۳۴۵۸۳۱
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

کشف سرطان واگیردار در جانوران

دانشمندان از کشف نخستین نمونه سرطان واگیردار در میان گونه های جانوری خبر دادند. با این کشف مهم دانشمندان اعلام کرده اند سرطانهایی که مانند ویروسها منتشر می شوند به مراتب فراتر از تصوراتمان هستند.

خبرگزاری مهر: دانشمندان از کشف نخستین نمونه سرطان واگیردار در میان گونه های جانوری خبر دادند. با این کشف مهم دانشمندان اعلام کرده اند سرطانهایی که مانند ویروسها منتشر می شوند به مراتب فراتر از تصوراتمان هستند.

کشف سرطان واگیردار در جانوران

تاکنون هشت نوع مختلف از سرطانهای واگیردار شناسایی شده اند. تا پیش از این دانشمندان موفق به شناسایی یک نوع از این سرطانها در سگها و دو نوع در شیطان تاسمانی شده بودند و اکنون مطالعه ای انجام شده که نتیجه آن کشف ۵ سرطان واگیردار دیگر در چهار گونه از جانوران نرم تن نظیر صدفهای دریایی است.

استفن گاف از مرکز پزشکی دانشگاه کلمبیا که هدایت دانشمندان را در این مطالعه بر عهده داشته می گوید: به نظر می رسد که انواع به خصوصی از سرطان در حال گسترش یافتن میان این نوع از موجودات دریایی باشد که در مجموع به آنها گونه های «دو کفه ای» گفته می شود.

این دانشمندان در خلال بررسیهای خود موفق شدند نوعی سرطان شبیه لوکمی (سرطان خون) را در صدفهای دو کفه ای نزدیک کانادا پیدا کنند. آنها همچنین ردپای این نوع سرطان را در حلزونهای طلایی سواحل اسپانیا مشاهده کرده اند.

دانشمندان در مطالعات خود متوجه سرنخهایی شدند که نشان می دهد سرطان در بین گونه های زیردریایی این مناطق به صورت واگیردار منتشر می شود.

به باور آنها این احتمال وجود دارد که صدفهای دو کفه ای پس از مرگ، سلولهای سرطانی از خود منتشر می کنند. این سلولها تا مدتهای طولانی در اعماق آب زنده می مانند تا وارد بدن جانور دیگری شوند. جزئیات کامل این مطالعه در نیچر منتشر شده است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مادرم با سرطان وفات یافت عامل فراطبیعی یکی از دلایل انتقال ان است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج