ممکنه؟ من16 سالمه ازدوسال پیش که فهمیدم ترنسم خیلی اذیتشدم .تومدرسه یدونه دوستم نداشتم .الانم یکسال ه پوششموعوض کردم .دیگه نمیتونم دخترونه برم مدرسه .نمیتونم دخترونه زندگیکنم .درسته سنم کمه .ولی خیلی اذیتشدم .میخام امسال عملاموبکنم

    • شیما

      دوستان اول از همه باید به مشاور و روانشناس مراجعه کنید اینجا جای مناسبی برای کمک خواستن نیست. پس هر چه زودتر به مشاور و متخصص روانشناس مراجعه کنید اون ها علم و تخصصش دارن بهتون راه و چاره رو نشون میدن مطمئن باشید.

    • بدون نام

      من نظرات همه رو خوندم خیلی ناراحت شدم امیدوارم زودتر همتون به اونچه که واقعا میخاین برسین.همه حق زندگی رو اونجوری ک دوست دارن باید داشته باشن

    • .... *^*

      سلام آقای دکتر امیدوارم این پیام رو بخونین
      من ترنس نیستم من یه جندرفلویدم خب زیرشاخه ترنس سکشوالم
      اما جندر فلوید بودن خیلی سخت تر از ترنس بودنه به نظر من
      من 30 ام شهریور 21ساله میشم ..همیشه از بچگی با همه فرق داشتم
      بیشتر گرایش پسر بودن دارم تاحالا لباسا وچیزای دخترونه هم دوست نداشتم و نپوشیدم ..هیچ وقت
      گاهی حس میکنم بی جنسیت هستم
      رفتم تحقیق کردم متوجه شدم تو جندرفلویدها عادیه
      خیلی حرفا هست واقعا خوشحال میشم بتونم باهاتون صحبت کنم
      و اینکه من دمی سکشوال هم هستم و اصلا حس خاصی ندارم
      نمیدونم میشه یه جندرفلوید مثل منم مجوز بگیره و جراحی کنه؟ لطفا کمکم کنین واقعا گیجم ...الان چند وقته حس میکنم هیچی نیستم دیگه اما واقعا احساس ها و پوزیشین های سکشوالی دخترونه ندارم
      کاش یه راه ارتباطی مستقیم میزاشتین بشه باهاتون صحبت کرد

      پاسخ ها

      • U

        منم اینطورم میتونم باهاشون بحرفم

    • مهر

      سلام من اسمم مهر هست خیلی دوست دارم تغییر جنسیت بدم راستش حتی هزارتومن هم ندارم خانوادم هم بهم پولی برای ترنس شدن نمیدن نمیدونم چیکار کنم کسای که کاری های قانونیش رو رد کردن مشکلی براشون پیش نیومده چون تو کاری های اداری خیلی میگن اذیت میکنن
      خیلی دوست دارم ترنس زن بشم و دوست پسر پیدا کنم

    • A man

      سلام.
      آیا این امکان وجود دارد که بدون دریافت مجوزهای لازم تنها عمل برداشتن آلت تناسلی مردانه به زنانه صورت بگیرد و فرد همچنان با همان وضعیت قبلی به زندگی ادامه بده؟
      و نیازی به تغییر هویت نباشد؟
      ممنون اگر پاسخ بدین...

    • مرتضی

      باید یه کمیته ای باشه،مثل کمیته امداد،که از طریق مردم که رنج این جور بیماران را درک میکنن و اندازه توان میخواهند کمک هزینه عمل را بپرداند،مثل حساب بیماران ترنس(شماره حساب کمیته امداد ترنس) اجرا بشه.

    • Aram

      سلام منم یه دخترم که ازکوچیکی همش کارهای پسرونه انجام دادم ترنس یاهرچیزی که میگیدنیسم والان ۱۸سال دارم ودوست دارم ازدختربه پسرتبدیل بشم همیشه هم از کارهای دخترونه بدم میومده حتی رشته ورزشیم هم فوتبال هس وعلاقه شدیدی به پسرشدن دارم وضع مالیمون بده لطفاکمک کنید

    • مهدی

      من میخواستم تحمل کنم دختربودنم ولی دیگه خسته شدم من15سالم میتونم تغیرجنسیت بدم؟هزینشم زیاد ولی دیگه واقعا ازاین زندگی خسته شدم

    • امیر تینای اینده

      سلام من نه پول و وقت عمل رو دارم ولی از بچگی همه اخلاقم دخترونه بود لباس زنانه میپوشیدم چنان ارامشی بهم دست میداد که نگو نپرس واقعن دخترم الان یکساله با هورمون تراپی و رفع موهای زاید مجوز تغییر پوشش گرفتم و یا لباس زنانه وارد جامعه شدم

    • معین

      سلام من میخوام با یک ترنس دختر به پسر ازدواج کنم اگر کسی هست صحبت کنیم ممنون میشم

      پاسخ ها

      • امیر

        خودت پسری یا دختر ؟؟من ترنسم

      • بدون نام

        شما معلومه چکاره ای که این پیام رو گذاشتی

    • مریم

      واقعا به خودت میگی دکتر خجالت بکش ، اخه چرا تغییر جنسیتو رواج میدی چرا این پولها رو میکیری و یک انسان مصنوعی درست میکنی ، متاسفم برای دکترات اگه بچه خودتم بود همینکارو میکردی خجالت بکش حیف اسم دکتر از تو ، زن باید زن بمونه مگه جنسیت دلبخواهیه که هر کسی دلش بخواد اونو تغییر بده

      پاسخ ها

      • من

        اینکه فردی یه مطلب علمی بنویسه فکر نکنم رواج دادن چیزی باشه
        تغییر جنسیت الکی الکی نیست اینکه من یهو برم تغییر جنسیت برم مثلا
        افراد ترنس فقط میتونن،و با کلی نامه دادگاهی و آزمایش و روانشناسیه و... میخواد،فکر کردی به همین راحتیه کسی بره تغییر جنسیت بده؟

    • Mdhd

      بوووو برین بمیرین باو خدا شمارو افریده به لذت های زودگذردنیا دل بستید واقعا گ برید دینی بخونید یکم قران بخونید خیلی روانی اید بخدا طرف دختره میگه چون یه دوس دارم میخواج باش مزدوج بشم توروخدا جمع کنید ماایرانی هستیم این دکترع کیه گ این حرفارو میزنه اقای دکتر میشه مجوز اسناد خصوصیه ولتونو بیارید من شمارو از نزدیک دیدم و باهاتون نشستو برخاست کردم من به پلیس ایفا گزارش میدم اماده ی زندگی جدید باشید

      پاسخ ها

      • انسان

        پلیس ایفا!؟؟؟ببند باا مومیایی

      • عمورضا

        پلیس ایفا آخه؟ خدا اول خودتو شفا بده بعد واسه بقیه کار راحت تره

      • Aydın

        بهتره شما بساطتو جمع کنی شما حتی نبقدر یک انسان متوسط متوجه نیستی چه برسه که خودتو ایرانی میدونی.مگه ایران چه فرقی با بقیه جاها داره؟شما نکشیدی که نمیفمی هیییییی

    • شاهین

      اینجا همه از خودشون و مشکلاتشون گفتن شمایی که برای زندگی خودتون دارید همه کاری میکنید ایا خانوادتون رو هم درک میکنید که چه عذابی رو باید تحمل کنند؟ یکیتون یکبار گفته خانوادم چی میشه؟
      برای یک نفرکه میخاد خوش باشه ( مثلا ترنسه ) یک خانواده چند نفری رو برای همیشه نابود میکنید.
      به ازای یک نفر که عمل میکنه حداقل سه نفر برای همیشه نابود میشن (منظورم خانوادتونه)
      این عمل ها بجز برای راحتی خودتون چیز دیگه ای نیست ، این حقیقته.
      فقط خدا بداد مادراتون برسه

      پاسخ ها

      • انسان

        چی چرند میگی تو اسکول تو رویا سیر میکنی؟؟

    • دکترای مهندسی

      سلام آقای دکتر
      بنده نه ترنس هستم، نه دمی سکشوالم و جندر فلوید...ی پسر 28 ساله هستم که پس از سال ها درس خوندن سخت، و قبول شدن تو بهترین دانشگاه های ایران، در حال حاضر با مدرک دکترای مهندسی، ناچار شدم مسئول دفتر مدیر عامل بشم! با این وضعیت گرونی مملکت، زن و بچه که هیچ، به زور میتونم خرج خودمو در بیارم.
      چنوقته به فکر تغییر جنسیت افتادم؛ اگر ی حساب کتاب ساده انجام بدیم میبینیم که با این کار آینده بهتری در انتظار قشر تحصیل کرده این مملکته .......

      پاسخ ها

      • درسا

        مشاغل خوب تو ایران که برای اقایونه
        سکس ازاد
        زن ها تو فکرش باید باشن
        مثلا من با ارشد مهندسی شیمی جایی نمیتونم جذب شم
        فقط تو پتروشیمیها اقا استخدام میکنن

    • مارال

      سلام به همگی.من ظاهرا یه پسرم ولی از درون یه دخترم.افکارم.طرز نگاه کردنم. لباس پوشیدنم از همه ی اینها تارفتار جنسیم وحتی روحم همشون زنانست. از بدو تولد اینطوری بودم جامعه نمیپذیره به شدت عذاب آوره که نتونیم راحت زندگی کنیم دائما باید ترس داشته باشیم که کسی لباس پوشیدنمون رو مسخره کنه.بین زمین وهوا موندیم همه دارن مارو پسرمیبینن ولی درونمون کلا متفاوته.دلم میخواد ظاهرم هم عین درونم بود تازندگیم درست بشه.اینم از هزینه های عمل که نمیشه ازعهدش براومد

    • سحر

      سلام آقاي دكتر منم تازه دارم ميرم دنبال كارام ميشه منو راهنمايي كنيد لطفا

    • دیوید

      ـآیا عمل در تغیر جنسیت از مرد به زن در سن ۵۴ سالڴی میشه انجام شد؟

    • هدی

      من ۲۶سالمه.قدم کوتاهه میخوام عمل دختر ب پسر انجام بدم. ی دختری رو دوسش دارم ک هرلحظه دوریش منو میکشه.من چطور میتونم این عمل رو انجام بدم.لطفا راهنمایی بفرمایید

    • نگین

      من.یک ترنس هستم دخترم و میخاهم پسرشم قیافه امم شبیه پسره وضع مالیمون بدنیست ولی خانواده فک نکنم راضی شن خاهشا کمک کنیدچجوری میسه راضیشون کرد

    • nobody

      سلام اقای دکتر من ترنسم دخترم وضعیت بدی قرار دارم هیچکس نمیدونه من ترنسم دارم زجر میکشم من از بچگی تمام رفتار علایقم پسرونه بوده تا الان ولی حتی اگه بگمم حمایت نمیشم چیکار کنم خسته شدم از وضعیتم

    • پلین

      من ترنس ام تو اف هستم و اینکه هنوز سن قانونی نرسیدم ولی بخاطر اینکه بدنم هر روز داره مردونه تر میشه قرصای هورمونی مصرف میکنم. راهی هس ک بعدا بدون مشکل بتونم مجوز بگیرم با اینکه الان هم میخام هورمون تراپی کنم

    • مهلا

      آقای دکتر منم از شرایطم اصلا راضی نیستم حالم از زندگیم بهم میخوره من بخاطر خانواده ام من رو بخاطر دختر بودنم از کلی از آرزوهایی که داشتم محرومم کردن و اگر اینطوری پیش بره من نابود میشم حداقل هزینه عمل رو کم کنید لطفا

    • سیما

      سلام خسته نباید اقای دکتر من ۲۰سالمه خیلی وقته که تو فکر تغییر جنسیت هستم ولی اقدام نکردم فقط از ترس خانواده ام دخترم و میخوام پسر باشم نتونستم به خانوادم بگم من یه دختر رو خیلی دوست دارم و میخوام باهاش ازدواج کنم یه مشکل دیگ هم دارم منو به زور به یه پسر دادن و ازدواج کردم ولی هیچ حسی نسبت بهش ندارم میتونم شوهرمو راضی کنم و میدونه که یه دختر رو دوست دارم و میخوام باهاش ازدواج کنم میشه یه دکتر خوب رو بهم معرفی کنید ممنون منتظر جواب شما هستم

    • بدون نام

      سلام آقای دکتر من ی دختر بیست سالمه یک سالی هست ک بفکر تعغیر جنسیت افتادم اگه میشه راهنمایی کنید

    • علی اصغر

      سلام کسی که آرایش می کنه و لباس زنانه می پوشد خوب ترنس

    • امیر حسین

      سلام اقای دکتر ببخشید بنده به شدت عاشق دختر شدنم ولی خانوادم همراهیم نمی کنه بااین مشکل چه کنم

    • مجید

      فک نکنم بتونم تا آخر عمر همچی چیزی رو به خونواده م بگم عاخه یه خونواده مذهبی با درک پایین چطور می تونن مشکل منو بفهمن؟ من یه پسرم که بدجور تو جسم دختر گیر کرده هزینه عمل زیاد هست ولی واقعا خونواده ها نمی تونن به این فک کنن ک اگ این عمل چقد می تونه رو آینده بچه هاشون تاثیر بزاره ؟! من حتی اجازه ندارم بیرون لباس پسرونه بپوشم و تو خونه همش با مداد ابرو برای خودم ریش ولس سبیل می زارم دیگه دارم دیوونه میشم از محدودیت ها

      پاسخ ها

      • یه بنده خدا

        سلام به نظر من ترنس بودن خیلی سخته ایناهم از جنس ما مثل ما انسانن فقط هویت واضحی ندارن و ما به جای اینکه به اینا بگیم کثیف بیایم شرایشون و درک کنیم
        و بعضی از پدر مادر ها این شرایط تغییر جنسیت رو قبول نمیکنن و با رفتارهاشون بچه ی ترنس خودشون رو ممکنه متقاعد و وادار کنه که بسازه باشرایطش و حتی دعوا و بترسونه من فکر می کنم نگران آبروشونن و میگن که از لحاظ شرعی عب داره و از این حرفها و متوجه سختی کشیدن بچه های خودشون نیستن بیاید کمی درک کنین خیلی سخته ترنس بودن
        من دختر 18 ساله ای رو میشناسم که دوست داره پسر باشه ولی با پدر و مادرش صحبت نمیکنه چون میگه الان مامانم با رفتار های خودش یا متقاعدم میکنه و یا دعوام میکنه
        یکم جای ترسوندن و دعوا کردن سختیشون و در نظر بگیرید بد نمیشه

    • سایه

      سلام ..دوستای عزیز..ترنسای نازنین عمل جراحی زیر ۱۸ سال امکان پذیره .هزینه جراحی رو بهزیستی میده بهتون..من در روزبا خیلی مثل شماها سروکار دارم..بعد عمل هم جامعه و دوستاتون شمارو میپذیرن الان دیگه مثل قبل نیست .این عمل جا افتاده واسه همه خیلی ترنسا هم ازدواج میکنن فقط نمزتونن بچه دار شن ...نگران چیزی نباشین و به طرف هدفتون برید.

    • ستاره

      سلام من بعد از دوستی با یه دختر حسم نسبت به دخترا شکل گرفت طوری ک الان فقط پسر بودنو میخوام دارم خیلی اذیت میشم...

    • ارمین

      مراحل تغییر جنسیت در المان چگونه هست ؟آیا بیمه ها در المان هزینه عمل رو بر عهده میگیرند؟ایاهورمون درمانی اول انجام میشود یا باید اول اجازه دادگاه گرفت و بعد هورمون درمانی را شروع کرد؟آیا تغییر مشخصات هویتی میتواند بعد از انجام عمل صورت بگیرد یا بعد از هورمون درمانی؟

    • فاطمه

      من یک زن هستم ۲۸سالمه یدونه دختردارم وبخاطراین که عذاب میکشیدم طلاق گرفتم فقط نیازبه پول دارم تغییرجنسیت بدم فقط ازخانواده ام میخوام درکم کنن من جزخداهیچکسو ندارم توروخداکمکم کنین اینم شماره ای منه

    • ارمین متصفانه فاطمه هستم

      من میخوام پسربشم اما پول ندارم

    • محمد

      مریم دخترخوب؛ به خودت ایمان داشته باش،تو شاهکار خدایی، بشترمردابامشگلاتی مواجه میشن که شمابه عنوان یه دختروخانم حتی فکرشم نمیکنید.خودتو بازیبایی های دنیابیشترمشغول کن،ورزش کن.

    • بدون نام

      خاک برسرتون بااین مطالبتون که تایید هم میکنین خدابه مارحم کنه اخرزمان که میگن اینه

    • بدون نام

      واقعا که همه ازخودشون ناراضین و میخوان جنسیتشون تغییر بدن اماایا ذاتتون رو میتونین؟ ازچی فرارمیکنین

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مشکل همینه،افراد ترنس ذات جنس مخالف رو دارن جناب بی نام

    • نازنین

      منم میخواستم دختر بشم،چیکار کنم حالا

    • فروزان

      ازکسانی که ترنسهارودرک نمیکنن متنفرم خداکنه سرشون بیادتابفهمن ماهاچی میکشیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        واقعلآ خوشم اومد از این حرفت؛؛خدا خیرت بده انشاالله؛؛من خودم ترنس هستم اما ی مشت اسکول وحشی که هیچ نمیفهمن فقط مسخره ام میکنن منم چیزی نمیتونم بگم غیراز اینکه غصه بخورم روز شب اشک بریزم بخدا

    • اعظم

      سلام

    • ناشناس

      حالا سه جنسه ها رو چرا نمی گیرد باز اونا دو جنسه اند

    • صحرا

      من يه دخترم عاشق کاراي پسرونه دلم ميخواد تغيير جنسيت بدم ولي نميشه
      اگه به خانوادم بگم مطمئنا ميکشن منو
      قبلا هم همجنسباز بودم ولي الان ديگه هيچ چيزي منو جذب نميکنه نه پسر نه دختر
      بخاطر همجنسبازيم حرفي نزنين چون واقعا خخيلي حس بديه من خودمو يکسال زنداني کردم تو خونه تا يادم بره
      تا وقتي کسي دچارش نشع نميتونه بفهمه چيه
      بشدت دلم ميخواد پسر باشم
      دختري که باهاش رابطه داشتم ازدواج کرده و الان خيلي خوشبخته ولي بخاطر همين من تا حالا نتونستم ازواج ک

    • منصور

      سلام دکتر خسته نبا شی من 51سالگی دارم می خواستم تغیر جنسیت بدم خیلی دوست دارم ارزو دارم از این وز خسته شدم اگر با دفترچه بیمه قبول کنی وقت دو کار را انجام دهید یک پستا ن گذاشتن دو جلو برداشتن

    • منصور

      سلام دکتر من 51سالم است می خواستم تغییرجنسی دهم خیلی دوست دارم من این کار کنم هیچ پشیمان نخواهم شد وقت با دفترچه بیمه وقت دو کار روی من انجام دهی بالا وپایین را انجام دهی من از شهرری هستم

    • منصور

      سلام اقا ی دکتر نا گفت نما ند من 8سال است شورت زنه هم زپورت می پوشم حالا دیگر تصم گرفتم تغیر چنسیت دهم وخسته شدم من 51 سا لم

    • منصور

      سلام اقای دکتر من پاسال پول نداشتم که این کار کنم حالا که پول دا ریم می خواهیم این کار کنیم شما می گوید انصراف دهم

    • ندارم

      سلام من یک موجود ۱۹ ساله هستم اما نمیدونم باید با این حالم چجوری زندگی کنم از وقتی که میفهمم از خودم متنفرم و همیشه عاشق هم جنس خودم بودم ولی نمیدونستم چراو هیچ اطلاعی نداشتم روز های خیلی بدی ومیگزرونم اون که دوسش دارم ترکم کرده خانوادم درکم نمیکنن خودکشیم جوابی نداد حالم خیلی بده لطفا کمکم کنید الان تو این وضع کرونا هیچ مشاوره ای جواب نمیده

      پاسخ ها

      • امیر

        من دخترم همین مشکل دارم و روانی می شه آدم بخاطر شرایطی که داره کاملا درکت میکنم

    • بدون نام

      سلام من از دختر بودنم خست شودم میخام تغییر جنسیت بدم

      پاسخ ها

      • Mohamad

        عجب دلیل محمکمی داری

    • امیر

      سلام خسته نباشید دکترجان
      کل هزینه عمل زن ب مرد البته از مشاوره تا گرفتن مجوز و عمل چقد میشه؟!
      هزینه اش با دفترچه و ازاد چقدر میشه؟!
      ممنون از پاسختون

    • امیر

      سلام منم همین مشکل دارم از بچگی دوس داشتم پسر باشم فک میکردم از سر بچگیمه تا بزرگ شدم دیدم مشکل واقعی کجاست خانوادمم درک نمیکنن میترسم بهشون بگم بعضی وقتا هیچ راهی جز خودکشی نمیمونه برا آدم

    • ..

      من یه پسر پونزده ساله م که تو بدن یه دختر گیر افتاده...این مشکل رو از بچگی نداشتم خب در واقع من فرقی بین پسرا و دخترا متوجه نمیشدم...اما از تقریبا یازده دوازده سالگی که یه سری تفاوت ها رو فهمیدم میبینم که نمیتونم خودمو تحمل کنم...دخترا رو نمیتونم درک کنم و باهاشون راحت باشم...واقعا افسرده م ولی پیش یه روان پزشک رفتم و اون بهم گفت مال افکار دوران نوجوانیه ولی مال من خیلی جدی تر از یه فکر ساده س.من شدیدا به فکر این تغییرم ولی فک نکنم مشاوره کمک کنه

    • parastoo

      سلام خسته نباشید میگم بهتون من خیلی از مطالبتون استفاده کردم.من دختری هستم که یک عشق دو طرفه بین من و یک ترنس وجود داره اون دختره و میخواد به پسر تبدیل بشه میخواستم ببینم نقش من توی این جریان چقدره؟...توی مراحل درمان روان نیازی به من هست یانه؟

    • ستایش

      صدا

    • Mohamad

      سلام اقای دکتر من یه پسرم نه ینی یه دختری که پسر متولد شده هستم و اینو نمیتونم قبول کنم که یه دختر باشم من میل جنسیم پسرونس و نمیتونم وجود یک پسر رو در کنارم به عنوان شریک زندگی بپذیرم تاحالا نشده که فک کنم یه دخترم همیشه از بچگیکنار پسرا بزرگ شدم و همیشه اینو میدونستم که یه پسرم و خودمو در جایگاه یه دختر نمیبینم واقعا از این وضعیت دارم رنج میبرم من حتی با یه دختر تو رابطم ازتون خواهش میکنم یه راهی بزارین جلوم

    • s

      سلام دوستان بنده چهار سال پیش با یه دختر اشنا شدم اون یه دختر کامل بود از نظر اخلاق و رفتار فقط تنها مشکلی که داشت ترنس بود از بچگی پدرو مادرش خیلی اذیتش میکردن کتکش میزدن حتی روی بدنش جای چاقو بود که پدرش زده بود،من عاشق قلبش شده بودم همیشه بهش روحیه دادم و کنارش موندم تا اینکه عمل کرد الان نامزد کردیم داریم خونمونو اماده میکنیم روز به روزم بیشتر عاشق هم میشیم.
      این زندگی من اینو گفتم که روحیتونو از دست ندین و برای هدفتون بجنگین باقیش خدا کریمه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج