جاباما
۳۴۶۱۵۴
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

سقوط کوهنورد آلمانی از کوه دماوند

رئیس جمعیت هلال احمر آمل از سقوط یک کوهنورد آلمانی در مسیر صعود به قله دماوند خبر داد و گفت که تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت عصر دوشنبه برای نجات کوهنورد به منطقه اعزام شد.

خبرگزاری ایرنا: رئیس جمعیت هلال احمر آمل از سقوط یک کوهنورد آلمانی در مسیر صعود به قله دماوند خبر داد و گفت که تیم امداد و نجات کوهستان این جمعیت عصر دوشنبه برای نجات کوهنورد به منطقه اعزام شد.

جمشید نیکزاد دوشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این کوهنورد ۶۰ ساله آلمانی به همراه دیگر هموطنانش با همراهی یک راهنمای محلی در ارتفاع چهار هزار و ۷۰۰ متری قله دماوند و زیر آبشار یخی قله به پایین سقوط کرد.

وی ادامه داد : با تماس همراهان این کوهنورد به جمعیت هلال احمر آمل ، تیم تخصصی امداد کوهستان جمعیت مستقر در پایگاه پلور برای کمک به این کوهنورد ناکام و همراهان او اعزام شدند.

رئیس جمعیت هلال احمر آمل گفت : ماموران تیم هلال احمر موفق شدند این کوهنورد آلمانی را که دچار شکستگی دست و پا شده است نجات دهند.

وی افزود : صعب العبور بودن مسیر دسترسی به قله دماوند کار انتقال این کوهنورد آلمانی را دچار مشکل کرده بود ، اما تیم هلال احمر موفق شد او را به پایین قله انتقال داده و به وسیله آمبولانس به مرکز درمانی برسانند.

او ادامه داد : در عین حال گزارش هایی دریافت کردیم که دو توریست کوهنورد هم همانند دیگر افرادی که علاقمند به صعود به قله دماوند بودند بدون هماهنگی و استعلام از مسئولان بخش لاریجان و آمل و نیز همراه داشتن راهنمای محلی اقدام به صعود کردند که دچار مشکل شده اند.
هفته گذشته جسد کوهنورد بندرعباسی پس از 28 روز مفقود شدن در مسیرصعود به قله دماوند پیدا و تحویل خانواده او شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کوه نوردی در ماه رمضان؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج