۳۴۶۳۲۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

آموزش فیلمنامه توسط کامبوزیا پرتوی

وحید موساییان مهمان ویژه قسمت دوم از سری جدید «فیلم کوتاه» است و کامبوزیا پرتوی نیز در بخش آموزش برنامه حضور دارد.

روزنامه بانی فیلم: وحید موساییان مهمان ویژه قسمت دوم از سری جدید «فیلم کوتاه» است و کامبوزیا پرتوی نیز در بخش آموزش برنامه حضور دارد.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، «فیلم کوتاه» به تهیه کنندگی عماد خدابخش در دومین قسمت از سری جدید، با حضور داریوش غذبانی از فیلمسازان باسابقه انجمن سینمای جوان که اولین اثر سینمایی اش با عنوان «خماری» به بخش «نگاه نو» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر راه پیدا کرده بود، همراه است و فیلم کوتاه «حنانه» از این کارگردان در برنامه پخش می شود.

آموزش فیلمنامه توسط کامبوزیا پرتوی

مهمان ویژه این قسمت وحید موساییان کارگردان فیلم‌های کوتاه سینمایی و مستند و از اعضای آکادمی فیلم آسیا پاسیفیک است که توانسته جوایز متعددی از جشنواره‌های ایرانی و خارجی کسب کند و «فرزند چهارم» از جمله آثار بلند سینمایی او است. او درباره تجربیاتش در عرصه ساخت فیلم کوتاه حرف میزند.

در بخش آموزشی «فیلم کوتاه» کامبوزیا پرتوی فیلمنامه نویس و کارگردان شناخته شده که سال گذشته در ترکیب نویسندگان فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله» ساخته مجید مجیدی حضور داشت، درباره فیلمنامه در فیلم کوتاه برای مخاطبان سخن می گوید.

نمایش یک فیلم کوتاه ژاپنی یکی دیگر از بخشهای «فیلم کوتاه» است و سپس هادی علی پناه این اثر را نقد می کند. پایان بخش این قسمت نیز گفتگو با یک دانشجوی سینما درباره آموزش فیلمسازی است.

دومین قسمت از سری جدید برنامه «فیلم کوتاه» سه شنبه هشتم تیر ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و ساعت ۹ صبح چهارشنبه نهم تیر بازپخش می شود.

ماجرای خودکشی مشکوک ۹۰۹ نفره در «شهرهای متروکه»

«شهر های متروکه» به کارگردانی روزبه تذهیبی و تهیه کنندگی حسام اسالمی تولید سال ۱۳۹۳ به تاریخچه شکل گیری گروهی به نام مردم معبد به رهبری جیم جونز میپردازد.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، جیم جونز در اوایل قرن نوزدهم در آمریکا به دنیا آمد و از نوجوانی به مارکسیسم علاقه داشت. او در کلیسا آموزش دید و با حمایت از سیاه پوستان و مبارزه با تبعیض نژادی طرفدارانی یافت.

این مرد از ایالت ایندیانا با دادن وعده برابری «سیاه» و «سفید» عده ای از مردم را به دنبال خود کشید. او وعده سرزمین موعود را داد و با سخنرانی در کلیسای خودش (موسوم به معبد مردم) و همین طور در کالیفرنیا تعداد زیادی از مردم را دور خود جمع کرد.

او در سخنرانی هایش عنوان کرد آمریکا دیگر جای ماندن ما نیست و ما باید به سرزمین موعودی مهاجرت کنیم که نه دغدغه ی مالی داشته باشیم و نه از بمب اتمی بترسیم. در نتیجه یک روز همه را دور خود جمع کرد و فرمان هجرت داد، هجرت به عمق جنگل های گویانا؛کشوری کوچک در امریکای جنوبی. بلافاصله بعد از رفتن به جنگل های گوانا، شهر رویاهای خود و یا همان سرزمین موعود را ساخت و نامش را «جونز تاون» گذاشت و شروع به فرستادن تصاویر ویدیویی گرفته شده از این شهر به امریکا کرد تا مردم بیشتری را به سمت خود بکشد.

اما ۱۰، ۱۱ ماه بعد گزارشاتی از این شهر به امریکا رسید که در آن نشان می داد کسانی که قصد خروج از شهر را دارند علاوه بر اینکه اجازه این کار را دریافت نمی کنند بلکه شکنجه هم می شوند و در ادامه این گزارشات بستگان کسانی که به گوانا رفته بودند دست به دامن مقامات سیاسی امریکا شدند.

بعد از این تقاضاهای دسته جمعی، دولت امریکا یک سناتور به همراه تعدادی از خبرنگاران را به جونز تاون فرستاد. این خبر به گوش جونز رسید و بلافاصله دستور قتل آن ها را داد.

به گفته‌ رژیم ایالات متحده جیم جونز سپس پیروانش را مجبور کرد تا دست به یک خودکشی دسته جمعی بزنند. طبق ادعای رسانه‌های امریکا ۹۰۹ نفر در ۱۷ نوامبر ۱۹۷۸ مجبور به خوردن سم شدند تا بزرگ‌ترین خودکشی دسته جمعی تاریخ بشریت را رقم بزنند. ادعایی که خیلی‌ها آن را باور نکرده‌اند. از این خودکشی دسته جمعی تنها پنج نفر جان سالم به در بردند که هر یک از آن ها خواستار تحقیق جدی در این باره بودند ولی دولت امریکا از این درخواست ممانعت به عمل آورد.

«شهر های متروکه» به کارگردانی روزبه تذهیبی و تهیه کنندگی حسام اسالمی تولید سال ۱۳۹۳ سه شنبه هشتم تیر ماه ساعت ۲۲ از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و چهارشنبه نهم تیر ساعت ۱۵ بازپخش می شود.

پخش یک مستند از هنرمندان اردبیلی در «سینمای جوان»

«شیخ کلخوران» تولید انجمن سینمای جوانان اردبیل در قالب مجموعه «سینمای جوان» در جدول پخش شبکه مستند قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند سیما، «شیخ کلخوران» به نویسندگی و کارگردانی احمد شادی نگاهی به آثار تاریخی و گردشگری مجموعه شیخ امین الدین جبرئیل دارد.

شیخ کلخوران در ۳کیلومتری شهر اردبیل واقع شده و این آبادی از دیر باز به علّت وجود آرامگاه جد سلاطین صفوی در آن مورد توجه بوده که از نظر آبادانی با شهراردبیل رقابت داشته و مهاجرپذیربوده است. وعده ای از علمای طالقان وجبل عامل لبنان و اهالی خیاو مهاجرت ودرآن سکونت گزیدند لیکن براثرتوسعه اردبیل متصرفات آن ضمیمه اردبیل وهمانند ادغام شهرری درتهران جزو محلات قسمت شمالی اردبیل محسوب شده ومرکزیت دهستان کلخوران راداراست.

مقبره شیخ که در اوایل قرن دهم هجری قمری بنا شده است، در وسط محوطه‌ای وسیع مشهور به باغ شیخ، به شکل هشت ضلعی با آجر ساخته شده و دارای ایوان و رواق و بنای داخلی با دو حجره کوچک در دو گوشه جنوبی بنای داخلی است. درِ منبت‌کاری و ورودیِ بین رواق و بقعه دارای اهمیت ویژه‌ای است و از باقیمانده اشعاری که به خط نستعلیق روی این در کنده شده، تاریخ ساخت آن ۱۰۳۰ هجری قمری ذکر شده است.

مقبره شیخ امین‌الدین جبرائیل از جمله بهترین نمونه مقابر معماری اسلامی ایران محسوب می‌شود که سادگی و موزون بودن اجزای آن و تزئین فوق‌العاده در سطوح داخلی این بنا، آن را در زمره شاهکارهای معماری دوره صفویه قرار داده است.

تصویربردار «شیخ کلخوران» عارف نامور، تدوینگر آن مهدی حبیب زاده و تهیه کننده انجمن سینمای جوانان اردبیل است و در ۱۲ دقیقه در قالب مجموعه «سینمای جوان» دوشنبه هفتم تیر ساعت ۲۱ از شبکه مستند سیما پخش می شود و تکرار آن ساعت ۹ سه شنبه هشتم تیر خواهد بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج