۳۴۶۸۲۵
۵۲۵۴
۵۲۵۴
پ

تانک لکلرک، خرس فرانسوی بی رحم

تانک لکلرک " Amx leclerc " توسط شرکت جیات "giat" که امروزه با نام نکستر شناخته می شود طراحی و تولید شده است.

میلیتاری نیوز: تانک لکلرک " Amx leclerc " توسط شرکت جیات "giat" که امروزه با نام نکستر شناخته می شود طراحی و تولید شده است. تانک لکلرک برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ در ارتش فرانسه عملیاتی شد و سه سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۵ به امارات متحده عربی صادر شد و مورد استفاده این کشور قرار گرفت.

تانک لکلرک، خرس فرانسوی بی رحم

نمونه ی پیشرفته تر این تانک Leclerc MK۲ می باشد که با بهبود سیستم هدایت و کنترل در سال ۱۹۹۸ در فرانسه به کار گرفته شد . ارتش فرانسه تعداد ۳۵۴ عدد از این تانک را در اختیار دارد که آخرین سفارش ساخت این تانک مربوط به سال ۲۰۰۷ میلادی برای تولید ۵۲ عراده از این تانک می باشد . امارات متحده عربی نیز در در سال ۲۰۰۴ تعداد سیصد و نود دستگاه به همراه ۴۰ خودروی زرهی ساخت شرکت نکستر را طی قراردادی از فرانسه تحویل گرفت.

تانک لکلرک، خرس فرانسوی بی رحم

سیستم های ارتباطی

تانک لکلرک به سیستم مکان یابی فایندر مخفف (fast information, navigation, decision and reporting system) مجهز میباشد که توسط شرکت سازنده ی این تانک یعنی نکستر ساخته شده است . سیستم مکان یابی فایندر به لکلرک یک نقشه ی رنگی را می دهد که در آن موقعیت نیروهای متحد و هم چنین موقعیت دشمنان و اهداف متخاصم در آن مشخص می باشد. این سیستم هم چنین برای مسیریابی و برنامه ریزی ماموریت در این تانک مورد استفاده قرار می گیرد .

تانک لکلرک، خرس فرانسوی بی رحم

علاوه بر این تانک لکلرک مجهز به سیستم موسوم به Tis می باشد . "تیس" این قابلیت را به لکلرک می دهد تا اطلاعات دیجیتالی از قبیل وضعیت تاکتیکی و دستورات نمایشی بین تانک و مقامات بالاتر بر روی یک نقشه به صورت پس زمینه نمایش داده شود.

تسلیحات تانک لکلرک

بر روی این تانک ۹ لوله پرتاب نارنجک های ۸۰ میلی متری در هر دو طرف برجک نصب شده است. این تانک با استفاده از سیستم گالیکس می تواند نارنجک ضد نفر یا نارنجک های دودزا را به اطراف پرتاب کند . سلاح اصلی این تانک یک مسلسل ۱۲۰ میلی متری با کالیبر ۵۰ می باشد این توپ قادر به شلیک گلوله‌های ۱۲۰ میلی‌متری آلمانی و ناتو هم هست اما ارتش فرانسه تنها از مهمات فرانسوی استفاده می‌کند. این تانک با استفاده از سیستم پایدار سازی خود قادر است در سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت اقدام به شلیک به سوی اهداف کند .

تانک لکلرک، خرس فرانسوی بی رحم

علاوه بر این مسلسل دیگری بر روی سقف این تانک برای شلیک به سوی مواضع هوایی قرار داده شده است . سیستم کنترل آتش لکلر به توپچی یا فرمانده آن توانایی درگیری با ۶ هدف مختلف را تنها در ۳۰ ثانیه می‌دهد. عملکرد و مشخصات فنی این تانک توانایی حرکت با حداکثر سرعت ۷۲ کیلومتر بر ساعت رو به جلو و به صورت دنده عقب ۳۸ کیلومتر را در یک ساعت طی می کند . این تانک قابلیت عبور از خاکریزهایی به عمق سه متر و برجستگی های به ارتفاع ۱۱۰ سانتی متر را دارا می باشد . برجک این تانک قادر در ۱۲ ثانیه یه دور کامل ۳۶۰ درجه ای بزند . مخزن سوخت این تانک ۱۳۰۰ لیتر ظرفیت دارد که با این مقدار سوخت می تواند مسافتی ۵۵۰ کیلومتری را طی کند.

  • وزن: ۵۴ تن
  • طول: ۹.۷۸ با احتساب لوله ی توپ
  • طول بدنه: ۶.۸۸
  • عرض: ۳.۷۰ متر
  • تعداد خدمه: ۳ نفر
  • زره: لایه ی محافظ کامپوزیتی مشتکل از سرامیک و فولاد
  • موتور: موتور دیزلی ۸ سیلندری
  • حداکثر برد: ۵۵۰ کیلومتر ( با احتساب سوخت ذخیره ۶۵۰ کیلومتر )
  • قیمت: ۹.۳ میلیون یورو
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج